• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    Tre Flickor skrev 2012-01-10 10:06:41 följande:
    Tack Zenoble!

Det är gynundersökning som ska göras om jag förstog henne rätt. Blev det värre under dagen eller började blöda så skulle jag ringa gyn i dag (vecka 19+5) eller förlossningen i morgon. Hon visste inte vem som skulle ta emot i så fall eftersom jag var "gränsfall". Har du blivit undersökt?
    Jaha får hoppas det inte blir värre då! Nej har inte blivit undersökt men har inte heller ringt gyn för jag tycker att mina sammandragningar inte kommer lika ofta längre.. Men förra veckan då jag hade mycket tror jag att slemproppen gick i två omgångar. Tror inte det är någon fara för mig. hoppas allt ser bra ut för dig idag!
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2012-01-10 10:45:53 följande:
    Jaha får hoppas det inte blir värre då! Nej har inte blivit undersökt men har inte heller ringt gyn för jag tycker att mina sammandragningar inte kommer lika ofta längre.. Men förra veckan då jag hade mycket tror jag att slemproppen gick i två omgångar. Tror inte det är någon fara för mig. hoppas allt ser bra ut för dig idag!
    Skönt att de avtagit för dig. Tack jag får väl besked vid gynundersökningen i morgon. Så länge det bara är slemproppen så är det ingen fara för den kan ju återbildas som tur är.
  • stjärnfrukt

Min fina city selecet kom igår och vi satte ihop den och provade alla funktioner, och lillan provade både sitt & liggdelen, haha, hon ÄLSKAR vagnen och ville inte gå ur den på kvällen och det första hon gjorde i morse var att sätta sig i den Skrattande Det har kommit en hel del snö här, och vagnen får godkänt i detta väder :) Så smidigt och lätt att göra om vagnen från syskon till singel och tvärtom! 

På torsdag är det dags för rul för oss, längtar massor!  

Angående blöjor. Ni som säger att era bebisar blev skinnflådda, hur länge sedan var det ni använda blöjorna? För min dotter har väldigt torr & känslig hy och problem med bland annat böjeksem (inte blöj, utan böj Flört) och vi har använt pampers och hon har aldrig varit röd i rumpan eller liknande... Tycker pampers är kanonGlad

• stjärnfrukt

IdaElin0406: Du som brukar träna mkt och har genomgått en del graviditeter, har du erfarenhet av träning under graviditet? Jag brukade springa varje dag (bara 5km dock) + någon skojigt pass på gymmet, men har inte gjort det sen augusti, och sen blev jag gravid och mått så dåligt. Men nu äntligen känner jag mig så pass pigg och har så fruktansvärt ont i mina leder att jag vill/måste träna igen. Men osäker på hur. Har du några Tips? 

Har för mig att man ska undvika övningar då man ligger ner och gör situps, ligga på rygg och sparka med benen typ, stämmer det? 

Skulle vara så snällt om du svarade Glad

• gammelmamma

Stjärnfrukt: det var länge sen jag provade, närmare bestämt nästan 22 år sedan! Jag tror säkert att pampers kan vara minst lika bra. Olika blöjor passar olika barn helt enkelt:)

• OHs mamma

Idag tog jag visst sovmorgon till kl 10.20 Drömmer

Angående RUL, jag har fått tid när jag är i vecka 19+0 dvs vecka 20. Tror jag fick en liknande tid sist med sonen. Om en vecka är det vår tur

Angående blöjor...vi använde Pampers den första tiden, kanske fram till 4-5 månader, för de hade den passformen som passade sonen. Vid den tiden så läckte Libero nåt fruktansvärt på honom. Men sen bytte vi rätt raskt till Libero så fort de passade honom och haft dem sen dess. Fast för ca en månad sen bytte vi från Liberos Up&Go till Pampers Easy Up enbart pga kostnaderna, men det visade sig att de passar riktigt bra nu om inte bättre

Men jag tror det är ytterst individuellt, beroende på hur barnet är format och om barnet har känslig hud etc.

• Dancia
    stjärnfrukt skrev 2012-01-10 11:17:43 följande:
    IdaElin0406: Du som brukar träna mkt och har genomgått en del graviditeter, har du erfarenhet av träning under graviditet? Jag brukade springa varje dag (bara 5km dock) + någon skojigt pass på gymmet, men har inte gjort det sen augusti, och sen blev jag gravid och mått så dåligt. Men nu äntligen känner jag mig så pass pigg och har så fruktansvärt ont i mina leder att jag vill/måste träna igen. Men osäker på hur. Har du några Tips? 

Har för mig att man ska undvika övningar då man ligger ner och gör situps, ligga på rygg och sparka med benen typ, stämmer det? 

Skulle vara så snällt om du svarade 

Jag slänger in ett litet svar här om det är ok :). Man kan träna magen så länge magmusklerna inte har delat sig, sen är det bäst att undvika situps m.m. :). Man kan träna på många sätt när man är gravid. Av egen erfarenhet så gillar jag träningsformer som är skonsamma för kroppen och därmed skonsamma för ligamenten som annars har en tendens att göra ont. Simning, crosstraining, lite styrketräning och promenader är vad jag hade tänkt hålla mig till denna graviditeten :). Sen kan man även springa m.m. om man känner att man klarar av det, men man brukar inte rekommendera att börja en ny tung träningsform under graviditeten om kroppen inte är van vid det sen innan.
  • Polarlantis

Ang RUL sent så kommer jag också vara i v 20 när jag ska dit. Det varkade inte spela ngn roll för dom men däremot verkar det enormt viktigt att jag kommer till BM i rätt vecka sedan (v 25) för annars brakar deras system ihop...helknasigt!

• queen

Grattis till er som har varit på RUL och fått reda på vilket kön:)
    Imorgon är det min tur och jag hoppas verkligen att de kan se vad det blir för något!
    Spännande Tungan ute