Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

PIO skrev 2012-04-13 13:11:18 följande:
    IdaElinLivia- ja e allt med o läser :) har inte orkat skriva på några dagar. Va på kontroll av tappen i onsdags. 1,1-1,2 cm är öppen 3 cm längst upp har tydligen varit öppen 2 cm nästan hela tiden ja gått på kontrollerna. Vilket ja inte har fattat men nu hade det ökat till 3. Men så länge som tappen fortfarande finns där o är stäng så e de ingen fara. Bebisen ligger med huvudet neråt men de har den gjort i flera veckor. Ligger hemma på soffan om dagarna o är så uttråkad så ja tror ja spyr på de här snart! Har gått 31+2 idag så de känns ju bra iaf :) vill iaf gå 32 fulla så bebisens lungor hinner mogna helt. Känns som att ja bara går o väntar på att de ska sätta igång nu. Tror de kan hända vilken dag som helst. De e iaf den känslan ja har. Vill boa o köpa kläder o grejer till bebisen men men ja får ta de om ett par veckor.

Stackare, det är  hemskt att inget kunna göra. Jag har inte samma problem men kan inte röra mig. Man bara ligger här och väntar på att dagarna ska gå. Har ingenting färdigt och börjar så smått få lite panik. Började storböla när mannen var hemma på lunch i dag. Hoppas du får den lill* kvar ett tag till. Själv väntar jag bara på att den ska komma, men som sagt olika problem och jag vill ju inte få ännu men jag vill att tiden ska gå fortare. Samtidigt som jag inte är klar egentligen:.... hm shit vad rörigt. Det är typ bara 5 veckor kvar tills jag får komma på samtal och få ett datum. längtar
  • gammelmamma

Här behöver man inte ha med några papper, man godkänner på första inskrivningen att man får dela info med förlossningen. Även speciella önskemål skrivs in där. JAg tror det är nästa gång, alltså i typ V33 eller 34. Jag tycker jag har väldigt konstiga "sparkar" den här gången, jag börjar bli nojjig över att det är något fel, att den typ inte kan röra benen så att det bara är armarna som rör sig. Sista tiden har jag tänkt mycket på att något kan vara fel. Men men det är säkert precis som vanligt jag är lite tjockare nu är förut så rörelserna kanske inte känns lika mycket

• gammelmamma

Jag har köpt tillägg i 2 dl förpackningar när jag har fått mina andra barn. Det är en tetrapack med färdig tillägg, kort hållbarhet och dyrt men smidigt att ha hemma utifall om att. De kostar typ 7 kronor för 2 dl så inget man kan köra med om man bara ger tillägg men bra att ha hemma som sagt.
    Angående amningsBH är det jättesvårt, jag har kvar två sen förra barnet så jag kör dom till att börja med så får jag se hur det blir. Jag har köpt mina på babyproffsen, skitsköna men dyra. Såg att det fanns på HM, ska köpa där om jag behöver fler. 

• gammelmamma

Ännu en sömnlös natt, i går sov jag nästan hela natten. I och för sig med hjälp av sömn och värktabletter men ändå, jag var en helt annan människa i går. I dag har jag känt så dåligt  med fosterrörelser och har haft en jättekonstig känsla i underlivet men för en kvart sen vaknade det lilla livet:) Man blir så orolig, min mamma har alltid sagt att 3 e och 7 e månaden är de månader som är störst risk för missfall

• gammelmamma
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 18:40:44 följande:
    Har ingen egen erfarenhet men har en vän till mig som har 7 barn. De 5 första kom mellan v. 30 och 36. De andra två som föddes nu 10 och 12 år senare har kommit i v.42 med igångsättning...gissa om tiden gick sakta för henne då hon ställde sig in på att föda kring samma veckor som tidigare!!  

usch stackars henne:(
  • gammelmamma

Jag måste tyvärr också säga att jag födde andra senare än första:( 6 dágar över tiden med första och 13 med andra. Sen har jag två igångsättningar, en dagen efter bf och en ca 3 veckor innan bf och nu blir det snitt. Jag längtar så tills jag ska in på samtal och koll när jag ska snittas, vill ha datumet NU.

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-15 20:25:35 följande:
    Men vad säger ni! Jag vill inte gå över mer än 5 dagar denna gången! Gah! Fast jag har ställt in mig på att han kommer komma efter BF i alla fall Drömmer
    Håller tummarna för dig, de dagarana kan ju kännas längre än hela graviditeten.
  • gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-04-15 21:02:42 följande:
    Men om man får sitt andra barn tätt efter det första, borde det inte vara vanligare att föda tidigare då?(hoppas) jag födde dottern i vecka 39+6 alltså dagen innan utsatt datum. Detta var december 2010 så inte så länge sen.. Mina förhoppningar är att denna förlossning ska starta lite tidigare ..

Det sa alla till mig också, det är 2 år mellan mina, men som sagt jag gick över med andra också 
  • gammelmamma

Däremot har inte vattnet gått av sig själv nån gång på varken mig eller min mamma, undrar om det kan vara ärftligt.

• gammelmamma

SÅÅ skönt i natt har jag sovit riktigt bra, har bara haft mina kissetillfällen, inget vandrande i natt:) Hoppas det fortsätter så eftersom det är en något hektisk vecka

Svar på tråden Juni-barn