• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Sweet life - usch vad orättvist! Vet de vad som hänt med bebisen?

Idag har många frågat om jag är gravid så jag antar att det är en tydlig bebismage nu . Kuuuuuul!

• PIO

Sweet life- nej men fy vad hemskt! Förstår att det känns väldigt jobbigt!!! Många kramar till dej!

Va till spec mvc imorse för kontroll på tappen. Fortfarande 3,4 cm o allt såg bra ut. Känns skönt :) så nu kan ja va lugn en vecka till :)

• RocketQueen

IdaElinlivia: Är novaluzid tabletterna lättare att få ner än Gavisconet? Jag dricker flytande Gaviscon men det är ju inte så smidigt att ta med sig tex till jobbet och så, så om det finns tabletter jag kan svälja utan att kräkas så vore ju det toppen

• PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-02-06 21:59:29 följande:
    Någon fler som det börjat rinna till lite smått ur brösten för? :-P Upptäckte det tidigare när jag duschade att det visst hade börjat nu.
    Än så länge läcker de inte men det går utan problem att trycka ut några droppar. Får lätt små små typ finnar på vårtgården och när jag klämde en sån upptäckte jag det .

Jag har dessutom emellanåt väldigt ont i brösten, typ svider och värker! Nästan som när mjölken rinner till.
  • PojkarnasMamma85
    Sweet life skrev 2012-02-07 09:43:59 följande:
    Uch vad livet är orättvist...

Här ligger jag i soffan med en buffande bebis i magen och några kilometer bort på sjukhuset ligger min bästa kompis efter en katastrofal förlossning i vecka 32 utan ett levande barn... Önskar bara jag kunde trolla och göra allt bra!
    Usch, vad tragiskt och jobbigt!
  • Polarlantis
    RocketQueen skrev 2012-02-07 12:14:51 följande:
    IdaElinlivia: Är novaluzid tabletterna lättare att få ner än Gavisconet? Jag dricker flytande Gaviscon men det är ju inte så smidigt att ta med sig tex till jobbet och så, så om det finns tabletter jag kan svälja utan att kräkas så vore ju det toppen
    Hmm...novalucid ska man väl inte äta när man är gravid har jag för mig?!!
    Sweet life skrev 2012-02-07 09:43:59 följande:
    Uch vad livet är orättvist...

Här ligger jag i soffan med en buffande bebis i magen och några kilometer bort på sjukhuset ligger min bästa kompis efter en katastrofal förlossning i vecka 32 utan ett levande barn... Önskar bara jag kunde trolla och göra allt bra!
    Fy så hemskt! Det finns verkligen inga garantier för något och det är så otäckt! Kramar till dem!!!

EGO: mot vårdcentralen och se om jag kan få ngn hjälp mot magkatarren, har så ont :(   

• stjärnfrukt

Sweetlife: Stämmer in med de andra {#emotions_dlg.flower}

Själv så kan jag vara en riktig liten bitch mot min stackars sambo..igår när han tänkte ta tvkontrollen som jag skulle ha så slog jag till honom på fingrarna som värsta skolfrökenFörvånad Vet inte riktigt vem som blev mest förvånad, men han fick iallafall ur sig "vad gör du?!" Och hmm, ja det kunde jag inte riktigt svara på...den var ju..min?!

• Baby1112
    stjärnfrukt skrev 2012-02-07 14:06:02 följande:
    Sweetlife: Stämmer in med de andra {#emotions_dlg.flower}

Själv så kan jag vara en riktig liten bitch mot min stackars sambo..igår när han tänkte ta tvkontrollen som jag skulle ha så slog jag till honom på fingrarna som värsta skolfrökenFörvånad Vet inte riktigt vem som blev mest förvånad, men han fick iallafall ur sig "vad gör du?!" Och hmm, ja det kunde jag inte riktigt svara på...den var ju..min?!
    Haha... Vad kul! :) Kan så se detta framför mig... Glad
    Sådär ja