• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-02-06 21:46:50 följande:
    Men då är det ju ändå "okej" om bebis skulle komma nu. Den är ju så gott som färdig... :)

Vad spännande! :) Hoppas allt går toppen iaf...

Ja absolut, det gör ju inget om dom sätter igång det nu. Det verkar ´väl som jag är mormor inom några dagar:) 
  • Elvis Mamma

Rocketqueen: va bra då ska jag testa dom nej dom brukar ju smaka allt annat än gott men tyvärr har jag så svårt å få i mig i flytande form

• Dancia

Gammelmamma: Vad spännande att det nog blir bebis väldigt snart :). Uppdatera hur det går .

• PIO

Blä kan inte sova!!! Så irriterande. Ska in på kontroll av livmodertappen imorgon (tidigt) så de skulle ju vara skönt om man kunde somna snart :)
    Guuud va ja längtar till juni! Vill hålla min lilla bebis!
    Ne dags för ett nytt försök till att somna. Sov så gott alla blivande mammor :)

• IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-02-06 22:53:38 följande:
    Rocketqueen: va bra då ska jag testa dom nej dom brukar ju smaka allt annat än gott men tyvärr har jag så svårt å få i mig i flytande form
    Galviscon tabletterna funkar jätte bra även om dom bubblar ganska mycket i munnen. Jag kör även med Novaluzid, dom e jätte bra. Har dom vid sängen för jag vaknar oftast av halsbrännan. Tar 2 stycken och dom verkar direkt.
    Hoppas det funkar Glad 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Vecka 22 nu och jag e så himla trött. Har ju börjat äta järntabletter och försöker få i mig C-vitaminer så att det skall tas upp snabbare, men det tar väl ett tag innan det verkar.

Jag har mått så himla bra hela tiden men nu e det som att jag hamnat inån svacka å jag e helt orkeslös. Kan väl vara att jag inte får röra mig så överdrivet mycket heller. Skulle så gärna vilja gå på lite Yoga eller Bodybalance, vad som helt så att jag får lite energi.
    Ska till specmvc i morgon och kolla tappen, om den e oförändrad ska jag fråga om jag inte kan få prova på någonting väldigt försiktigt. Kanske cykla lite på en motions cykel eller något. Älskar ju att träna!!!!!

Tiden rullar verkligen på, februari e ju en kort månad också snart kan man ju skymta att våren är i sikte. Det om något kommer nog pigga upp oss mammor. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • MissFörstånd

Jag var hos frisören igår, klippte mig och gjorde slingor! Så härligt att få bli lite piffad när man inte känner sig så vacker. Magen är fin men inte resten . V 23 nu, längtar efter bebis

• Sweet life

Uch vad livet är orättvist...

Här ligger jag i soffan med en buffande bebis i magen och några kilometer bort på sjukhuset ligger min bästa kompis efter en katastrofal förlossning i vecka 32 utan ett levande barn... Önskar bara jag kunde trolla och göra allt bra!