• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Jag ville först inte veta könet men nu har mannen övertalat mig så hg hoppas vi får veta på ul den 12 .

• zenoble

Anne Lisa: Nej det stämde inte alls på mig, min mamma hade en lång förlossning medans min var ganska snabb..

Stumpilumpan: Det kan väl vara svårt att säga säkert att det är en tjej då de kan missa pojkdelarna, lättare tvärt om. Även om navelsträngen ligger i vägen brukar man kunna buffa lite och så den flyttar sig så de brukar kunna se om man vill :)

Dancia: Tack jag ska be dem kolla.. Skönt att även du fått en rul tid så du har nåt datum att se fram emot! Glad

• Dancia
    Stumpilumpan skrev 2012-01-03 15:23:25 följande:
    Någon som har erfarenhet av RUL i Helsingborg??

Jag har gjort RUL i helsingborg med båda barnen och ska göra det denna gången också :).

De har varit villiga att säga könet båda gångerna men med första kunde de knappt se rumpan för han satt så långt ner i ljumsken så det gick inte. och dottern hade navelsträngen mellan benen så jag fick vänta till förlossningen med henne. Dock fick jag veta i v.26 att jag väntade en son första gången när jag låg inne på förlossningen i 2 dagar och de gjorde noga UL.
  • stjärnfrukt
    JennieJ skrev 2012-01-03 15:00:49 följande:
    Hej tjejer någon av er som gör RUL i Alingsås och vet om man får se könet eller inte? Skulle vara bra å veta innan så man dels inte blir besviken där å att man kan kolla tid hos bm mottagningen i gbg redan nu
    Hej! Nää, det vill de inte säga, både av egen & andras erfarenhet. Men kanske är det någon som fått veta, kanske beror lite på vem man får som gör undersökningen. får nog bli en resa till emmas ultraljudsklinik om 10veckor Skrattande
  • JennieJ

Stjärnfrukt får jag fråga nyfiket var du bor? Var inne och kolla emma och bm mottagningen i gbg och de kosta mellan 650-1000 kr frågan jag ställer mig är dels om de är värt pengarna då jag kan lägga de på annat till barnet och sedan kommer jag ha ett extra UL i vecka 30 på speciallist på östra och frågan är om de är bra att ha för många UL under graviditeten har redan haft 5 st! Står lite i valet å kvalet. De hade ju varit kul att veta kön men för barnets hälsa är de kanske väldigt dumt av mig då ultraljudet i vecka 30 är viktigare än kön

• Uddabus

Så ja.. Det verkar som foglossning slog på idag... Vaggar som en anka o det gör så ont... Känns som om jag går sönder i bäcken höfter för varje steg...

• gammelmamma

busbus! Aj aj samma här, men jag mår bättre än jag har gjort de andra gångerna vid den här tiden 

• Uddabus

Jag hade foglossning med min 6 åring oxå men den kom mer smygande...

Jag vill ju vara smidig o rörlig... Har inte tid med sånt trams ju...

• MissFörstånd

Åhhh jag som trodde jag hade blivit bättre i foglossningen. In My face!! Gick en sväng till biblioteket med dottern 400m totalt och sen 20 min på mataffären och nu ligger jag här, skitont vak på vänster sida!

• Pepita

Dancia: vad härligt! Nu har även du ett datum att se fram emot

Zenoble: surt att de inte hade telefontid när du ringde idag bättre lycka imorgon kanske