• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Dancia: Tack för ditt råd har nu ringt min BM å det var inga problem att få komma å kolla HB, fick en tid redan imorgon så de känns skönt

• Ange8608

jag ser med ett mönster men jag hoppas dock inte de mönstret stämmer när han är född, han är vaken tidig förmiddag å sparkar alltid som mest mellan 22-03 ibland kan jag inte somna pga sparkarna så jag hoppas de ändras;)

• IdaElinLivia040611

Ny vecka å skönt att kylan har gett med sig lite så man vågar sig ut.
    fick hämta hem en sjukling från skolan kl 9. Hon har varit borta på sin pappa vecka och lyckats bli sjuk över helgen och tydligen fortfarande.

Jag har inte alls så mycket flytningar. Dom är väldigt sparsamma och liksom som äggvita. Skönt. Min senaste prematurförlossning startade med rikliga flytningar och sen läckande fostervatten så jag e glad att jag slipper. Skulle oroa mig så himla mycket om jag hade det.

Glesa besök här också, fast jag går ju även på spec mvc varannan vecka så det e ju väldigt tätt. Fast dom kollar bara tappen. Tar inga prover eller så. Om man inte ber om det.
    Men förra gången gick jag på Mamma Mia och där var det mycket tätare.

Fick uppleva hur oskönt det är att gå med en stövel med lite klack i snö. Inte skönt för foglossningen. Himmel va ont jag fick. Hade som ett blåmärke över blygdbenet hela kvällen. Ska inte göra om det.

Lagt upp nya bilder i bildtråden då det e vecka 22 i morgon :)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85
    Ange8608 skrev 2012-02-06 12:49:34 följande:
    jag ser med ett mönster men jag hoppas dock inte de mönstret stämmer när han är född, han är vaken tidig förmiddag å sparkar alltid som mest mellan 22-03 ibland kan jag inte somna pga sparkarna så jag hoppas de ändras;)
    När jag väntade Oscar hoppades jag likadant, dessvärre stämde det väldigt bra :-P Men vi ändrade hans dygnsrytm rätt snabbt sen sov han hela nätter utan mat från 2 månaders ålder
  • Lina007

Då var det dags igen, är hemma för vab idag. Sonen fick över 39 graders feber igår kväll och hemsk hosta, så natten har inte alls varit rolig.

I morse runt sju vaknade jag av att han låg och små-yrade, ryckte lite och var VÄLDIGT tungandad. Hög feber också.

Trots Alvedon så piggnar han inte på sig och vill knappt dricka.

Han har förkylningsastma sedan mer än två år tillbaka men medicinen hjälper inte mot den jobbiga andningen eller det rossliga i bröstet.

Jag var hemma tors+fre för två veckor sedan och mån+tis förra veckan men nu är det något som tagit om igen.

Ska få komma in på vc om 1,5 timme och då ska de banne mig få nöta ur vartenda provrör. Är orolig för att det är en begynnande lunginflammation eller så. :-/ Får se vad de säger sen!

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • MissFörstånd

igår ringde bm mig om att jag låg lite förlåt i d-vitamin proverna. Idag ringde spec.mvc och sa att det var ZINK och inget annat som låg lite lågt. Inte föör lågt men på gränsen. Zinkbrist kan leda till sämre läkning och hon sa att oavsett hur förlossningen slutar så måste ju allt läka bra så nu blir det till att knapra zinktabletter resten av graviditeten.

• Ange8608

ha ha ja på Ebba stämde de rätt bra men hon var "snäll" från första början sov hela nätter mellan 00-6 från det att vi kom hem från bb=)

• gizmolarson

Hur lätt är det å plugga å koncentrera sig på vad man läser när Sigge sparkar å har sig hela tiden? :) mysigt är det iaf...

• zenoble
    Cataleya skrev 2012-02-06 07:13:08 följande:
    Usch det är inte kul! Du som har vart gravid innan, kommer det vara såhär hela graviditeten ut ? 

Var du inte sån i din förra graviditet ? 

Det är väl tur man vet med sig själv att man är sån, annars hade det nog varit kaos. ( mer än det redan är )

Hela tiden ut antar jag? Vet inte, nej var inte alls såhär förra gången. Ja tur att man vet om det, även om det är svårt att säga förlåt när man är för jävlig ;)
  • gammelmamma

Idag är jag nervös vill jag lova. Dottern har åkt in till förlossningen pga för högt blodtryck och MYCKET vätskeansamling och prickar med klåda över hela kroppen.... Tänk om:)