• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Kajsa9001
    Dancia skrev 2011-12-09 14:31:32 följande:
    Sweet life: Jag tror också att han bara behöver tid och när du inte pressar honom så verkar han ju mjukna och tänka på dig och ditt mående, tycker det är jättegulligt att han tänkte på mat till dig :). Håller tummarna för att han snart känner sig redo för detta.

busbus: Fy vad tråkigt :(. Hoppas att allt löser sig med boende och hur ni ska berätta för barnen och allt. Det positiva i detta är att du slipper leva med en man som får dig att känna att du gjort något dumt mot honom och slippa ha någon som drar ner dig helatiden. Hoppas att du iallafall kan fokusera på din graviditet och ta hand om dig.
    Vill bara komma in här brukar inte skriva här så ofta, men känner för att skriva till dig när jag läser att din man kanske har MS.

Min mamma fick MS för tolv år sen och vän till mig för 7år sen..båda dem två lever helt normalt idag utan mediciner, och får skov några gånger om året som ter sig som att inte kunde se på ena ögat eller inte kunna lyfta en hand..båda dem påstår att det är en lätt sjukdom, fast jag vet ju att det finns dem som har ett annat händelseförlopp där sjukdommen blir värre.. båda dem två vägrade låta sig bli sjuka på riktigt, och låtsade om att dem inte hade sjukdommen och började istället jobba direkt efter diagnosen, och en idag som t.ex med min mamma då så vet ingen att hon har sjukdommen, då det inte märks..hoppas du fick lite stöd i detta, och kan lugna dig med att det absolut inte är alla som lider av sjukdommen.
  • emma78

Barn nr 1: v 39+3 3840g  50 cm 16 timmar

Barn nr 2: v 37+0  4015g 51cm 5timmar 

Mår fortfarande toppen! Inga krämper överhuvudtaget förutom att jag är stoooor!!! alla tror att jag är i v 20 fast jag gick in i 14 idag....Kommer nog att rulla fram tillslut....Har fått RUL 20 januari,längtar efter att få se bebis igen....  

• Tre Flickor

1: V 40+4 3795 g 50 cm
    Från regelbundna värkar till förlossning 24 h varav 16 h på förlossningen. 

2: V 38+6 3240 g 49 cm
    Från regelbundna värkar till förlossning 4 h varav 1 h på förlossningen.

• AAEV

Barn1 V41+0 3218 gram 52 cm, från regelbundna värkar till akutsnitt (8.5 cm öppen) 30 h
    Barn2: 41+6 3220 gram 49 cm, från regelbundna värkar till förlossning 59 h. 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Zvartaliljan

Barn 1: v.35 2540g 49cm, 5 veckor efter jag kom in, 5 dagar efter vattnet gått, 2 dygn efter första ordentliga värken. Sugklocka.

Barn 2: v.25 2420gr 48cm. 9 timmar efter jag kommit in (då gick jag hemma lääääänge med värkar)

• AgnesGN
    mammi12 skrev 2011-12-09 15:12:02 följande:
    hej! trodde man plockar bort över hela landet detta med att lyssna på hjärtjuden.... Jo, när jag skrevs in hos min barnmorska så fråga jag direkt när man får lyssna på hjärtljuden. då sa hon att det kommit nya direktiv ang detta och att nu rekommenderas inte detta förrän efter v 20. ( mins inte om det var v 22 el 23... ) Så på den hälsocentral jag går till så är det fram tills efter v 20 inte möjligt att  få lyssna på hjärtljuden. Hon sa att forskning visat att barnet störs av det hela, och att man till viss del funderar kring om detta ökat risk för missfall  hos vissa?? Ja, jag blev så förvånad. Men det var de besked hon gav mig.

Ingen annan som hört detta?
    Min mamma är BM och säger att de inte alls lyssnar på hjärtljud före v. 20. Men hennes förklaring var att de kan ha svårt att hitta hjärtljuden innan och inte vill oroa föräldrarna om de inte hittar hjärtljuden fast bebis mår bra...
  • AgnesGN

Dancia - klart vi orkar läsa. Ni har det verkligen tufft just nu hemma hos er. Tråkigt att inte helt kunna fokusera på din graviditet eftersom du har så mycket annat runt dig... jag hoppas allt löser sig till det bästa.

• OHs mamma

Jag har ju bara ett barn sen tidigare men jag hakar på den här "förlossningslistan" ändå Tungan ute

Barn 1: v.40+5, 4270g, 53cm, 8 timmar 40 min efter att vi kommit in till sjukhuset (första rejäla värken ca kl 00 på natten). Dock tog krystningen bara 13 min och sprack enormt.

Jag hoppas innerligt att denna bebis inte stannar lika länge i magen och inte är lika stor! Sen önskar jag självklart att jag inte går sönder lika mycket, var ett helvete sist.

Är det nån som vet om man blir erbjuden kejsarsnitt pga att man sprack väldigt mycket första gången? Ni som varit med om både och, vad är att föredra...kejsarsnitt eller vaginalt?

• AgnesGN

Har en fundering här... Inte så att jag oroar mig alltför mkt men är som "kul" att höra om jag är ensam om detta. På em och kvällarna så får jag som små "hugg" i magen. Det är som att det sticker till nere runt livmodertrakten och håller på från ca 15 till läggdags. Ibland med uppehåll och ibland håller det på hela tiden. Det hugger som till med ibland några sekunders mellanrum och ibland dröjer det upp en minut innan jag känner av det igen. Vad kan det vara? Känns inte som mensvärk... Känns inte heller som missfall på g. inga blödningar och det har hållit på i ca en vecka.  Är i v. 13+5 idag.