• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 22:06:31 följande:
    Pojkarnasmamma85: va skönt å höra för jag får också ofta för mig att vattnet plötsligt börjat gå men antar att det är normalt då alltså så himla äckligt bara! Känns som man inte vill göra annat än att duscha
    Instämmer helt! Inte trevligt alls. Men tydligen väldigt normalt, hade mycket förra graviditeten också men inte så här mycket!
  • Elvis Mamma

PojkarnasMamma85: Okej va skönt att det gav sig snabbt, får hoppas att det är lika för mig med. Blir så förvånad eftersom jag inte mått så illa på länge men kanske är de något speciellt som händer när man gått halvvägs, går in i vecka 20 imorgon. Jag hade inte heller så mycket flytningar förra graviditet som nu men skönt å höra att jag inte är ensam om det iaf man har ju en tendens att oroa sig för minsta lilla

• Cataleya
    zenoble skrev 2012-02-05 19:35:21 följande:
    JA! igår var en fruktansvärd dag, började gräla med mannen och kunde sedan inte sluta gråta på hela dagen. kan inte ens bli arg för ens jag börjar gråta.. skit jobbigt! Ska man ha detta 16 veckor till alltså? Orkar inte det :(

Är så fruktansvärt trött också nu när jag börjat jobba. Både fysiskt och i huvudet, plus att sonen börjat sova dåligt på nätterna. Nej fy är inte alls så glad som man borde vara nu i mitten av graviditeten :(
    Usch det är inte kul! Du som har vart gravid innan, kommer det vara såhär hela graviditeten ut ? 
    Var du inte sån i din förra graviditet ? 
    Det är väl tur man vet med sig själv att man är sån, annars hade det nog varit kaos. ( mer än det redan är )

• JennieJ

Här sitter jag vid frukost bordet helt yr vaken! Inte många timmar alls jag sovit denna helg pga ont å sd! Dok den lilla stund jag sov i natt så drömde jag att ja "gänga" Sean banan URK vilken hemsk dröm!!! Nu lär man tänka p de all framtid! Mamma "gänga" sonens idol snygg rubrik på löpsedeln haha! Nä hoppas vårdcentralen snart ringer mig så man kan gå ditt för efter kanske hinna vila innan barnen kommer hem

• lycka 4
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-05 22:02:53 följande:
    Får försöka på alla sätt imorrn, annars skiter jag i det. Var ju inte livsviktigt enligt läkaren, trumhinnan ska väl spricka oavsett.

Ikväll fick han dessutom en allergisk reaktion av kiwi. Han åt flera stycken och vi tyckte det var bra då han knappt ätit nåt på ett par dagar. Men efteråt skrek han som en gris och pekade på tungan. Det gjorde verkligen skitont på honom stackaren! Vi försökte göra allt för att lindra, vatten, läsk, glass etc. Efter 1 timme lugnade han ner sig och sen har han inte visat några andra symtom på allergi som tur var.

Det är verkligen MASSA flytningar här också! Ibland så mycket att jag nästan tror att vattnet gått...
    Hoppas att det hjälper med sprutan för er .
    Jag är en sån mamma som aldrig ger mina barn penecellin om det inte verkligen behövs. Men dom har aldrig fått för tex öron. Öron inflammation läker ut av sig själv därimot kan det vara bra att ge alvedon då det oftast är smärtan och trycket som är det jobbiga.
  • lycka 4

Halvvägs för mig den här veckan å jag tycker att min mage har exploderat bara under helgen. Dock känner jag mig fortfarande väldigt rörlig och jag är så fruktansvärt tacksam att jag får gå min sista graviditet utan smärta ( peppar peppar) än så länge  grymt att grav nummer 4 verkar vara den bästa så även vikt mässigt än så länge också =)
    Om en vecka är det dags för rul å jag längtar ihäl mig .Hoppas så att dom kan se vad det gömme sig därinne .
    Har faktiskt ingen direkt känsla alls denna gång

• PojkarnasMamma85
    lycka 4 skrev 2012-02-06 10:28:56 följande:
    Hoppas att det hjälper med sprutan för er .
    Jag är en sån mamma som aldrig ger mina barn penecellin om det inte verkligen behövs. Men dom har aldrig fått för tex öron. Öron inflammation läker ut av sig själv därimot kan det vara bra att ge alvedon då det oftast är smärtan och trycket som är det jobbiga.
    Har inte haft möjlighet att åka och hämta någon spruta, försökte med stark saft och godismut...fick i honom knappt hälften. Men som du säger sägs det ju att öroninflammation läker av sig självt efter 2 års ålder och han är ju precis 2 år. Idag mår han mycket bättre i alla fall, på ont och gott Han får Alvedon när han verkar ha ont, så det löser sig nog. Spricker alltid trumhinnan vid öroninflammation? Hur lång tid tar det innan den gör det? Hur länge bör jag ha honom hemma?
  • carwho

Här går man på inskrivning v9-10, sedan v14 på MVCbesök. Efter RUL (v 18) ringer man och får en ny tid till vecka 20 ungefär. Sedan blir nästa besök v 24 osv. Jag har MVC nästa vecka, kommer vara i v 22 då, och har inte varit sen v 14. 

Ljuvliga H 110611 Pyret i magen BF 120620
  • PojkarnasMamma85

Jag börjar se ett mönster nu på Harrys sömn/vakentid Han är vaknar den här tiden, sen sover han oftast på eftermiddagen och sen håller igång tidig/sen kväll och ibland så pass på natten att jag vaknar av det eller inte kan somna :P Känns igenom från förra graviditeten

• Dancia
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 17:32:33 följande:
    Någon mer som har galet mycket flytningar? Jag får ibland för mig att det är vatten som läckte vilket det förhoppningsvis inte är. Ni som har barn sedan innan, hur ofta ska ni till MVC? Jag var på inskrivningen tidigt i vecka 7 å har nu inte tid förens jag är i vecka 26, känns som ett så stort glapp. Vet ju att jag har järnbrist så skulle tex. vilja kolla det

Ja det är väldigt glesa besök som omföderska men självklart ska du be om extrabesök så ni kan kolla HB. Jag har redan varit på 3 extrabesök sedan inskrivningen på grund av att jag ville kolla HB värdet, fått lämna urinprover och idag togs prover på tappen. Det är bara att ringa och boka en tid :).