• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    OHs mamma skrev 2012-01-07 10:14:02 följande:
    Kittligt vet jag inte om det känns, men rätt ofta känns det som att bebisen petar mig längst ner i livmodern mot snippan så att säga. Gör inte på nåt sätt ont eller så, men kittligt är det inte riktigt heller...fast kittligt kanske ändå är det bästa ordet att förklara med Glad
    ja jag hittar inget bättre ord haha. pirrigt? nä vet inte, det är i alla fall som sagt så långt ner så det är nästan lite irriterande att den inte kan flytta upp fötterna snart, för livmodern är ju högre upp. Tungan ute
  • MissFörstånd

Igår kväll kände jag några tydliga buffar, skönt! Jag har inte känt så mycket innan eller ibland men man är ju aldrig riktigt beredd och så undrar man, var det där en spark och så kommer det ingen mer. Har nog en liten retsticka i magen .

Nu har jag precis tecknat en gravidförsäkring bas. Gäller för mig från v.10 och för barnet från v26. Tog gratisvarianten, vet inte om jag gjorde rätt eller fel. Tog hos länsförsäkringar då vi har alla andra försäkringar där så kändes det lättast.   

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-01-07 11:18:33 följande:
    Igår kväll kände jag några tydliga buffar, skönt! Jag har inte känt så mycket innan eller ibland men man är ju aldrig riktigt beredd och så undrar man, var det där en spark och så kommer det ingen mer. Har nog en liten retsticka i magen .

Nu har jag precis tecknat en gravidförsäkring bas. Gäller för mig från v.10 och för barnet från v26. Tog gratisvarianten, vet inte om jag gjorde rätt eller fel. Tog hos länsförsäkringar då vi har alla andra försäkringar där så kändes det lättast.   
    Vet inte hur Länsförsäkringarnas basförsäkring är men på de bolag som jag jämfört tycker jag inte att basförsäkringen täcker nästan något men så är det ju också gratis. En av de som jag har tittat på gör att om man tecknar en barnförsäkring hos dem sedan så har de ingen "karrens" på 6 månader vad gäller uppkomna diagnoser eller skador. och det tycker vi är en trygghet. Har dock inte bestämt oss ännu, väntar på att få hem de fullständiga villkoren.
  • MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2012-01-07 11:35:11 följande:
    Vet inte hur Länsförsäkringarnas basförsäkring är men på de bolag som jag jämfört tycker jag inte att basförsäkringen täcker nästan något men så är det ju också gratis. En av de som jag har tittat på gör att om man tecknar en barnförsäkring hos dem sedan så har de ingen "karrens" på 6 månader vad gäller uppkomna diagnoser eller skador. och det tycker vi är en trygghet. Har dock inte bestämt oss ännu, väntar på att få hem de fullständiga villkoren.
    Ahh ok. Sambon är inte hemma nu utan jag tog en ändå men jag ska prata med honom. Antar att det aldrig är problem att uppgradera när det gäller att bolagen ska få pengar så det måste väl gå sen om man ändrar sig.
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • Sweet life

Är i vecka 18 och har sen igår världens molvärk. Antar att det är för att det växer därinne, är det fler som känner/känt så?

• OHs mamma

Idag var jag hemma själv för en stund, låg på soffan och tog det lugnt och spelade lite på mobilen och då bökade bebisen rätt mycket om man jämför med vad den brukar göra

• Dancia
    Sweet life skrev 2012-01-07 11:53:37 följande:
    Är i vecka 18 och har sen igår världens molvärk. Antar att det är för att det växer därinne, är det fler som känner/känt så?
    Jag går in i v.17 imorgon och jag hade mycket molvärk förra veckan, lite mindre denna veckan. Det kommer och går eftersom livmodern har lite olika tillväxtperioder :). Jag kommer ihåg att jag hade molvärk till och från hela graviditeten med båda barnen :)
  • Dancia

Å det var så mysigt imorse när jag vaknade så sträckte jag på ryggen, vred mig och svankade och precis när jag svankade så kände jag hur lilla hoppsan slog världens kullerbytta nere i magen :). Efter det låg den och sparkade om och om igen. Den är verkligen inte sparsam på sina rörelser iaf :)