• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Anna Lind
    gammelmamma skrev 2012-01-10 20:00:06 följande:
    Jag vill också veta kön men inte mannen.
    Åh vad jobbigt, ska han vara med så att barnmorskan inte kan tala om det för dig? Tack och lov så vill min sambo också veta!
  • gammelmamma

De talar inte om det hos oss, vi får åka till Göteborg om vi vill ta reda på könet. JAg har fyra stycken förut och har aldrig kollat könet så jag överlever. Det är bara så konstigt att jag känner det så starkt denna gången. Förra gången var min man inne på det men då var det jag som sa nej!! De tre första är så gamla så då gjorde man inte det.
    Just i dag tänker jag bara på att allt ska vara okej. Jag känner ju inte några sparkar ännu så jag är lite orolig. Plus att jag är gammal 

• JennieJ

Hej tjejer hoppas allt är fint med er!
    Idag kan man tro att det är fredagen den 13E eller något?

Ett råd nys inte när ni står vid en öppen skåpslucka Skäms jag lyckades och slog pannan rätt i och nu en stor bula mitt på pannan. Inte nog med detta lyckades jag sätta mig rätt på rumpan när jag var ute med hunden pga snön och hon såg en katt och märkte inte den innan henne.
    Som om detta inte var nog så lyckades jag paja min fotsula genom att tappa ett glas rätt i golvet och jag vet inte vad jag tänkte med men lyckades på något sätt trampa i glaset och fick en större glasbit rätt i foten *aj* så nu sitter jag ner och vägrar röra mig mer denna dag!

• Aikotakara

Är så avis att så många har varit på RUL redan! Jag ska på min nästa fredag då jag är i v18+4.. känns som en lång väntan.

• Aikotakara

Förresten så tycker jag att min mage fullkomligt har exploderat storleksmässigt under förra och denna veckan. Är i v17 nu. Blir nästan lite rädd :P Jag menar.. så mycket proppar jag inte i mig.

• Havsjungfrun
    Anna Lind skrev 2012-01-10 19:45:04 följande:
    Känner man fosterrörelser bättre om moderkakan är i framvägg?
    Nej, som Busbus skrev mindre tydligt då moderkakan dämpar stötarna.
    JennieJ skrev 2012-01-10 21:49:20 följande:
    Hej tjejer hoppas allt är fint med er!
    Idag kan man tro att det är fredagen den 13E eller något?

Ett råd nys inte när ni står vid en öppen skåpslucka Skäms jag lyckades och slog pannan rätt i och nu en stor bula mitt på pannan. Inte nog med detta lyckades jag sätta mig rätt på rumpan när jag var ute med hunden pga snön och hon såg en katt och märkte inte den innan henne.
    Som om detta inte var nog så lyckades jag paja min fotsula genom att tappa ett glas rätt i golvet och jag vet inte vad jag tänkte med men lyckades på något sätt trampa i glaset och fick en större glasbit rätt i foten *aj* så nu sitter jag ner och vägrar röra mig mer denna dag!
    Det gör du rätt i, vilken otur! Hur gick det med foten? Har du fått bort glaset? Och du, glöm inte att sitta blickstilla hela fredagen också för då är det verkligen fredagen den 13:e Solig.
  • RocketQueen

Oj vad alla skriver. Vad roligt att det händer så mycket i tråden. Jag var hos bm idag, lite prover, vikt osv. Mest en massa prat faktiskt. Fick pratat mycket om att jag är så livrädd inför förlossningen. Så vi gjorde upp en plan inför det, bla så ska jag få besöka förlossningen redan nästa vecka för att se hur det känns.Men det känns verkligen super att ha en bm som tar en på allvar, har träffat så många inom vården som bara viftar bort allt man säger men jag är verkligen jättenöjd med var jag har hamnat nu. Så nu känner jag mig lite tryggare och lugnare.

• JennieJ

Havsjungfrun visst sjutton de är ju nu på fredag jaha ingen idé att gå upp ur sängen då. Foten är okej har ett stort plåster och får gå med foten på sne

• Dancia
    Aikotakara skrev 2012-01-10 21:52:16 följande:
    Förresten så tycker jag att min mage fullkomligt har exploderat storleksmässigt under förra och denna veckan. Är i v17 nu. Blir nästan lite rädd :P Jag menar.. så mycket proppar jag inte i mig.
    Vad mysigt :). Jag upplever det likadant. Min mage har också exploderat den senaste veckan och känns som en upplåst ballong längst ner :). Livmodern har nog en tillväxtspurt nu precis som bebisen :).

busbus: Det är klart att du ska vara kvar :). Här är väl en till som är beräknad i slutet av Maj och det kommer kanske bli någon som blir flyttad till början av Juli. När folk föder vet man ju aldrig heller :). Här håller vi ihop :)