• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Conda: massor kramar till dig. Måste som sagt vara en helt hemsk upplevelse. Men bra att det känns lite lättare ned tiden, även om det alltid finns kvar.

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-03 22:28:35 följande:
    En fråga mammor när är de lagom att skaffa graviditetförsäkring och kommer du skaffa och är If bästa alternativet eller hur gör du?
    Vi var på rådgivning på banken igår och de hade också en gravidförsäkring nu. Den gällde mamman fr.o.m. v. 10 och barnet fr.o.m. v. 24. Det bästa med den är att om man sedan tecknar en barnförsäkring så prövas inte rätten till försäkring vid sjukdommar och skador. Ska jämnföra lite och se vad som är mest förmånligt. Har annars barnen och det mesta annat försäkrade i Folksam.
  • Havsjungfrun

Har också jättesvårt med vad jag ska äta. Middag går bra men allt däremellan är svårt. Fixar inte sura saker. Tycker att det smakar pest i munnen mellan maten så jag måste stoppa in något mest hela tiden... Har svårt att dricka också men har nu fått lite smak för äpplejuice så det får bli lite sådan in emellan. 

• gammelmamma

Skruttens mamma: Har du foglossning eller varför är du orörlig? Vill du inte ha honom då förskola? Här får man ha dom där även om man är sjukskriven.

• OHs mamma

Ja, kraftig foglossning! Ska till läkaren imorrn och hoppas på sjukskrivning, men just nu har jag semester och därmed har jag sonen hemma. Nästa vecka får han gå till förskolan och jag måste bli sjukskriven annars vet jag inte vad jag ska göra.

• gammelmamma

Jag har också svår foglossning. Jag har tre äldre barn och när de var små hade man inte barnen på förskolan när man var hemma, typ sjukskriven eller mammaledig. För ett tag sen tyckte jag det var jättekonstigt att man lämnade barnen när man var hemma. Sen fick vi en sladdis efter 14 år och allt har ändrats, det är ju ingen hemma, så jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Nu är min 2,5 åring på dagis. Jag hade aldrig klarat att ha henne hemma. I och för sig fick jag dispans även med trean för 14 år sedan. Då fick jag ha de andra några timmar och min pappa körde dom fram och tillbaka eftersom jag inte kunde köra bil. Jag håller tummarna för dig att du blir sjukskriven och att f- kassan är samarbetsvilliga. Får man fråga vart du bor?

• ja88

Jag är hungrig jämt tycker jag. Kan vara vrålhungrig igen 2 timmar efter stadig frukost (eller lunch eller middag *suck*). Och illamåendet ligger och lurar om man inte äter tillräckligt ofta men det är ju inte alls lika akut som i början... gick upp drygt 30 kg sist, hann gå ner allt så jag börjar på samma startvikt men vill verkligen inte gå upp så mkt igen... mådde rätt dåligt över att väga så mycket förutom att ju rent fysiskt är TUNGT att bära på så mycket extra! Försöker skarva i med frukt och grönt när suget slår till, något större sötsug har jag inte denna gång utan det är mer riktig mat som lockar.

• Dancia

Jag har fått lite cravings som jag inte riktigt kan äta så mycket av tyvärr. Är supersugen på äpplen, vattenmelon, nektariner m.m. Men äpplen ökar magsyran och förvärrar min magkatarr. Nektariner får jag nästan aldrig tag på och meloner är jobbigt att skära upp :P. haha.

Jag äter heller inte så mycket då jag fortfarande mår väldigt illa till och från och blir mätt väldigt fort. Brukar äta 2 mackor till frukost, sedan lite mat på eftermiddan/kvällen och en macka eller glassbåt sent på kvällen.

Har gått ner lite över 6 kilo nu. Känns inte så jättebra med tanke på att jag inte vet om jag kommer lyckas gå upp tillräkligt mycket. Jag tappar vikt saktare nu, men det fortsätter neråt och ändå rör jag mig knappt nånting.

• OHs mamma

Gammelmamma: jag bor i Örebro. Zupermia78: känner igen der där med hungern, är mer eller mindre konstant hungrig eller sugen på nåt. Så inte så konstigt kanske att jag redan gått upp en del.

• gammelmamma

Okej, jag bor i Hjo så då är det lite långt för att kunna hålla varandra sällskap. Var du i 17+1 i dag? Jag är i 16+6 tror jag. men jag har inte varit på u-ljud ännu. Ska dit på onsdag. De andra gångerna har jag blivit framflyttad så det blir jag nog den här gången också. På tal om illamående och hunger så har mitt illamående blivit bättre men jag känner ett sånt där hungersug. Jag har haft magkatarr men det är bättre, tar bara tablett varannan dag nu. Har pluggat fram till nu så jag tror det är den stressen som har varit orsaken till magkatarren. Jag är lite orolig för jag känner inga sparkar men däremot känns ju "kulan". Hoppas allt är ok. Är lite nervös inför U-ljudet. Har haft några tidiga missfall både denna och förra gången.