Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Lenis21 skrev 2012-03-19 20:52:15 följande:
    hej! hoppar in här om det är okej???

känner att det kan vara skönt att prata med andra som kanske förstår vad man går igenom på ett helt annat sätt än vad sambon gör.

jag har absolut ingen ork att göra någonting. är sjukskriven 50% oxh jobbar bara förmiddagar nu fram tills att jag får havandeskapspenning. kom hem och sov 2 timmar mellan 14-16 och ändå kan jag inte hålla ögonen öppna nu. usch trött på att vara såhär trött.. 

ta hand om er och bebisarna 

nu blir det till att gå och lägga sig. god natt alla          
    Välkommen hit, ja det kan vara skönt att "prata" av sig lite i bland. Är det ditt första barn?
  • gammelmamma
    FiaA87 skrev 2012-03-20 07:41:54 följande:
    Åh måste bara berätta! Igår hade jag en för jävlig dag rent ut sagt. Fick även min första bristning (den var väntad, har haft piercing och huden är tunn.. men ändå!).. blev sjukt deppig i ca 30 sek. Finns ju inget att göra åt och i slutändan är det värt vartenda åkomma:) Men iaf, idag fyller jag 25 år och sambon väckte mig med present på sängen. Fick världens finaste Thomas Sabo halsbandHjärta Sen kom mina föräldrar in och av dem fick jag en matchande Thomas Sabo ring.. 

Jag är ingen romantisk person för fem öre och inte han heller egentligen, men den här presenten var så sjukt gullig! Jag blev överlycklig:)   

Ha en bra dag allihopa!

9 veckor kvar till BF!!     
    Grattis på födelsedagen:)

Lycka till alla som väntar besked från FK, för mig gick det jättesnabbt att få besked men nästa vecka ska jag till läkaren och bli fortsatt sjukskriven i stället.
    I morgon har jag tid för samtal på ante och jag är dunderförkyld och ont i halsen... Honungsvatten och mycket citron idag. Nu ska jag kolla min skatt:)  
  • gammelmamma

Ni som har kollat skatten, vad tryckte ni på? Jag hittar inte mitt, det står att det ska synas i dag, den 20e

• gammelmamma
    Sweet life skrev 2012-03-20 09:58:38 följande:
    Du måste logga in på deklarationsfunktionen på hemsidan. Sen gå under skatteuträkning...

Tack, nuhar jag hittat:) 
  • gammelmamma
    Dancia skrev 2012-03-20 11:31:56 följande:
    [quote=64081312][quote-nick]gammelmamma skrev 2012-03-20 10:58:08 följande:[/quote-nick]Någon som har erfarenhet av Brio Zento bilbarnstol?[/quote
    Jag har inte haft den till mina barn men en vän till mig blev tvungen att byta då den var urvuxen vid ca 3 års ålder.

okej, min lilla är ju i och för sig liten men då ska jag kolla det, tack!
     Jag kan ju åka och kolla men det är alltid bra att veta vad andra tycker och jag har ju så svårt att ta mig till affärerna så jag vill inte åka i onödan. Om jag är frisk i morgon ska jag till KSS så då får jag väl passa på och kolla lite. Var det du som tipsade om en annan stol en annan dag? Jag har så dåligt minne;)

• gammelmamma
    AAEV skrev 2012-03-20 12:22:59 följande:
    Vi har den till sonen och tycker den är jättebra. Han är snart 3.5 och sitter bra. Förhoppningen är att han kan ha den tills bebisen behöver den och då får han en framåtvänd stol. 
    Vad bra, ja vi har en liten tjej som blir 3 i juli. Den nya kommer nog i slutet på maj eller början på juni. Vi har två bilar i dag och det är lite småjobbigt att planera vem som behöver bilstolen, så vi känner att vi lika gärna kan köpa en till nu. Det blir ju på gränsen att vi kan vända tjejen när bebisen har vuxit ur babyskyddet. Hon är i dag 2 år och 8 månader och väger 11 kilo, så hon är liten till växten.
  • gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-03-20 13:40:59 följande:
    Åh här damp det ner en bröllopsinbjudan, stor fest i tre dagar typ 70 mil hemifrån...8-10 juni o jag har bf 14!! Nu vet jag ju med säkerhet att bebisen kommer innan dess, men våågar man ta med en nyfödd på bröllop så långt bort??

å vad roligt med bröllop och fy vad svårt att veta
  • gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-03-20 15:33:09 följande:

Nä kom fram till att med mina leder och nyförlöst med kejsarsnitt så lär den bilfärden vara rena tortyren:-/ fast det "bara" var 40 mil. Men tror varken jag eller bebis lär orka med den resan...en så liten får ju inte ens sitta i bilstol så länge....

Det förstår jag. Vi har ju 35 mil till Öland, jag funderar på att ta tåget istället för bilen sista resan innan bebisen kommer.
Svar på tråden Juni-barn