• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Baby112: åå så typiskt jag som också är galen i äpplen för tillfället å äter flera om dagen men får försöka testa något annat istället för Novalucol ska ja absolut testa, tack för tipset

• Uddabus

Ja jag har halsbränna nu... Men min mage fungerar inte alls just nu... Magsäcken är typ förstoppad o inget går vidare... Vågar inte äta något alls just nu

• Elvis Mamma

RocketQueen: ja fyy jag får också en massa sura uppstötningar hela tiden, riktigt jobbigt! Gaviscon finns bara i flytande form va? Har för mig jag testade de förra graviditet men spyr så lätt när jag måste dricka nått som är tjockare än vatten :-/

• Elvis Mamma

Uddabus: usch va jobbigt de låter hoppas de vänder för dig snart! min mage funkar bra annars förutom halsbrännan men jag kanske borde tänka på att inte äta sånt som kan framkalla halsbränna

• RocketQueen
    Elvis Mamma skrev 2012-02-06 21:52:08 följande:
    RocketQueen: ja fyy jag får också en massa sura uppstötningar hela tiden, riktigt jobbigt! Gaviscon finns bara i flytande form va? Har för mig jag testade de förra graviditet men spyr så lätt när jag måste dricka nått som är tjockare än vatten :-/
    Nopp finns som tuggtabletter också men jag tycker att den typen av tabletter är så vidriga! Man tuggar och tuggar och det bara växer i munnen och blir omöjligt att svälja, så jag kör på flytande
  • bebisgalen
    zenoble skrev 2012-02-06 17:11:32 följande:
    Hela tiden ut antar jag? Vet inte, nej var inte alls såhär förra gången. Ja tur att man vet om det, även om det är svårt att säga förlåt när man är för jävlig ;)
    Gud vad jag känner igen mig. Tycker synd om min ma ibland. Stör mig på allt han gör och bölar för mig själv över allt möjligt.
  • RocketQueen
    bebisgalen skrev 2012-02-06 21:58:47 följande:
    Gud vad jag känner igen mig. Tycker synd om min ma ibland. Stör mig på allt han gör och bölar för mig själv över allt möjligt.
    Vet precis vad ni menar. Haha igår var jag nästan redo att börja slåss med min man för att han hade gömt min godispåse, vem tror han att han är liksom?! Som inte ens kan erkänna att han gömt den? Till saken hör ju då att det bara var jag som råkat ställa nåt framför och därför inte såg den... Kanske se sig omkring innan man blir helt galen? Det kommer att bli fyra tuffa månader nu