Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

Elvis mamma, samma sak hände mig har varit jätte trött mer än normalt och deppig, jag förstår innebörden av håglös nu och mitt järn låg på 5, inte bra alls. Jag åt 3 dureferon per dag i 5 dagar sen 1 per dag i några dagar till sen varannan dag och nu har jag gått över till niferex som är snällare för magen. Ät gärna linfrön plommon etc när du äter dureferon.Eller köp movicol eller likande...

Jag tog om mitt prov efter en vecka och då låg det på normalvärde igen, kommer ändå äta järntillskott resten, tänker ej hamna där igen

• fyrklöver81

Snart eller den 20 februari drar jag och backpackar i malaysia 5 veckor, någon som blir lite avundsjuk när ni ser sverigevädret ;)

Bara tvungen att berätta....

=) 

• fyrklöver81

åt inte heller järn förra graviditeten... kanske är värdena sämre nu efter förra förlossningen...

• fyrklöver81

Jag jobbade natt fram till vecka 30 förra graviditeten, det var inte roligt, denna gång blir det inga nattpass, skönt! I många länder får inte en gravid kvinna jobba natt och det finns studier att det stressar fostret! 

• fyrklöver81

Grattis till alla ultraljud! Jag var nog sist ut, var igår, ska få en liten pojke, tänkte inte ta reda på könet, men snoppen var ju så tydlig=)

Allt såg bra ut, men måste ta om 1 bild på hjärtvinkeln då bebisen rörde sig så.

Någon mer som fått göra om sitt UL? 

• fyrklöver81

Jag går på ul i lund, , där berättar de kön. Men jag såg att det var en pojke, det var ju jättelätt att se snoppen. Vet inte om det beror på hur han låg i magen...

Så jag tänker ser man inget är det en tjej haha men vad vet jag.
    Konstigt att de inte berättar kön överallt , vad spelar det för roll. De behöver ju inte säga till 100%, de kan ju säga förmodligen är det en .....

Så jag var inte sist ut alltså =) Då har ni något att se fram emot.

Min UL tog en timme sen gav hon upp =)

Men som Nenne sa, kul att få se pyret igen .

Fler än jag som har moderkakan i framvägg? Jag känner knappt något trots en mycket livlig bebis. =)

Svar på tråden Juni-barn