• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-01-07 11:53:37 följande:
    Är i vecka 18 och har sen igår världens molvärk. Antar att det är för att det växer därinne, är det fler som känner/känt så?
    Hade också en massa molvärk för någon vecka eller två sedan, är i.v .19 nu. Kan inte komma ihåg att jag hade så med de andra två men så växte magen och väldigt mycket efter jul så det hänger väl ihop.
    MissFörstånd skrev 2012-01-07 11:48:34 följande:
    Ahh ok. Sambon är inte hemma nu utan jag tog en ändå men jag ska prata med honom. Antar att det aldrig är problem att uppgradera när det gäller att bolagen ska få pengar så det måste väl gå sen om man ändrar sig.
    Säkert inte! Och en gratis försäkring täcker väl förhoppningsvis mer än ingen alls...
  • Havsjungfrun

Mår inget alls vidare idag, illamåendet hänger över mig hela tiden. Igår mådde jag riktigt bra så det är frustrerande när det blir värre igen. Jobb igen på måndag och det gör väl knapast att det blir bättre, ska dessutom försöka att jobba heltid igen.

• JennieJ

Hej måste bara dela med mig ett gammal gräl i släkten starta för 2 år sedan då min mormors syster dog och hennes sista år fick hon och jag lite mer kontakt efter att mormors bror dött. En väldigt lång och tråkigt historia iaf men snabbt så fick jag och denna kvinna lite mer kontakt då jag gav henne en soffa som vi inte skulle ha kvar och hon blev väldigt tacksam och berätta flitigt för släkt vilken fin människa jag var och hennes dotter och barn blev avundsjuka och starta ett jäkla bråk med mig och deras droppe var visst att jag kom till begravning. Skumt när tråkigt JO TACK tyckt de oxå många gånger. Men efter de iaf har de varit tyst och idag ringde ena dottern och bad om förlåtelse och berätta att hon var i 23 veckan och önskar kontakt och vänskap igen då hon hört att jag oxå är gravid och hon ville ha tillbaka vänskapen så vi kunde hålla ihop och njuta av detta tillsammans och klart är jag villig att ge de ett försök men väldigt förvånad att från ingenstans ringer hon och ber om ursäkt. Så hennes kille och hon kommer hit ikväll och ska äta lite och se film. Tänk vad ett liten bebis i magen kan få en att göra

• lycka 4
    JennieJ skrev 2012-01-07 15:38:19 följande:
    Hej måste bara dela med mig ett gammal gräl i släkten starta för 2 år sedan då min mormors syster dog och hennes sista år fick hon och jag lite mer kontakt efter att mormors bror dött. En väldigt lång och tråkigt historia iaf men snabbt så fick jag och denna kvinna lite mer kontakt då jag gav henne en soffa som vi inte skulle ha kvar och hon blev väldigt tacksam och berätta flitigt för släkt vilken fin människa jag var och hennes dotter och barn blev avundsjuka och starta ett jäkla bråk med mig och deras droppe var visst att jag kom till begravning. Skumt när tråkigt JO TACK tyckt de oxå många gånger. Men efter de iaf har de varit tyst och idag ringde ena dottern och bad om förlåtelse och berätta att hon var i 23 veckan och önskar kontakt och vänskap igen då hon hört att jag oxå är gravid och hon ville ha tillbaka vänskapen så vi kunde hålla ihop och njuta av detta tillsammans och klart är jag villig att ge de ett försök men väldigt förvånad att från ingenstans ringer hon och ber om ursäkt. Så hennes kille och hon kommer hit ikväll och ska äta lite och se film. Tänk vad ett liten bebis i magen kan få en att göra
    Ja att vara gravid / få barn får nog många människor att se saker å ting från andra perspektiv och små saker känns inte lika viktiga att älta längre
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-07 15:38:19 följande:
  • MarieG81

Nu har jag fixat gravidförsäkring! Tur att man är med på familjeliv, annars hade nog det varit något jag inte hade tänkt på. Hade nog bara tänk att jag skulle ha en föräkring när barnet var fött. Det blev en Gravidförsäkring plus hos Länsförsäkringar. Den verkade bäst när vi jämförde.

• Dancia

Jjohansson: vad roligt att hon tog kontakt och bad om ursäkt :). Hoppas ni går en riktigt trevlig kväll!

MarieG81: vi har i princip alla våra försäkringar hos länsförsäkringar och jag funderar på att skaffa där också. Vad kostade plusförsäkringen och täcker den barnets första 6 månader?

• MarieG81
    Dancia skrev 2012-01-07 20:47:01 följande:
    Jjohansson: vad roligt att hon tog kontakt och bad om ursäkt :). Hoppas ni går en riktigt trevlig kväll!

MarieG81: vi har i princip alla våra försäkringar hos länsförsäkringar och jag funderar på att skaffa där också. Vad kostade plusförsäkringen och täcker den barnets första 6 månader?

Den kostar 690 kr och täcker den första 6 månaderna. Mycket lät ju bra i basförsäkringen också men några saker gjorde att det blev en plus istället. 690 kr är ju ingenting om det faktiskt skulle hända något. 
  • Dancia
    MarieG81 skrev 2012-01-07 20:52:48 följande:
    Den kostar 690 kr och täcker den första 6 månaderna. Mycket lät ju bra i basförsäkringen också men några saker gjorde att det blev en plus istället. 690 kr är ju ingenting om det faktiskt skulle hända något. 

Tack! Det låter ju jättebra :). Ska kolla allt med den imorgon :)
  • Aikotakara

Har precis beställt hem en barnvagn och en babysitter. Har verkligen varit osäker på vilken barnvagn det skulle bli, men till sist blev det en sån här  VAGN. "Crescent classic kombivagn". Har inte hittat någon att klämma på "live" då det i princip bara finns Emmaljunga och Briovagnar här där jag bor. Hittade iofs en som hette Bozz, och den är rätt lik Crescenten tror jag. Så nu blev det så :)

Känns roligt att äntligen ha fått köpa något ordentligt till bebisen :)