• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Miss Förstånd, jag förstår precis hur du tänker, jag har också tänk så med de andra. Att det inte spelar någon roll och att det är kul att ha en överraskning att se fram emot. Jag vet inte varför jag känner så starkt att jag vill veta denna gången. En tanke är att det kan bero på att jag har svår foglossning när jag är gravid och att jag inte kan handla något den första tiden efter förlossnigen, jag vet inteFörvånad

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-01-03 11:50:04 följande:
    Miss Förstånd, jag förstår precis hur du tänker, jag har också tänk så med de andra. Att det inte spelar någon roll och att det är kul att ha en överraskning att se fram emot. Jag vet inte varför jag känner så starkt att jag vill veta denna gången. En tanke är att det kan bero på att jag har svår foglossning när jag är gravid och att jag inte kan handla något den första tiden efter förlossnigen, jag vet inteFörvånad

Ja så kan det säkert vara. Jag klickar dock hem kläder från internet , men det är trevligare att gå i en affär och titta. Jag tycker att om man följer sin magkänsla med om man vill veta eller inte så gör man rätt. Det finns inga rätt eller fel i den frågan.

Sitter och kikar runt på babyskydd och det kommer nog bli et Acta Graco Logico S som vi hade till dottern, vi var så grymt nöjda med det och det kostar ungefär 1400 så det känns ok.   
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • mammi12

Vi har tid för Ultraljud på månd 9 Jan. Har då gått 18 fulla veckor. det är vårt 2:a barn vi väntar. och vi fattade för några dgr sedan beslutet att vi vill veta vilket kön det är. Det känns bara så fantastiskt roligt!! =)

• ja88

Vad olika måendet är från dag till dag. Jag har mått jättebra ett tag nu och knappt känt mig gravid, bara kissnödigare än vanligt ;) men idag vaknade jag med ont i ryggslutet och fogarna känns av rejält nu, dessutom mår jag riktigt illa och är trött trots bra nattsömn, suck. En dag man helst skulle spendera på soffan men alla måsten finns ju som vanligt.

Idag är det precis 3 veckor kvar till RUL, känns långt än.

• stjärnfrukt

Vi har tid för rul den 12, längtar så! Vi tänker ta reda på kön denna gång. Det var fantastiskt att få veta det på förlossningen förra gången, men denna gång vill vi så gärna göra 3d/4d ultraljud :) Då har vi fått uppleva båda :)
    Sedan känns det lite mer praktiskt (får man vara så tråkig och ta upp det?)

men vi har mycket kläder som är tjejiga, och nej, jag har inga problem med att låta en pojke ha rosa, lila men det känns inte rätt  att klä en pojk i de tjejigaste kläderna man kan hitta! Min syster ska ha barn innan, och får de en flicka och vi en pojk så vill jag kunna ge henne alla de tjejigaste kläderna.  Med dottern så var alla så intresserade av graviditeten och vi fick hur mkt saker som helst, både strax innan och efter att hon kom. Men denna gången är det knäpptyst (såå tråkigt!!!!!) och det känns som att det inte kommer bli en full garderob utan att behöva köpa själva, och de vill vi inte behöva tänka på sedan.  

Om det är en pojke eller flicka spelar som sagt ingen roll, men de som får veta under graviditet tycker att det är underbart att få veta, och lika så de som får veta vid förlossningen, ska bli kul att få vara med om bägge upplevelserna, som jag skrev tidigare.  

Jag känner bebis jättetydligt! Förra grav. Kunde killen min känna tydligt i v.21 så snart så får han nog göra det igen :) 

• zenoble
    lycka 4 skrev 2012-01-03 11:45:52 följande:
    Tycker du ska ringa din bm å be om att få lämna ett urinprov, är det så att du har en uvi så kan det vara så att du behöver antibiotika. symptomen är bla sd.
    Ringde nu men de hade inga telefontider mer idag, suck! så trött på det där systemet när man bara vill komma och lämna ett prov..
  • Dancia
    Pepita skrev 2012-01-03 07:10:45 följande:
    Anne lisa: Låter inte flummigt i mina öron vet många som resonerar som fu

Dancia: vad konstigt att du inte fått hem någon tid för RUL. Vilken vecka är du i? Vad mysigt att du kännt din bebis så lång tid.
    Ja det är många som tycker det är konstigt så då är det inte bara jag iaf :). Jag är i v.16. Var på inskrivning i v.11 och då sa BM att hon skulle skicka iväg en förfrågan till sjukhuset för Ultraljud. jag har alltid fått hem tiden runt v.13-14, men känns lite sent nu att det inte dykt upp än. Så jag ska nog ta och ringa nu och höra om jag fått någon tid.

Ja det är sååå mysigt, känner bebisen väldigt ofta nu, började direkt imorse igen och nu ligger den och petar och stretar med fötterna på min högra sida :)
  • Dancia

zenoble: Jag tycker du ska be om en gynöndersökning för att se att tappen inte är påverkad. Bättre att kolla en gång för mycket än för lite :).. Säger även som de andra att det kan vara bra att lämna en urinodling också.

• Anne Lisa

Jag lider med er som har foglossning redan nu, jag vet inte hur det känns med det låter hemskt. Hoppas, hoppas att man slipper!

Nu är jag på väg hem efter att ha hälsat på min mamma över nyår. Vi har haft det så mysigt, tittat på bebis kort på mig och mamma rotade fram sparade bebikläder ur gömmorna. Jag var ganska söt bebis faktiskt, med massa hår på huvudet Det sägs ju att man ofta får en ganska lik förlossning som den/dem ens mor hade. Alltså om din mamma hade en snabb förlossning är chansen stor att du också får det. Ni som har barn, ligger det någon sanning i detta?

Ha det gott!

• Dancia

Det lönar sig att ringa :). Jag har bara inte fått hem brevet än men det kommer vilken dag som helst. Inbokad tid är den 24 Januari :). Exakt tre veckor kvar. Då är jag i v. 18+2.
    Äntligen har jag ett datum att se fram emot :)