• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tesssi
    RocketQueen skrev 2012-01-04 22:22:49 följande:
    Pepita: Nej jag blev flyttad, från 2/6 till 6/6 så det var ju ingen större skillnad. Tyvärr lyckades vi inte få till några bra bilder för det var ju inte direkt nån samarbetsvillig unge men jag ska försöka lägga upp någon i bildtråden sen
    Grattis till pojken!

Vi hade också en envis lite gosse, men det tog oss "bara" lite drygt en timme innan de mätt allt de skulle mäta.
  • FiaA87

Var på ultraljud idag! Första gången för mig och min sambo. Jag låg helt fascinerad i ca 30 min.. Att man kan se allt så tydligt.. Super häftigt. Tjejen som gjorde ultraljudet var super duktig. Hon berättade precis allt om vad hon tittade på och vad hon letade efter Skrattande H*n var så himla söt, vägrade ta bort tummen från munnen.. gjorde allt för att försvåra!

Den lille/lilla (har en tendens att säga Han.. vet inte varför!) krabaten mådde super bra där inne. Blev bf en vecka tidigare än vi räknat med. 27/5 (på min lillebrors födelsedag) är h*n uträknadFlört

Ska försöka lägga in en bild i bildtråden.. har inte lyckats innan!

Lycka till alla ni som har ul framför er!

• OHs mamma

Var hos läkaren på förmiddagen, har blivit helt sjukskriven fast på pappret bara till slutet av februari, så då måste jag gå dit och göra en ny bedömning tydligen. Tycker det verkar krångligt och onödigt för på ett ställe har läkaren skrivit att besvären inte kommer gå över innan förlossningen. Men men, är väl en massa byråkratkrångel eller vad det heter Tungan ute Hoppas nu bara att försäkringskassan godkänner detta!

• Ice Age
    OHs mamma skrev 2012-01-05 15:12:26 följande:
    Var hos läkaren på förmiddagen, har blivit helt sjukskriven fast på pappret bara till slutet av februari, så då måste jag gå dit och göra en ny bedömning tydligen. Tycker det verkar krångligt och onödigt för på ett ställe har läkaren skrivit att besvären inte kommer gå över innan förlossningen. Men men, är väl en massa byråkratkrångel eller vad det heter Tungan ute Hoppas nu bara att försäkringskassan godkänner detta!
    så skönt att det ordnade sig!
  • Uddabus

Någon som har koll på viktuppgången nu när snart halva tiden är gjord?

Trodde inte att jag gått upp så mycket men det var minsann 3 kg till sen inskrivningen

• FiaA87

Ligger fortfarande

Uddabus skrev 2012-01-05 15:39:48 följande:

Trodde inte att jag gått upp så mycket men det var minsann 3 kg till sen inskrivningen
    Jag ligger fortfarande på -4 kg..
  • OHs mamma

Jag ligger på nästan + 7 kg sen jag plussade....Skäms
  • Zvartaliljan
    Någon som har koll på viktuppgången nu när snart halva tiden är gjord? Trodde inte att jag gått upp så mycket men det var minsann 3 kg till sen inskrivningen

Jag har gått ner 2kg sen inskrivningen, så upp 8kg totalt sen plusset. Är i v.18+4 idag så det känns skönt inte gått upp mer. Skriver inte så mycket här....ha inte mått så bra o mycket i göra men jag läser här varje dag iaf. Ska försöka skriva lite oftare. Hade ul förra veckan men hon kunde inte se så nytt ul på torsdag.
  • JennieJ

Sedan 6 oktober har jag ökat ca 10 kilo men står still just nu och gjort de i snart 2 veckor så de blir kanske över 30 kilo denna gång oxå. Sista barnet för min del och efter detta lilla barnet kommer jag spara pengar som en tok till en bukoperation som kostar ca 55 tusen men de har satt sina spår på skinet när man öka från 55 till 131 kilo :-P och tillbaka till 65 kilo.

• PIO

Läste någonstanns att när man är i v 18 så är det normalt att man gått upp mellan 3-6 kilo.

Själv har ja gått upp 4 kilo när ja vägde mej för ca 2-3 v sen, sen när ja vägde mej dagen efter nyår hade ja gått ner 1 kilo. Så 3 kilo upp sen innan ja blev gravid.
    Åt som en häst de första veckorna när ja mådde så illa så gick upp fort då säkert därför ja gått ner ett kilo nu när ja inte alls äter så mycket. Men ikväll vankad de pasta o kycklingsallad med vitlöksbröd! Mums!!!!! Kan säga att sallader i olika former har funkat bäst för mej den här graviditeten.

När ja va gravid med sonen för fem år sen så va de kebab o godis i massor o de märkes på vikten då oxå. Haha nu e de frukt o sallad o fräsch mat som gäller mår illa bara ja tänker på kebab.