Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-20 17:22:22 följande:
    Dom tror inte jag går hela vägen, förhoppningsvis till v 34 men inte mycket längre. Min progress e ju väldigt långsam men ju tyngre bebis blir så tror jag att det blir svårt att hålla hela vägen. Men å andra sidan finns det dom som e öppna och ändå klarar sig.

Har läst lite gamla trådar här om folk som haft påverkade tappar och som legat mycket hemma och dom flesta klarade sig hela vägen . Man brukar ju få börja leva lite mer som vanligt efter v 32. Jag e lite lugnare nu när jag kommit in i v 28 men kommer inte pusta ut förrens i v 30. Nu har jag ju en sån jävlig foglossning också så några långa promenader e ändå omöjligt. Trodde inte det kunde vara så här jobbigt, göra så här ont att vara gravid:( ABSOLUT SISTA!!!! Flört

Det sa jag efter trean, nu ska jag ha femte;) Man glömmer, som tur är. Men jag håller med, nu är det absolut sista:) tur att jag är så gammal
  • gammelmamma

Någon mer som känner en tendens att svimma? Sista tiden känner jag mig svimfärdig vid alla möjliga tillfällen. Kanske ska ta upp det på ante i morgon?
    Ja visst känns det hopplöst att vara hjälplös och inget kunna göra.  

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-20 19:02:31 följande:
    Gammelmamma:
    Jag svimmade till och från(överallt, när som) till och med vecka 23, sjukt jobbigt. Va låg i blodtryck men nu är de mycket bättre..
    Doktorn på Mvc sa att detta bara va mitt sätt att vara gravid på, precis som vissa spyr. Men sen beror de mycket på hur man mår psykiskt. Men de är bra att få de uppkollat,
    kan ju vara något.
    ok, men jag går in i v 29 nu och alla värden är bra, jag var hos BM i torsdags! I och för sig sover jag ju så dåligt, har något svagt minne av att det kanske var så här sist också när jag hade sovit så lite under ett par månader.

Kanske ska kolla på ante i morgon då.
    Havsjungfrun skrev 2012-03-20 18:55:32 följande:
    Den har vi haft till båda barnen, har funkat bra.

vad bra då tror jag att jag slår till på en sån.
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-20 19:35:00 följande:
    Vill också göra så mycket men det blir till att fixa när bebis e ute. Nu e det här  4:e och fler barn hinner jag nte med. Äldsta e ju bara 7 år så allt måste ju få sin uppmärksamhet. Men jag vet att om jag skulle få en till så skulle det ju vara samma visa igen. Oro från v 18 typ när tappen började krångla. Och med neo färskt i minnet så kan jag inte glömma. Det e ju en annan sak nu när jag troligtvis går till vecka 32 minst, då blir det ju en kort tid på neo om allt går som det ska. Lungorna e ju fullt utvecklade mm. 
    Nej att föda barn i v 25 glömmer jag aldrig. 

Ja det måste vara jättejobbigt att föda så tidigt med allt vad det innebär.  
  • gammelmamma

Det känns ju lite konstigt när det är flera här som har fött för tidigt men jag längtar så tills i morgon då jag ska få veta om jag får bli igångsatt. Jag vill självklart inte ha FÖR tidigt utan ett par veckor tidigare än BF bara

• gammelmamma

missförstånd och havsjungfrun: vad är det för länkar, är det er emellan eller är det nåt jag har missat;)

• gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-03-20 20:57:14 följande:
    Jag känner mig svimfärdig ibland speciellt om jag ska gå en bit och går fort i uppförsbackar och jag har märkt att det blir värre när jag är väldigt trött och har sovit dåligt. Jag höll ju på att svimma mitt på T-centralen för bara 2-3 v sen såfort jag kom upp ur t banan och jag letade efter någonstans att sätta mig men det finns ju inga bänkar eller något någonstans panik! Läskigt det där jag pratade med barnmorskan om det idag men hon hade inga tips för det det verkar vara lite en gravidåkomma...kanske blodsockerfall att man ska äta ngt snabbt då med energi...

okej jag har inte ansträngt mig, jag kan inte pga fogarna men skönt att veta att man inte är ensam:)
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-20 21:31:11 följande:
    Ni som får igångsättning , vem avgör när ni ska sättas igång?
    Jag vill gärna bli igångsatt denna gång och ska träffa min läkare och diskutera saken. Men går man (om man kan) 40 fulla veckor innan de sätter igång då? Eller gör dom de tidigare..?
    JAg kan berätta mer i morgon om hur det är här. Det är säkert olika på olika ställen och hos olika läkare
    MissFörstånd skrev 2012-03-20 21:34:14 följande:

Näe absolut inte, ja la upp en länk här tidigare idag till en tråd jag startat med tips på olika gratis gravidboxar.
    Tack då ska jag kolla igeno det. Kan man lägga den i favoriter?

• gammelmamma

Dags för besök på antenatalmotagningen idag:) Hoppas jag får de besked jag vill och att det finns några sömn/värktabletter som jag kan ta

• gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-03-21 20:13:17 följande:
    Jag har tid hos BM i morgon klockan 8 och bl.a så ska det ju göras urinprov och helst av morgonurinen. Dock fick jag inte med mig något rör sist jag var dit och jag kliver upp klockan 05.50 i morgon för att hinna skjutsa sonen på dagis innan. Med (stor) risk för att kissa på mig så undrar jag om det är OK att kissa i en liten flaska? :P Eller det kanske inte är så himla noga med att ta proverna på första, eller andra, kisset...

Måndagen 2/4 har jag och sambon unnat oss och bokat tid för 3D-ultraljud på Tittut-kliniken i Sthlm, det ska bli så roligt! :) 

kissa i en diskad glasburk och ställ i kylen, det brukar funka
Svar på tråden Juni-barn