stjärnfrukt skrev 2012-01-10 11:17:43 följande:
IdaElin0406: Du som brukar träna mkt och har genomgått en del graviditeter, har du erfarenhet av träning under graviditet? Jag brukade springa varje dag (bara 5km dock) + någon skojigt pass på gymmet, men har inte gjort det sen augusti, och sen blev jag gravid och mått så dåligt. Men nu äntligen känner jag mig så pass pigg och har så fruktansvärt ont i mina leder att jag vill/måste träna igen. Men osäker på hur. Har du några Tips?
Har för mig att man ska undvika övningar då man ligger ner och gör situps, ligga på rygg och sparka med benen typ, stämmer det?
Skulle vara så snällt om du svarade

Jag håller med det som Dancia skrev. Skonsam träning har jag alltid kört med. Inga hopp inga vanliga situps. Crosstrainer är perfekt men jag har även trampat mycket på trappmaskiner. Sen gillade jag att köra Bodybalance/yoga ett pass i veckan för att få sträcka på mig ordentligt. Jag har haft svårt för att jogga under grav. men det e pga foglossning. Men kontition och x antal maskiner i gymmet eller en rolig klass. Det är bara att göra något annat om det hoppas och så. Instruktörerna brukar vara jätte duktiga på att visa ett alternativ. Ville verkligen träna denna grav, men icke. Inte ens promenader....morr!!!