• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Har ni fått något sug ännu?

Jag fick häromdagen efter gröna oliver o avokado... :)

• stjärnfrukt

Detta känns jättedumt att skirva men jag gör det ändå... Hur mkt/ vad äter ni om dagarna?? Jag får knappt i mig något, känner ingen hunger eller lust alls. 

Idag har jag ätit:
    1 knäckebröd med smör och ost.
    1 halvt äpple
    Lite tacos (det allra minsta mini brödet, med köttfärs & grönsaker i)

+ 1.5liter vatten.

Jag har ätit bara för att jag måste, och så har det varit till och från nu ett tag. Det är inte pga illamående, för det är typ borta. Kan det vara mina tidigare "matbesvär" som spökar i hjärnan igen?  *orolig*

• stjärnfrukt

busbus - jag måste ha citronvatten, "hemmagjort", eller loka citron spelar ingen roll, annars så är det som sagt dåligt med sug här, på alla sätt och vis....

• JennieJ

Mitt begär är lakritsglass och schweppes lemon konstig kombination men så grymt gott Och söta saker så som choklad och små godis som lär normala fall bara älskar får jag inte i mig :-P

• PIO

Jag äter oxå dåligt. Har ingen matlust alls. Känns som att ja lever på gröna äpplen o citroner. Kan äta en hel citron utan problem. Mums va gött!! Tvingar i mej mat varje dag. Mår inte illa lr nått har bara ingen matlust o blir mätt för minsta lilla.

• Elvis Mamma

Har också fått sämre matlust, kan inte äta nått jag inte är super sugen på å blir mätt fortare än tidigare. Sötsaker som fika å godis mår jag illa bara jag ser men frukt i mängder går bra, gärna röda äpplen

• conda

Jag drömmer om bakelser, bananbakelse, prinsessbakelse, kladdkaka med grädde... Men det blir inget annat än drömmar då jag har diabetes (kanske tur i oturen... ;) ) Annars är gröna äpplen grymt goda och kokt potatis!

• Uddabus

Jag har inte haft sug alls fram tills nu... Visst kan jag bli sugen på lax eller sörpla vispgrädde... Men det blir jag i vanliga fall oxå...

Däremot smaka en klunk öl kan jag oxå bli sugen på... Men inte mer än en klunk för sen är det suget mättat liksom...

• RocketQueen

Jjohansson: Åh varför skrev du så? Nu kan jag inte sluta tänka på lakritsglass! Och inte finns det nån affär öppen i krokarna heller!

Haha annars är jag galen i paprika för tillfället. Kan äta hur mycket som helst!

• JennieJ

En fråga mammor när är de lagom att skaffa graviditetförsäkring och kommer du skaffa och är If bästa alternativet eller hur gör du?