• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-01-10 12:03:38 följande:
    Framflyttad efter hur stor han var... Ja det blev en pojke till :)

Å vad roligt :). Då var det som spådamen trodde? :)
  • Pinkflower880

Vad kul att det skrivs så mycket! :) Har RUL imon, längtar, hoppas få reda på kön. Ang. blöjor så kör vi libero, pampers funkade inte alls. Dom läckte och tycker dom luktade kiss. Nu kör vi up o go, funkar fint.

• Pinkflower880

Min svägerska har Tako-vagnen. Hon är helnöjd och det jag provkört gillar jag den också. Hade nog satsat på en sån om jag inte skulle ha syskonvagn. Liggdelen är rymlig och den är smidig att sätta på och ta ur. Har däremot inte testat sittdelen, så kan inte säga hur den är. Men som liggvagn får den höga poäng! Tror den får det som sittvagn också, men vågar inte lova.

• gammelmamma

Tack för tipsen om vagn! Det lutar nog mot att det blir en sån. Om vi ska ha kvar den gamla måste vi lämna in den och byta tyg, ca1000 kr plus köpa sulky till dottern plus ny bilstol. Det känns som en bra affär.

Jag har också U-ljud i morgon, när är ni beräknade enligt sista mens? 

• Tre Flickor
    gammelmamma skrev 2012-01-10 12:49:44 följande:
    Tack för tipsen om vagn! Det lutar nog mot att det blir en sån. Om vi ska ha kvar den gamla måste vi lämna in den och byta tyg, ca1000 kr plus köpa sulky till dottern plus ny bilstol. Det känns som en bra affär.

Jag har också U-ljud i morgon, när är ni beräknade enligt sista mens? 
    1 juni enligt sista mens.
    30 maj enligt tidigt UL
    29 maj enligt RUL.

Här sätts datumet för BF vid det tidiga ultraljudet så 30:de maj gäller för min del i deras papper. Själv går jag efter sista mens då det stämt bäst vid tidigare graviditeter.   
  • gammelmamma

okej, jag har 13 e juni enligt sista mens, ska bli spännane i morgon. Jag brukar bli framflyttad men igångsatt sen ändå. Varför har du gjort tidigt u.ljud. Jag ringde och ville ha det men fick det inte. Är det rutin hos er? Vi får heller inte veta könet:(

• IdaElinLivia040611
    stjärnfrukt skrev 2012-01-10 11:17:43 följande:
    IdaElin0406: Du som brukar träna mkt och har genomgått en del graviditeter, har du erfarenhet av träning under graviditet? Jag brukade springa varje dag (bara 5km dock) + någon skojigt pass på gymmet, men har inte gjort det sen augusti, och sen blev jag gravid och mått så dåligt. Men nu äntligen känner jag mig så pass pigg och har så fruktansvärt ont i mina leder att jag vill/måste träna igen. Men osäker på hur. Har du några Tips? 

Har för mig att man ska undvika övningar då man ligger ner och gör situps, ligga på rygg och sparka med benen typ, stämmer det? 

Skulle vara så snällt om du svarade Glad
    Jag håller med det som Dancia skrev. Skonsam träning har jag alltid kört med. Inga hopp inga vanliga situps. Crosstrainer är perfekt men jag har även trampat mycket på trappmaskiner. Sen gillade jag att köra Bodybalance/yoga ett pass i veckan för att få sträcka på mig ordentligt. Jag har haft svårt för att jogga under grav. men det e pga foglossning. Men kontition och x antal maskiner i gymmet eller en rolig klass. Det är bara att göra något annat om det hoppas och så. Instruktörerna brukar vara jätte duktiga på att visa ett alternativ.  Ville verkligen träna denna grav, men icke. Inte ens promenader....morr!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • IdaElinLivia040611

Angående blöjor tror jag också att det e olika från barn till barn. Kör pampers på lillan nu men gillar inte att dom känns helt geleiga när dom blir blöta. Men dom e super tunna och smidiga. Libero e lite tjockare men mycket bättre när det kissas å bajsas mycket.
    Har även kört coops och willys egna och dom e helt ok tycker jag, fast när dom e nyfödda har jag alltid kört nått av dom "riktiga" märkena. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • gammelmamma

Nu tjatar jag om barnvagnen igen, någon som vet vilket babyskydd som ingår vid köp av tako jumper 3 i 1?