• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Jag har gått till minst ett 20-tal olika läkare i 25 års tid....så jag ve hur jobbigt det är att inte veta...vissa läkare har inte ns velat lyssna o jag döljer ofta min smärts för de runt omkring mig...de tror bara jag är en lat gnällspik.

• gammelmamma

,JAghar nog inte så svårt som du, han trodde jag hade en kombination av eds och nåt annat som jag inte kommer i håg. Jag har inte detta med huden men tarmar, ledvärk och överrörlighet, lätt för att få blåmärken och ärr, muskelsvaghet. Jag är opererad för urinläckage och får också gå på kryckor åka rullstol på slutet av graviditeter. Däremot har jag inte fött premativt. Men Två av mina fyra barn har jag blivit igångsatt tidigare pga smärta. JAg bor i Hjo. Går det att få nån mailkontakt eller nåt med dig i stället/ Också. KAnske inte är så kul för alla andra att läsa om sjukdomar:) 

• gammelmamma

Jag känner igen det där! Massor med läkare och alternaivmedicin. Omgivning som antyder att man borde göra än det ena än det andra. Jag har däremot en fantastisk man som stöttar mig fantastiskt.

• zenoble
    Tre Flickor skrev 2012-01-10 14:36:19 följande:
    De övar inför NUPP i kalmar så 2011 blev jag erbjuden och tackade ja. 2010 var jag också gravid men då gjordes inget tidigt UL på mig. Så det är nog nytt för förra året tror jag.
    Jag har också gjort i kalmar, var gravid 2010 och blev erbjuden den tidiga även då, det var i början på året..  Konstigt att inte alla fick det!
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-01-10 16:52:29 följande:
    Jag känner igen det där! Massor med läkare och alternaivmedicin. Omgivning som antyder att man borde göra än det ena än det andra. Jag har däremot en fantastisk man som stöttar mig fantastiskt.

Ja till mig skyllde de på övrvikt. Trots att jag lidit av allt detta sen jag vr liten och snarare vr underviktig! De vägrade lyssna i såg mig bara som en tjockis som åt dåligt o inte motionerade. Så jag gick ner 35kg för o visa dom...o symtomen blev 10 gånger värre o frmföralk framfallet och tarmarna tog så mycket stryk av diet och motion så nu måste jag opereras efter denna bebisen och kommer inte kunna f fler barn. Jag hatar läkare...hoppas verkligen att Ulf tar mig på allvar men det verkar så iaf.
  • gammelmamma

Det ska jag absolut göra om inte läkaren här fortsätter. Jag har nog inte den farliga varianten utan "bara" en lättare eds och den där andra som jag inte kommer ihåg namnet på. JAg har skickat en vänförfrågan tilldig!

• Elvis Mamma

Oj va allas BF datum verkar stämma någorlunda med sista mens. Själv har jag super regelbunden mens men ändå stämmer inte de datumet, vilket de iofs inte gjorde när jag väntade sonen heller så antar att jag har skum ägglossning helt enkelt. BF enligt sista mens är iaf 15 Juni. Och enligt tidigt VUL 25 juni så 25 juni är de jag går efter men tror säkert jag kommer bli framflyttad mer efter RUL nästa veckaMoiraine: jag har inget körkort så därför går vi dit vi ska, till affären, till dagmamman, bussen osv, osv, då går min son med mig vilket han gjort sedan vi ställde bort vagnen när han var 2,5. Nu fyller han 6 snart. Plus att jag varje dag går eller joggar en timme på eftermiddagen vilket jag gjort senaste 6 åren, sonen cyklar då bredvid, alternativt har pulka med sig om de är mycket snö så nej att vi som inte använder vagnen skulle vara mindre aktiva stämmer inte, iaf inte i mitt fall. . Med sonen blev jag framflyttad tre veckor.

• Elvis Mamma

Men oj vilken röra, nu kom inlägget jag precis postade i en annan tråd med oxå. Hoppas ni kan läsa ändå. Fattar inte detta med att skriva från iPhone. Totalt värdelöst!!

• Havsjungfrun

Ang. blöjor så hade vi nästan bara Huggies tillslut. Pampers var dock bäst i början men sedan blev barnen skinnflådda i vecken, min barn är nu 4,5 och 6 år så det var ju ett tag sedan. Tycker att de luktar lite "bränt" när de är kissade i. Libero drar en storlek extra i body tycker jag och är särklass klumpigast av de vi använt, förrutom Coops då som inte gick att använda på dottern alls. Liberos fördel är att de är svensktillverkade. Huggies newbornblöja har dock varit förstor i början. Kommer nog köpa ett paket vardera av Libero, Pampers och Huggies så får vi se vad som passar den lilla rumpan bäst.

Kul med alla som fått se sina bebisar nu! Alla friska och pigga också verkar det som.

Bf vul 3/6
    Bf rul 4/6     
    Sista mens hade jag ju ingen eftersom jag tog ur spiralen en vecka innan jag blev gravid ;)