Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Aikotakara: Ring förlossningen, det var nån liknande som hände min dotter

• gammelmamma

Jag kände mig jättehängig vid lunch och bestämde mig för att lägga mig och vila lite eftersom jag skulle i väg senare på em. När jag legat och slumrat en stund kände jag hur jag fick ganska starka förvärkar och halva ansiktet domnade liksom bort. JAg tänkte att det nog bara var inbillning men gick upp för att ta en alvedon. När jag tittar mig i spegeln ser jag att höger ansiktshalva liksom inte är med riktigt! Jag la mig en stund och sen blev det bättre, nu känns det bara ltie borta men funkar som vanligt. Någon som varit med om något liknande?

• gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-04-17 22:19:12 följande:

Det borde du söka för.. Min syster genomgår just nu en STOR undersökning med massa prover för just stickningar och bortdomningar i ansiktet under hela graviditeten. De misstänker MS just nu. Hon har fått tagit ryggmärgs prov osv. Inte för att göra dig orolig, men sånt ska tas allvarligt.
    usch då, jag får ringa i morgon då. Tack för ditt svar.
  • gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-04-17 22:44:32 följande:

Ja gör det, behöver ju inte vara något.. Men bäst att ta det säkra före det osäkra tycker jag.

ja det är sant. Jag ringer BM i morgon så får hon skicka mig vidare om hon tror att det behövs, hon brukar vara bra. Det var riktigt obehagligt. Jag har haft stickningar en gång förut men då tror jag inte att det "hängde" 
  • gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-04-18 11:22:29 följande:
    Nu då?
    Nu ser man, sååå söt. Är så ledsen över att mannen inte gick med på att göra ett sånt u-ljud. Det hade varit så kul att få vara med om det.
  • gammelmamma

Jag har inte gjort nåt glukostest någon av mina 5 graviditeter, konstigt att det är så olika.
    Lycka till till er som ligger inne, håller tummarna 

• gammelmamma

Jag tycker om Sigrid och Siri, pojknamn är svårare men jag tror vi får en flicka. Det ska bli så spännande, nu är det inte länge kvar tills de första kommer.

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-21 21:25:57 följande:
    Är det normalt att bli nedstämd på slutet av graviditeten? Har varit det i en vecka nu till och från och vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det....är så rädd att råka ut för en depression igen.

Jag tror att det är ganska vanligt. JAg är också livrädd, var inne i en riktigt djup depression för några år sedan, vill ALDRIG hamna där igen.
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-21 21:35:12 följande:
    Vi får hoppas på det. Jag blev deprimerad på slutet av min förra graviditet, fast det kändes inte så här utan tio gånger värre typ. Sen blev det dessvärre en förlossningsdepression som jag inte kom underfund med att det var just det förns efter 8 månader. Men själva depressionen satt i 3 månader. Så sonens första månader i livet har jag bara vaga minnen av...tur att vi tog många foton!

Den här gången vill jag att allt ska bli annorlunda, att allt ska bli bättre och att jag kan vara helt närvarande på alla plan. Men det känns betydligt lättare nu när jag har en go liten son som förgyller mina dagar!
    Mitt kom inte i samband med graviditet, tack och lov. Däremot har jag känt att det är på väg tillbaka til och från. När denna graviditet och första tiden efter är över måste jag söka hjälp för det styr mitt liv en hel del, Jag har mycket att brottas med. Hoppas du slipper det denna gången så att du får njuta ordentligt
Svar på tråden Juni-barn