• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Tack. Ska ringa bm imorgon och prata med henne. Alvedon är ju helt värdelöst mot denna huvudvärk. Vad fick du för dos? Vet inte vad jag har hemma, har fått det på recept förut b

• RocketQueen

Rul gick bra! Men det tog en timme och fyrtio minuter innan vi var klara! Bebisen vägrade visa sig och rullade ihop sig längst ner i bäckenet varje gång dom skulle mäta nåt. "Då måste det vara en pojke som är sådär envis" sa vi, (min man är nämligen av den allra envisaste sorten) och jo visst var det en pojke sa barnmorskan. Haha det var det enda som han ville visa tydligt!

Åh vilken lättnad, först sa dom att vi skulle komma tillbaka imorgon för att se om ungen var mer samarbetsvillig då men till slut så lyckades vi Tur det för annars hade jag varit toknervös en hel dag till.

• OHs mamma
    RocketQueen skrev 2012-01-04 18:10:11 följande:
    Rul gick bra! Men det tog en timme och fyrtio minuter innan vi var klara! Bebisen vägrade visa sig och rullade ihop sig längst ner i bäckenet varje gång dom skulle mäta nåt. "Då måste det vara en pojke som är sådär envis" sa vi, (min man är nämligen av den allra envisaste sorten) och jo visst var det en pojke sa barnmorskan. Haha det var det enda som han ville visa tydligt!

Åh vilken lättnad, först sa dom att vi skulle komma tillbaka imorgon för att se om ungen var mer samarbetsvillig då men till slut så lyckades vi Tur det för annars hade jag varit toknervös en hel dag till.
    Vad härligt, du fick ni en ordentligt glimt av eran skatt! Grattis till pojken!
  • Pepita

lillalyckan: Grattis! Fick du samma bf som innan eller blev det flyttat något?

• OHs mamma

Är det någon här som har erfarenhet av planerat kejsarsnitt?

• Anne Lisa

lillalyckan: Jättegrattis, det måste kännas underbart!

Ville bara snabbt berätta att nyss så fick man sambo känna bebsien i magen! Ungen har varit aktiv nu på eftermiddagen och jag har känt många små knuffar och bubblor. Sambon provade att knuffa lite på magen och visst tusan kom där en knuff tillbaka som han kände i handen och jag i magen. Coolt! Det var ju bara här om dagen jag började känna av något alls Glad  Är i vecka 18+0 idag.

• OHs mamma
    Anne Lisa skrev 2012-01-04 18:47:06 följande:
    lillalyckan: Jättegrattis, det måste kännas underbart!

Ville bara snabbt berätta att nyss så fick man sambo känna bebsien i magen! Ungen har varit aktiv nu på eftermiddagen och jag har känt många små knuffar och bubblor. Sambon provade att knuffa lite på magen och visst tusan kom där en knuff tillbaka som han kände i handen och jag i magen. Coolt! Det var ju bara här om dagen jag började känna av något alls Glad  Är i vecka 18+0 idag.
    Vad härligt! Grattis!
    Längtar också efter att kunna känna utanpå! Men känner mest att bebisen rör sig därinne lite då och då men inga tydliga sparkar tyvärr.
  • gammelmamma

Grattis till pojkenSkrattandelilla lyckan
    Jag känner som sagt inte direkt några sparkar men det känns som det är tre där inne. Nog för att jag inte har gått ner i vikt mellan sista barnen men jag är enorm 

• zenoble

Dancia- vad jobbigt att du gått ner så mycket ändå! har du pratat med bm eller vad säger hon? kanske inte är något att göra.

Lilla lyckan- Grattis till pojken vad skönt att allt såg bra ut {#emotions_dlg.flower}

Bebis buffar på som bara den nu, MEN jag är lite orolig, fick för någon timma sen sd var 3e minut och blev väldigt orolig. Fick inte tag på bm idag , får jag inte det imorgon blir det gyn akut i guess? Brukar inte noja annars men nu känns det sådär. Känns i alla fall bra att jag känner den lilla nu i magen, hoppas h*n mår bra bara Hjärta