• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Har varit vaken sen fyra!!! Sonen har blivit magsjuk! Fan min skräck att få nu när ja är gravid. Men finns inte så mycket att göra nu. Bara invänta tills ja själv blir det. Jädra magsjuka!! Usch lider så med sonen! Han hatar verkligen att kräkas! Bara han ser hinken så skriker han.

• MarieG81

PIO: Usch, magsjukan är inte kul! Hoppas sonen kryar på sig snabbt och att du slipper.

• lycka 4

Halvtid idag =)  Gud jag tycker tiden går jätte fort nu .
    Jag mår faktiskt galet bra för tillfället , Ärtat har satt i rutin att vakna när jag går å lägger mig , slår aldrig fel .

• LillaGrynet

Hej! Var ett tag sen jag var inne nu.. Så har en del att läsa ikapp Är för övrigt heelt slut efter att jobbat fre, lör, sön 7-19

• Tesssi
    Baby1112 skrev 2012-02-07 19:55:10 följande:
    Trött... Funderar på att ringa bm imon för att se om man kan få en tid och kolla värdena, speciellt järnet. Har läst att man kan bli trött och få mycket huvudvärk av lite järn.

Ni som har lite järn, hur kom ni på det? Eller var det rutinkoll hos bm?
    Jag är också galet trött - misstänkte järnbrist, så jag ringde min BM. Hon kollade då mina värden sedan inskrivningen. Då låg mitt HB på 138 och järndepåvärdet på 96, vilket tydligen var väldigt bra värden så hon trodde absolut inte att jag har någon järnbrist, för har man så bra värden som jag hade så ska det inte rasa så fort.., men å andra sidan tog jag proverna för 11 veckor sedan. Obestämd

Jag ska till BM om en vecka så jag får väl äta järnrik kost sålänge och sedan propsa på att de har och kollar både HB och depåvärde igen.
  • IdaElinLivia040611

Har börjat äta järn men känner ingen större skillnad än.Är sjukt trött. Tror det kan vara årstiden som påverkar mig och det faktum att jag har 3 barn till där minstingen e 5 mån och gillar att vakna kl 6 på morgonen. Tur att jag och mannen lägger oss vi 22 annars hade jag inte fungerat. Hon somnar om igen vid 8 men då måste jag ju iväg med dom större till skola och dagis. Hoppas på att bli piggare snart.....annars e allt fint med magen. Rör sig bra och jag har inga större krämpor.

Ska till specmvc idag och kolla tappen....spännande, hoppas på bra nyheter att den fortfarande e typ 4 cm. Har ju inga sammandragningar eller molvärk alls så jag e positiv. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • zenoble

PIO- usch vad jobbigt, lider med er!! Värsta tiden för sånt där nu ju.

Idag är jag äntligen ledig efter 5 dagars jobb, på två nya ställen och det vanliga dessutom, blir ju helt slut i huvudet. Har ganska mycket sd på em efter jobbet och himla ont i ryggen. Känns som om man inte orkar jobba längre än till april just nu.

På tal om nåt annat, någon som fått hem blanketter för jämställdhetsbonus? Blir fasen inte klok på det!

• conda

Tänkte bara uppdatera lite. Har påbörjat min slutpraktik på högstadiet nu så jag åker hemifrån 7 och är hemma vid 17, fullt upp med andra ord. Eftersom jag står upp i princip hela tiden så har jag fått ont av ichiasnerven, börjar i ryggen och går över rumpan ner i knät, lite segt faktiskt....

Beställde vagn förra veckan, känns lite olustigt att köpa hem den så tidigt men jag vill ju ha en ny vagn så då måste man ju vara ute i god tid. Vet ju att det inte finns några garantier men samtidigt måste man våga hoppas på att allt går bra. Sockret svänger mycket nu när jag jobbar, oftast så hinner vi inte äta ta någon paus innan lunchen vilket gör att jag inte få i mig mitt mellanmål. Detta gör att sockret sticker iväg vid middagen vilket inte alls är bra. Fick erbjudande om att bli sjukskriven men det går inte då jag gör min slutpraktik och inte kan ta igen denna efter våren...

Idag är jag hemma med sonen som inte mår bra alls i magen, misstänker gluten och ska på läkarkontroll idag. Han vaknade vid 23 igår och var vaken en gång i timmen hela natten, stackarn...

• Baby1112

Tesssi: så värdet kan inte ändras på 11 veckor? Det lät konstigt... Dom säger ju att järnbristen gärna börjar i mitten av graviditeten ju... Tycker absolut dom borde ta nya prover på dig...