• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    Dancia: Det är inte så att du ska boka RUL själv? Det fick jag göra, min BM-mottagning gör inte det nämnligen...

RUL om 3v för mig. Vi har i 18-20 och jag kommer vara i v 20 när vi går dit.

Skruttens mamma: ush, jobbigt att du har så ont! Hoppas det ger med sig lite snart! Känner av fogarna olika mycket olika dagar. Nyår kunde jag gå en lång tur i skogen, idag skulle det inte gå...   
  • zenoble
    Dancia skrev 2012-01-03 00:28:42 följande:
    Grattis till er som varit på RUL!
    På tal om kön så vill jag gärna veta, tycker dete roligt att ta reda på det man kan redan under graviditeten :).

Dock känns det lite tråkigt att jag inte ens fått hem min RUL tid än så jag vet inte vad jag har för datum att se fram emot :(.

Men njuter av att jag känt bebis sparka och buffa nästan konstant i 45 min nu :).
    Känner också bebis jätte många gånger om dagen nu, börjar se ett mönster- morgon, mitt på dagen och på kvällen. Njuter verkligen! Hjärta

Ska på rul den 11 och vi ska inte ta reda på könet även om jag ändrat mig flera gånger för jag är såå nyfiken då denna graviditet är så olik! Men det får bli en överraskning helt enkelt. Glad

Igår tror jag att min slempropp gick, såg exakt lika dan ut som dagarna innan förlossningen förra gången. Någon som varit med om det så tidigt? Vet att den återbildas men känns ändå tidigt.. =)
  • lycka 4
    zenoble skrev 2012-01-03 10:13:49 följande:
    Känner också bebis jätte många gånger om dagen nu, börjar se ett mönster- morgon, mitt på dagen och på kvällen. Njuter verkligen! Hjärta

Ska på rul den 11 och vi ska inte ta reda på könet även om jag ändrat mig flera gånger för jag är såå nyfiken då denna graviditet är så olik! Men det får bli en överraskning helt enkelt. Glad

Igår tror jag att min slempropp gick, såg exakt lika dan ut som dagarna innan förlossningen förra gången. Någon som varit med om det så tidigt? Vet att den återbildas men känns ändå tidigt.. =)
    Min slempropp gick i vecka 23 ungefär förra graven , jag hade ju tack vara min gbs väldigt mycke sd och förvärkar . Och det är absolut ingen fara den återbildas ju som du säger . Kan ju vara delar av den som lossnade bara ?
  • AAEV

Jag har inte tid för RUL förrän 6 feb. kommer då vara i v 21. 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • zenoble
    lycka 4 skrev 2012-01-03 10:27:59 följande:
    Min slempropp gick i vecka 23 ungefär förra graven , jag hade ju tack vara min gbs väldigt mycke sd och förvärkar . Och det är absolut ingen fara den återbildas ju som du säger . Kan ju vara delar av den som lossnade bara ?
    det kom ganska mycket igår och förrgår så känns som om det skulle varit hela. Har haft ganska mycket sd och förvärkar också så kanske är därför? Hade inte det förra gång nåt alls
  • gammelmamma

RUL nästa vecka, är bara i V 17 ännu. Här får man inte reda på könet vid RUL. Man får då beställa ett särskilt ultraljud i Göteborg. Vid våra tre första barn var det inte alls aktuellt med att kolla könet, när vi fick vår sladdis för 2,5 år sedan var min man lite sugen men inte jag och nu är det tvärt om. Jag vill veta men inte han

• lycka 4
    zenoble skrev 2012-01-03 10:52:16 följande:
    det kom ganska mycket igår och förrgår så känns som om det skulle varit hela. Har haft ganska mycket sd och förvärkar också så kanske är därför? Hade inte det förra gång nåt alls
    Har dom gjort odling på ditt urin ??
  • zenoble
    lycka 4 skrev 2012-01-03 11:00:46 följande:
    Har dom gjort odling på ditt urin ??
    Nej det tror jag inte? det är väl inte rutin? har bara varit på inskrivning
  • MissFörstånd
    Dancia skrev 2012-01-03 00:28:42 följande:
    Grattis till er som varit på RUL! På tal om kön så vill jag gärna veta, tycker dete roligt att ta reda på det man kan redan under graviditeten :). Dock känns det lite tråkigt att jag inte ens fått hem min RUL tid än så jag vet inte vad jag har för datum att se fram emot :(. Men njuter av att jag känt bebis sparka och buffa nästan konstant i 45 min nu :).

Varför ringer du inte och frågar varför du inte fått någon tid? Jag ringde före lucia för bm sa att de var sena ibland eller rent av glömmer bort och det ville jag inte vara med om.

Vi ska på rul den 11e och vi kommer absolut inte att ta reda på könet. Dels för att ingen av oss vill men också kan jag tycka att det är onödigt då jag kanske blir snittad om bebisen är stor och då vet jag både kön och datum och så vill jag inte ha det för något i hela världen. Vi ville inte veta med dottern heller vad det var för kön. Jag tycker det är en stor del av förlossningen att man får veta det då, först av alla. Många sprider ju ut det rätt snabbt vad det är för nån liten i magen. Jag säger inte att någon gör fel men jag skulle aldrig göra det.    
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • lycka 4
    zenoble skrev 2012-01-03 11:14:21 följande:
    Nej det tror jag inte? det är väl inte rutin? har bara varit på inskrivning
    Tycker du ska ringa din bm å be om att få lämna ett urinprov, är det så att du har en uvi så kan det vara så att du behöver antibiotika. symptomen är bla sd.