• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Jag äter allt, men mest sura saker i stil citron som några redan nämnt. Äter massvis av allt, är hungrig jämt! Men vägde mig igår, ligger kvar på samma vikt som inskrivningen! :) Trodde jag ökat massor, så det känns bra. Nu kan jag fortsätta äta! :D

• conda

Skruttens mamma: "golvpussel" finns det något som heter, min son älskar dom. Stora bitar med ett pussel på varje sida, när man pusslat färdigt kan man bara vända på pusslet så har man ett nytt att pussla. Men det är svårt att hitta på roliga saker, min treåring här hemma blir lite rastlös nu när vi är hemma hela tiden. Idag har han hjälpt mig att städa undan, det tycker han är roligt. Det tar visserligen ganska lång tid att städa men han gillar att vara med. Likaså baka brukar han gilla, hjälpa till att hälla i ägg och mjöl... =) Men jag tar också gärna emot förslag...

Pinkflower: Det var det värsta jag varit med om, jag tänker ofta på Lina även om jag inte besöker hennes grav lika ofta som i början. För mig hjälpte det mycket att vara aktiv i spädbarnsfonden, att möta och hjälpa andra föräldrar i liknande situationer, det kändes som att det trots allt fanns någon slags mening med det som hänt. Men jag kommer alltid att sakna ett barn även om sorgen över hennes död är lättare nu...

• lycka 4

Vecka 15 i dag :) jag har kommit lite till det stadiet då jag blir mätt på en gång å det är så jobbigt kan knappt röra mig efter ett par tuggor. Fet mat går bort då måste jag kräkas upp allt . Filmjölk därimot har hag upptäckt dom sista dagarna som mumma , mackor jag kan äta mackor i alla dess former :)

• zenoble

Jag är inte sugen på mat, vill bara "småäta". Mackor, frukt, godis. Såå glad att jag fått tillbaka matlust nu efter all tid, hoppas ni andra hittar den med snart!

• Nangijala

Har RUL den 30 januari, hoppas jag blir framflyttad massor så jag hinner få upp mig SGI! Vilket är mitt största bekymmer just nu! Ska fråga chefen snällt sen när jag börjat om hon inte kan förlänga mitt vik med 3 månader så att det kommer upp i 280 dagar då får jag högre SGI oavsett.. men så snäll är hon nog inte :(

• stjärnfrukt

Idag känner jag mig så glad!

1.Känns sååå mkt bättre att veta att det är fler som har nedsatt matlust, så nu känns det inte alls lika farligt! Tack för att ni svarade och genom det lugnade mig något enormt!

2. Min bebis i magen är såå busig och idag kunde jag känna TYDLIGT med handen och till och med se att magen studsade till lite!! Sådan lycka! Misstänker därför att min moderkaka inte ligger i framvägg denna gång, och att det kan vara därför som det känns så mkt tydligare utifrån!

3. Vi har köpt en barnvagn för, 2minuter sedan! Precis den jag ville ha, sprillans ny för bra pris! Det blev en

Babyjogger City Select -11 (PAKETPRIS ink syskonsits o liggdel) DIAMOND

Detta paketpriset var egentligen slut men min sambo ringde till dem och de la ut TVÅ till, så om någon mer är sugen så skynda på för det kan finnas EN kvar!  

• zenoble

jjohansson: teckande trygghansas gravidförsäkring förra gången från v.26 kommer göra det nu med, den är som sagt gratis och gäller till barnet är ett halvår sedan blir det en barnförsäkring där. Både sonen och vi är högst försäkrade i trygghansa, känns tryggt om man skulle behöva ligga inne eller så, då får man ju ersättning. Får det till och med när man ska ligga på bb :)

• stjärnfrukt
    LillaGrynet skrev 2012-01-04 10:06:53 följande:
    Stjärnfrukt: Vart köpte ni vagnen?:)
    kopbarnvagn.se
    HAHA vad dumt av mig att inte skriva det, vet att det var någon som tipsade om den sidan här, att den var bra Glad