• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Jjohanson - du kan ju alltid söka bukplastik genom landstinget först, då behöver du inte betala själv.

Idag har jag fått citodon utskrivet, men bara att ta vid riktig kris. Ska träffa läkare nästa vecka likaså sjukgymnast, tsh prover och rul . Fogarna är förjävliga fortfarande.

• Elvis Mamma

Vägde mig idag, - 3 kg sedan plusset men snart smäller de väl till antar jag :) gick upp 16 kg totalt med sonen varav 10 kg första 20 veckorna. Ska bli intressant att se vad de slutar på denna gången, har samma start vikt

• PIO

MissFörstånd- varför ska du äta citodon?? Själv skulle ja aldrig ta det. Är inte de ett narkotikaklassat läkemedel?? Kanske har fel, men ja skulle iaf inte ta det i vanliga fall o absolut inte när ja är gravid. Men ja vill knappt ta alvedon när ja e gravid. Gillar inte att ta tabletter.. Har folk i min omgivning som är missbrukare så ja är väldigt noga med tabletter o alkohol. Att man inte tar i onödan.

• LillSnurr82

Har ingen aning om hur mycket jag väger nu. Men vid inskrivningen vägde jag 54kg, men var då i vecka 13 redan. Är i vecka 17 nu. Med dottern gick jag upp 18kg och hann gå ner 20kg innan jag blev gravid igen.

• Anne Lisa

Är i v.19 och har gått upp knappt två kilo. Men ska tilläggas att jag är ganska liten o lika så min mor. Hon gick bara upp 7 kg totalt så jag brås nog på henne.

Jag har också en jäkla huvudvärk. Vakar ofta med ont i huvudet o inget hjälper

• JennieJ

Missförstånd vet jag kolla upp detta med landstinget för 3 år sedan *träffa ingen läkare utan informationsblad* och då skulle man ha ett exantal cm överflöd av skin för att söka bidrag å hjälp dok hade jag inte tillräckligt. Kanske får de nu efter en graviditet igen om inte bekostar jag de själv. Och detta gör jag för egen del då man alltid ser så stor ut oavsett att man går ner massor. Man köper byxor i 36/38 (beroende modell) medans omfånget är mer än typ 42a så man "hoppar" ner skinet i byxan och bikini är bara att glömma fy säger jag och de får bli tankini istället.

• Uddabus

Tycker min mage har typ exploderat på ett par dagar bara...

Jag kan då inte dölja den länge till

• lycka 4

Min mage går absolut inte att dölja det är en gravid mage

• gammelmamma

MiaA87 vad härligt att det gick bra och vad underbart att bli flyttad åt det hållet, jag blir alltid framflyttad

• gammelmamma

busbus jag tycker också min mage har exploderat sista dagarna. Jag har i och för sig nganska många kilos övervikt från senaste barnet men nu känns det verkligen. Bara för några dagar sedan trodde jag knappt att jag var med barn och nu tror jag det är tvillingar:)