• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    gammelmamma skrev 2012-01-10 13:04:02 följande:
    okej, jag har 13 e juni enligt sista mens, ska bli spännane i morgon. Jag brukar bli framflyttad men igångsatt sen ändå. Varför har du gjort tidigt u.ljud. Jag ringde och ville ha det men fick det inte. Är det rutin hos er? Vi får heller inte veta könet:(

De övar inför NUPP i kalmar så 2011 blev jag erbjuden och tackade ja. 2010 var jag också gravid men då gjordes inget tidigt UL på mig. Så det är nog nytt för förra året tror jag.
  • Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-01-10 14:32:08 följande:
    Miss Förstånd: Jag fick ett svar ganska omgående från Tako. Det ingår ngen bas och det finns inte att köpa till. Däremot kan man ju välja bort att köpa med bilstolen och köpa den på annat ställe:) Men då kan man ju inte ha den på vagnen.... så frågan är!!!! smidigt i bilen eller till och från bilen:)
    Skulle gå på smidigt I bilen då man egentligen inte rekomenderar att barnet ska sitta i babyskyddet utanför bilen, eller helst mer än nödvändigt öht..
  • conda

Oj vad jag hade mycket att läsa igen, har suttit med en hemtenta i biologisk analys i två dagar... Obestämd

Imorgon är det dags för RUL, orolig men samtidigt ser jag fram emot det. Om allt går bra ska jag beställa en takovagn om några veckor har jag bestämt. Hittade en grön som är sååå snygg och nu sista barnet så har jag precis allt jag skulle kunna behöva till bebben förutom vagn. Vår förra vagn trillade hela framvagnen av på sist jag använde den (körde staketstolpar över en gropig hästhage... Skrattande ... den var nog inte byggd för det... haha

Ang. blöjor, till våra pojkar har bara libero fungerat medans de läckte på tösen. Får väl prova mig fram. Annars tycker jag att många billiga blöjor blivit jättebra, inte plastaktiga längre och håller som de ska. Men de första blir nog 1 paket miniblöjor från libero, de små brukar ju växa ur dessa väldigt snabbt så jag köper ett paket åt gången... =)

Kram på er!

• stjärnfrukt
    AAEV skrev 2012-01-10 14:27:04 följande:
    BF enligt mig: 29/6
    BF enligt BM: 29/6
    BF enligt UL i v 12: 29/6

Tror nog detär det datumet som gäller ;) 
    hihi Skrattande
  • stjärnfrukt

Tack ni som svarade ang. träning. Då vet jag lite vad som gäller, eftersom jag har hund så blir det hyffsade promenader varje dag, men ska nog skaffa kort så jag kan simma, bor ändå så nära simhallen + att det är bra för mig pga att jag har reumatism. 

Någon mer i tråden som har reumatism? Alla säger att man brukar må bättre under grav. men både under förra och denna så har jag så fruktansvärt ont :( Vaknar tillochmed på nätterna av smärta i handlederna :( 

• Zvartaliljan
    stjärnfrukt skrev 2012-01-10 15:27:30 följande:
    Tack ni som svarade ang. träning. Då vet jag lite vad som gäller, eftersom jag har hund så blir det hyffsade promenader varje dag, men ska nog skaffa kort så jag kan simma, bor ändå så nära simhallen + att det är bra för mig pga att jag har reumatism.  Någon mer i tråden som har reumatism? Alla säger att man brukar må bättre under grav. men både under förra och denna så har jag så fruktansvärt ont :( Vaknar tillochmed på nätterna av smärta i handlederna :( 

Inte reumatism men har eds (under utredning men så gott som fått diagnosen). Smärtan blir lite bättre då kroppen producerar mer kortison under graviditeten men lederna luckras upp mer av hormonerna, särskilt bäcken och höfter smärtar mer men även andra leder så summan för mig är mindre muskelsmärta- mer ledsmärta.
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-01-10 15:59:31 följande:
    Vad är eds för något, håller själv på med utredning om min ständiga värk.

Det är en medfödd bindvävssjukdom. Det stora symtomet är överrörlighet o sen en massa andra symtom.
  • gammelmamma

Jag gick in och googlade och det är det de håller på och utreder mig för. Har haft problem i 20 år och ingen har vetat vad det är. HAr blivit skickad till än den ena än den andra och nu får ett par månader kom det en läkare i min väg som anade att det kunde vara detta. Jag blev så glad så jag grät, låter helknäppt men det har varit en jättetuff tid med ständig värk och ingen diagnos. De ska fortsätta utredningen när jag är klar med graviditeten. Problemet är att läkaren jag har fått kontakt med är 68 år och kommer väl snart sluta. Hänger ditt också i hop med överrörlighet? Hjälp vad det bubblar nu men jag blev så glad att jag fick höra om någon mer. Har du också problem med dina fogar nu då?

• Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-01-10 16:04:14 följande:
    Jag gick in och googlade och det är det de håller på och utreder mig för. Har haft problem i 20 år och ingen har vetat vad det är. HAr blivit skickad till än den ena än den andra och nu får ett par månader kom det en läkare i min väg som anade att det kunde vara detta. Jag blev så glad så jag grät, låter helknäppt men det har varit en jättetuff tid med ständig värk och ingen diagnos. De ska fortsätta utredningen när jag är klar med graviditeten. Problemet är att läkaren jag har fått kontakt med är 68 år och kommer väl snart sluta. Hänger ditt också i hop med överrörlighet? Hjälp vad det bubblar nu men jag blev så glad att jag fick höra om någon mer. Har du också problem med dina fogar nu då?

Ja jag har fått hoppa på kryckor/åka rullstol i slutet av mina grviditetr då höfterna inte bärt alls längre...o då har jag (som tur är egentligen) fött prematurt i v.35 båda gångerna. Jag har medfödd dubbel höftledslux, överrörlig i höfter, axlar, handleder, knän och fötter, genomskinlig hud, blödningsbnägen, får lätt blåmärken, tarmproblem, framfall, muskelsvaghet, anemi o ja listan kan göras hur lång som helst tyvärr...läkarna har tidigare skyllt på fibromyalgi och ibs men nu äntligen ska det bli ordentligt utrett... Konstigt att de vill vänta tills efter graviditeten, en viss typ av eds kan ju orsaka prematur förlossning och stora blödningar. Den typen ag verkar ha då...eller jag har förmodligen tå olika typer av sjukdomen... Vart bor du?