• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Åh, tror jag hittat min vagn nu. Mountain Buggy Duet. Endast 63 cm bred, det gillar jag. Minus är dock att sittdelarna inte är vändbara vad jag har förstått. Men den var så liten och nätt i affären. Gillar den! Tror det kan bli den...

• JennieJ

Lillalyckan hade du bott närmare hade du kunnat ta ett paket av mig. Köpte hem 5 paket idag och men bästa är att mina barn och man hatar lakrits så jag får ha dom helt ENSAM

• conda

Jag kommer att skaffa gravidförsäkring. När mitt första barn dog en vecka efter bf i magen så hade jag tecknat en gratisförsäkring hos trygghansa (jag hade glömt det). Kuratorn kollade upp och vi fick ut 10 000:- vilket täckte begravningskostnaderna. Jag önskar ingen det jag gick igenom men det kan vara skönt att få ekonomisk hjälp om det inträffar något oförutsett.

Jag har försäkrat alla barn, man vet aldrig vad de kan råka ut för och jag har ju husdjuren försäkrade så det skulle kännas så fel om inte barnen hade samma skydd. =) Trygghansa har vi valt, mest för att jag tyckte att de alltid skött alla försäkringsärenden så smidigt...

• JennieJ

När är de lagom att skaffa försäkring ska man tex gå förbi en vis vecka * i för sig kanske de är olika på olika företag *

• conda

Jag vet inte hur det är med de andra bolagen men på trygghansa börjar försäkringen gälla i v. 26.

• Pinkflower880

Förra gången hade vi LF, kommer välja Folksam denna gång då våra andra försäkringar ligger där. Tror man skulle vara över vecka 25 då. Men vissa tror jag har vecka 10 som gräns, så det är olika.

• Pinkflower880

Conda: fy vad hemskt! Hur tar man sig igenom en sån sak? Blev helt ledsen nu... Mina hormoner spelar på alla nivåer... :)

• LillSnurr82

Vi har tecknat försäkring hos Folksam gjorde vi med dottern oxå. Enkelt att sen ändra gravförsäkringen till en barnförsäkring sen. Tror gravid försäkringen gäller fram tills barnet är 6 månader och börjar gälla direkt när man tecknar den tror jag ( först får mn gratis varianten tills man satt in pengarna)

• AAEV

Vi har hela familjen försäkrad via trygghansa. är glada att vi tecknade försäkringen då vår dotter varit mycket sjuk och dessutom är multiallergisk, så vi har fått ut mkt pengar på resor till o från sjukhuset (har 7 mil enkel resa) dessutom kommer hon få ut pengar när hon blir större (för allergin)

Jag är inte sugen på nånting, äter bara mat och inget godis alls... bra för en godisgris som mig!
    Har ju gått ner 4 kilo och hopps på att stå still nu ett tag så jag inte behöver gå upp så mkt... 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • OHs mamma

Jag har gått upp nästan 7 kg redan, är i vecka 17+1 idag. Alltså, hur ska jag aktivera min 2-åring när jag bara kan vara hemma, endast inne och till största delen på entrévåningen...? Vill inte sitta för mycket vid tvn för hans skull. Jättesvårt tycker jag! Vi leker med hans leksaker och ska försöka få honom att sitta och pussla, rita och pärla. Några andra förslag? Är ju näst intill rörelsehindrad