• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-01-03 10:13:49 följande:
    Känner också bebis jätte många gånger om dagen nu, börjar se ett mönster- morgon, mitt på dagen och på kvällen. Njuter verkligen! Hjärta

Ska på rul den 11 och vi ska inte ta reda på könet även om jag ändrat mig flera gånger för jag är såå nyfiken då denna graviditet är så olik! Men det får bli en överraskning helt enkelt. Glad

Igår tror jag att min slempropp gick, såg exakt lika dan ut som dagarna innan förlossningen förra gången. Någon som varit med om det så tidigt? Vet att den återbildas men känns ändå tidigt.. =)
    Jag skulle inte vara så cool som dig om min slempropp gick och jag hade mycket samandragningar......tänk om tappen e påverkad Förvånad...men jag har ju dåliga erfarenheter också.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • IdaElinLivia040611

Vi har ju kollat kön redan på ett VUL i V14 men ska be dom dubbelkolla den 17:e på RUL då man ser bättre kommer va typ 18+ så då borde det synas.

Har galen molvärk/växtvärk idag. Går bak i ryggen och ibland sticker det till där nere lixom, obehagligt. Men när jag lyssnar med mitt angelsound så ligger han långt ner så det e säkert därför. Kan va en av anledningarna till att jag känner mig kissnödig hela tiden också.
    Nån mer med mycket flytningar. Har sega vita och det känns så ofrächt. får börja köra med trosskydd snart Tungan ute 

• Tre Flickor

I dag var vi och gjorde RUL.
    Allt såg bra ut och barnmorskan kunde med 80% säkerhet säga att det är en flicka vi väntar då "pojkdelar" saknades. Jag har två tjejer sedan tidigare så nu får jag triss i damer här hemma till sommaren.
    Jag är nog världens lyckligaste i dag Glad  

• lycka 4

Även här slog foglossningen till känner jag blää, senare än vanligt dock. Jag har den största delen av min smärta sittandes i blygbenet

• JennieJ

En fråga till er som gjort RUL än så länge och framför er som fått veta könet? Gjorde ni RUL privat eller via landstinget?

• IdaElinLivia040611
    Tre Flickor skrev 2012-01-03 17:05:16 följande:

I dag var vi och gjorde RUL.
    Allt såg bra ut och barnmorskan kunde med 80% säkerhet säga att det är en flicka vi väntar då "pojkdelar" saknades. Jag har två tjejer sedan tidigare så nu får jag triss i damer här hemma till sommaren.
    Jag är nog världens lyckligaste i dag Glad  

det har jag med...;) härligt med tjejer men nu e det en pojk så det känns jätte spännande och nästan lite läskigt....tjejer kan jag ju lixomFlört, men mannen i glad.
  • Tre Flickor
    JennieJ skrev 2012-01-03 17:09:51 följande:
    En fråga till er som gjort RUL än så länge och framför er som fått veta könet? Gjorde ni RUL privat eller via landstinget?
    Jag gjorde via landstinget.
    I kalmar berättar de om de kan se vad det är för kön.
  • Tre Flickor
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-03 17:13:59 följande:
    det har jag med...;) härligt med tjejer men nu e det en pojk så det känns jätte spännande och nästan lite läskigt....tjejer kan jag ju lixomFlört, men mannen i glad.
    Grattis Glad
    Så tänkte jag också innan RUL. Tänk om det är en pojke, vad gör jag då haha. Tjejer kan jag också med men pojkar. Man lär sig nog fort och sedan är det nog som om man aldrig haft annat än både pojkar och tjejer. Min sambo hade förhoppningar om en pojke då det är sista barnet för oss men han blev självklart glad ändå Glad
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-03 15:00:49 följande:
    Hej tjejer någon av er som gör RUL i Alingsås och vet om man får se könet eller inte? Skulle vara bra å veta innan så man dels inte blir besviken där å att man kan kolla tid hos bm mottagningen i gbg redan nu
    Stumpilumpan skrev 2012-01-03 15:23:25 följande:
    Någon som har erfarenhet av RUL i Helsingborg??
    Kan annars stå på sjukhusets hemsida.

Har inte haft någon rolig dag, spytt ett par gånger och spänningshuvudvärk. Har försökt att sluta med Lergian Comp. nu men det verkar inte funka...