gammelmamma skrev 2012-01-10 16:04:14 följande:
Jag gick in och googlade och det är det de håller på och utreder mig för. Har haft problem i 20 år och ingen har vetat vad det är. HAr blivit skickad till än den ena än den andra och nu får ett par månader kom det en läkare i min väg som anade att det kunde vara detta. Jag blev så glad så jag grät, låter helknäppt men det har varit en jättetuff tid med ständig värk och ingen diagnos. De ska fortsätta utredningen när jag är klar med graviditeten. Problemet är att läkaren jag har fått kontakt med är 68 år och kommer väl snart sluta. Hänger ditt också i hop med överrörlighet? Hjälp vad det bubblar nu men jag blev så glad att jag fick höra om någon mer. Har du också problem med dina fogar nu då?
Ja jag har fått hoppa på kryckor/åka rullstol i slutet av mina grviditetr då höfterna inte bärt alls längre...o då har jag (som tur är egentligen) fött prematurt i v.35 båda gångerna. Jag har medfödd dubbel höftledslux, överrörlig i höfter, axlar, handleder, knän och fötter, genomskinlig hud, blödningsbnägen, får lätt blåmärken, tarmproblem, framfall, muskelsvaghet, anemi o ja listan kan göras hur lång som helst tyvärr...läkarna har tidigare skyllt på fibromyalgi och ibs men nu äntligen ska det bli ordentligt utrett... Konstigt att de vill vänta tills efter graviditeten, en viss typ av eds kan ju orsaka prematur förlossning och stora blödningar. Den typen ag verkar ha då...eller jag har förmodligen tå olika typer av sjukdomen... Vart bor du?