• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Här i Linköping gör dom också kub på alla frivilliga :) så jag väntar på mitt nästa fredag! Inskrivning nu på fredag..

Anmälde intresse för en större trea nu i dag.. Vi har än så länge högst kö poäng. Inflyttning redan 1/1 2012! Men ska nog inte bli några problem då vi nu hyr lägenhet av min syster och man. Bor i en 3:à med kokvrå så finns ju bara ett sovrum och ett vardagsrum och en kokvrå med matdel typ. Så tänkte en trea med två ordentliga sovrum kan passa så kan dottern och lillebror/lillasyster dela rum då dom kommer vara rätt jämngamla ändå.
    Nu håller vi tummarna att vi får denna lägenhet :)

Vill köpa oss något eget sen men just nu finns det ingen möjlighet till det. :(

• JennieJ

Stjärnfrukt kan berätta att jag test körde syskonvagnen i butik då man inte visste om de var tvillingarna eller inte i början och den är väldigt lätt, inte så stor syskonvagnar gärna är och otroligt lättstyrd tackvare framdäcken.

• IdaElinLivia040611

Ja vi har ju alla våra egna åsikter om vad en bra vagn skall vara. Och angående kvalitet så e det väl lika där. Jag kanske fick ett riktigt skräp exemplar men skulle inte dra runt en nyfödd i den vagnen då den luktade badboll:( men som sagt alla tycker vi olika. Jätte bra att du/ ni gillar den i alla fall. Och priset är ju verkligen överkomligt. Har nu bestämt mig för en syskonvagn iCandy Blossom. Otroligt lättkörd och smidig. E det en tjej till så blir det en röd, annars kör vi på brun. Men det är med sorg i hjärtat jag tvingas sälja min underbara Bugaboo Camelion. Bara älskar den vagnen. Liljan o loppan: fy va jobbigt, håller tummar och tår för att det är något ofarligt. Hur långt gången e du?

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Zvartaliljan
    PIO skrev 2011-12-05 13:22:08 följande:
    Liljan o loppan- åååå ja håller tummarna så hårt ja kan för att det inte är någon fara med bebisen. Kan du inte åka in till akuten så du får träffa läkare idag? När ja började blöda i måndags så åkte ja in till akuten o då fick ja träffa läkare. Förstår din oro nu! Kram på dej
    kan inte sitta på akuten, har en dotter med vattkoppor hemma så det är omöjligt. Kan bara lämna henne en kort stund för ett tidsbestämt besök o akuten kan jag ju få sitta i evigheter o vänta på...
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-05 13:39:56 följande:
    Liljan o loppan: fy va jobbigt, håller tummar och tår för att det är något ofarligt. Hur långt gången e du?
    14+1 idag
    Det fortsätter nu men med mer slem och mindre blod...luktar rejält illa och grynigt o lustig färg...
  • IdaElinLivia040611

Liljan o loppan: hmmm låter skumt med allt slem. Jag hade väldigt rikliga slemiga flytningar när jag hade en infektion i hinnorna. Min tjej tittade ju ut tidigt pga det redan v25. Har du ont i magen???

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • LillSnurr82

Liljan o loppan usch låter inte alls kul :( hoppas att det är gammalt grojs som kommer ut och inget allvarligt... Håller tummarna!

• Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-05 13:53:44 följande:
    Liljan o loppan: hmmm låter skumt med allt slem. Jag hade väldigt rikliga slemiga flytningar när jag hade en infektion i hinnorna. Min tjej tittade ju ut tidigt pga det redan v25. Har du ont i magen???
    det är just infektion jag är rädd för Har två prematura barn sen innan...dock födda i v.35. Hade då någon infektion trodde de, dottern föddes med hög sänka (trots antibiotikadropp under förlossningen) och efter sonen fick jag behandlas med antibiotika länge innan det försvann. Sonen mådde dock bra.
    Hade blödningar båda graviditeterna, men aldrig så här mycket så här tidigt.

Jag har ont, som molande mensvärk ungefär...
    Tycker att flytningarna ser ut ungefär som slemproppen...
  • IdaElinLivia040611

Liljan o loppan: åh va jag lider med dig. Exakt så va det för mig. Min slempropp gick och efter det kom det en massa slem typ blod landat orangeaktigt. Hoppas det går bra. Jag fick ner min infektion såpass att hon höll sig i 17 dagar där inne. Och när dom utrett efter snittet var det en isolerad infektion i hinnorna och det skulle inte påverka min nästa grav sa dom. Konstigt om du skulle få infektion igen....men om du haft det två ggr så kanske du e jätte känslig. Du skulle ju verkligen behöva åka in, har du ingen som kan hjälpa dig med barnpassning?

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-05 15:06:18 följande:
    Liljan o loppan: åh va jag lider med dig. Exakt så va det för mig. Min slempropp gick och efter det kom det en massa slem typ blod landat orangeaktigt. Hoppas det går bra. Jag fick ner min infektion såpass att hon höll sig i 17 dagar där inne. Och när dom utrett efter snittet var det en isolerad infektion i hinnorna och det skulle inte påverka min nästa grav sa dom. Konstigt om du skulle få infektion igen....men om du haft det två ggr så kanske du e jätte känslig. Du skulle ju verkligen behöva åka in, har du ingen som kan hjälpa dig med barnpassning?
    ringde sjukvårdsupplysningen nu men hon sa att jag skulle vänta tills imorgon...då jag är så tidigt i graviditeten finns det ändå inget de kan göra om det är allvarligt Så hon tyckte jag likväl kunde vänta tills imorgon
    Upplyftande samtal va...