• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda

1:a barnet - 3,5 h efter första värken. 3360 v.40+6 Dödfödd
    2:a barnet - 6 h Igångsatt 3240 g v. 39+0
    3:e barnet - 9 h igångsatt 3260g v. 39+4
    4:barnet - 7 h igångsatt 3420g v. 40+1

Hoppas på att det sätter igång innan 40+0 annars blir det igångsättning denna gång också. Denna gång kan det dessutom bli tidigare pga diabetesen, hoppas att jag kan hålla blodsockret på en bra nivå dock.

• Pinkflower880

Har ett barn, tog 3 Tim och 20 min från vi kom in. Hade krystvätkar i 20 min. Mycket smidig förlossning, var dock inte med på att första barnet skulle gå så fort. Sprack ingenting och fick inga men alls. Hoppas denna förlossning går lika bra, är rädd att den ska gå för fort bara, har inte lust att föda hemma i hallen! :)

• Pinkflower880

Busbus: fy vad tråkigt! Men allt kommer att gå fint, ibland kan det vara lättare när man väl fått ett beslut, även om detta nu inte var så kul beslut. :/

• Pinkflower880

Dancia: åh, hoppas allt går bra med din man. Tycker dock det där med att behålla barnet eller inte var en högst onödig och okänslig kommentar...

• Pinkflower880

Förlåt för att jag spammar tråden, men kan inte citera via mobilen. Men nu har vi snart ett färdigt kök, ska måla sista ikväll och så kan vi äntligen flytta in saker imon. Har även fått igång tv och internet idag. :D Stort, har inte sett tv på tre veckor typ... :) Illamåendet har lagt sig, men tröttheten är total. Måste vara lite väder också, kommer ju knappt upp ur sängen! :/ Längtar efter magen nu, har en fin och svullen mage på kvällen... :)

• conda
    AgnesGN skrev 2011-12-09 18:33:45 följande:
    Har en fundering här... Inte så att jag oroar mig alltför mkt men är som "kul" att höra om jag är ensam om detta. På em och kvällarna så får jag som små "hugg" i magen. Det är som att det sticker till nere runt livmodertrakten och håller på från ca 15 till läggdags. Ibland med uppehåll och ibland håller det på hela tiden. Det hugger som till med ibland några sekunders mellanrum och ibland dröjer det upp en minut innan jag känner av det igen. Vad kan det vara? Känns inte som mensvärk... Känns inte heller som missfall på g. inga blödningar och det har hållit på i ca en vecka.  Är i v. 13+5 idag.
    Jag kan också känna som små hugg ibland men tror det är livmodern som töjer sig. Har haft så alla mina graviditeter. Har haft ett missfall och då kändes det mer som riktig kraftig mensvärk innan jag började blöda...
  • Uddabus

Ena stunden är det såhär han vill ha det o nästa vet han inte o vill inte prata om något. Han vill inte ha det här barnet över huvudtaget

• Pinkflower880

Tillägg: dottern föddes i 37+3, vägde 2900 gram och var 47 cm lång.

• Pepita

Busbus- Fy, vad trist Gråter Men allt kommer gå bra. Det löser sig ALLTID på något sätt.

Dancia- Vad jobbigt med en utredning mitt i allt. Förstår att du bara vill vara gravid och njuta lite av det istället. Tråkigt att höra att de misstänker MS Rynkar på näsan

mor 76- Jag var senast in idag och lyssnade på hjärtat som slog så fint med 158 slag/min Glad  Är i vecka 14+3. Min barnmorska har inte nämnt något utav det din barnmorska nämnt. Konstigt att det kan vara så olika. Jag tyckte det var jätteskönt att få lyssna på hjärtat idag. Det hjärtljudet kommer jag leva på fram till RUL.

AgnesGN- Jag hade så för någon vecka sen men inte lika ihärdigt som det låter på dig. Jag kunde känna det lite då och då bara. Och så kunde det göra sjukt ont om jag tex nös. Men det var ingen fara för min del... bara ligament som töjdes ut enligt min bm.

Vad roligt att se hur långt tid det tagit för er alla samt vikt, längd och i vilken vecka ni fick era små.

• AgnesGN
    conda skrev 2011-12-09 19:34:03 följande:
    Jag kan också känna som små hugg ibland men tror det är livmodern som töjer sig. Har haft så alla mina graviditeter. Har haft ett missfall och då kändes det mer som riktig kraftig mensvärk innan jag började blöda...
    Ja jag är inte orolig för missfall för det borde göra ondare tycker jag. Detta gör inte ont egentligen, är mest obehagligt... Men är väl bara ngt som töjer och nå ligament eller någest...
    Pepita skrev 2011-12-09 19:39:31 följande:

AgnesGN- Jag hade så för någon vecka sen men inte lika ihärdigt som det låter på dig. Jag kunde känna det lite då och då bara. Och så kunde det göra sjukt ont om jag tex nös. Men det var ingen fara för min del... bara ligament som töjdes ut enligt min bm.

Skönt att inte vara ensam om det...=) Jo jag får oxå som en spänning eller dragning i magen när jag nyser eller hostar eller sträcker på mig för fort eller ngt... magen hinner väl inte med på något sätt... Jag tror inte heller att det är ngn fara, ville som bara kolla om fler hade samma känsla och hade ngn koll på vad det kan tänkas vara. =)