• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-02-08 08:49:18 följande:.
    På tal om nåt annat, någon som fått hem blanketter för jämställdhetsbonus? Blir fasen inte klok på det!
    Ja...jag fattade ingenting. Kunde tydligen söka för 3 månader....äsch, jag struntar nog i det, får se om jag kollar lite närmare på det senare.
  • Tesssi
    Baby1112 skrev 2012-02-08 10:07:22 följande:
    Tesssi: så värdet kan inte ändras på 11 veckor? Det lät konstigt... Dom säger ju att järnbristen gärna börjar i mitten av graviditeten ju... Tycker absolut dom borde ta nya prover på dig...
    Jag förstod inte heller henne riktigt, 11 veckor är ju ändå ganska lång tid. Jag tror ju att jag har järnbrist, så vi ska definitivt ta se till att ett prov blir taget på onsdag. Enligt BM i telefonen så brukar inte de som har så bra värden behöva äta tillskott utan värdena håller sig fina hela graviditeten.

Hon trodde mer på hormonell trötthet. Hon frågade om det var första barnet (vilket det är) och suckade lite - hon kanske tyckte att jag ringde i onödan.... Rynkar på näsan
  • gammelmamma

Jag tar blutsaft. Jag har inte jättedåliga värden men det hjälper mig. Både mot tröttheten och huvudvärken. Dotterna har haft kruppliknande hosta i natt, jag fick migrän, känner mig jätteledsen och ensam och övergiven. Konstigt nu borde jag vara som gladast, ska bli både mamma och vilken dag som helst blir jag mormor. Jag tror att det kan bero på att mannen är borta mycket just nu. Det är tungt när man är hemma och inte kan göra nåt. SÅ nu har jag gnällt lite.
    Längtar så till mitt/min lill* barnbarn kommer:) 

• fyrklöver81

ja visst dureferon är receptfritt men de har de inte framme så du måste fråga, jag tog en tablett dagligen i en vecka och nu tar jag en varannan dag, det funkar för mig =)

• conda
    gammelmamma skrev 2012-02-08 11:11:38 följande:
    Jag tar blutsaft. Jag har inte jättedåliga värden men det hjälper mig. Både mot tröttheten och huvudvärken. Dotterna har haft kruppliknande hosta i natt, jag fick migrän, känner mig jätteledsen och ensam och övergiven. Konstigt nu borde jag vara som gladast, ska bli både mamma och vilken dag som helst blir jag mormor. Jag tror att det kan bero på att mannen är borta mycket just nu. Det är tungt när man är hemma och inte kan göra nåt. SÅ nu har jag gnällt lite.
    Längtar så till mitt/min lill* barnbarn kommer:) 
    Oh, vad häftigt att bli mormor. Även om man är gravid och ska bli mormor är man i sin fulla rätt att vara nere! Här får du gnälla hur mycket du vill, om jag tröttnar på ditt gnäll stänger jag bara locket på datorn... *s*

Kram!
  • Baby1112

Ringde just till MVC, har precis bytt eftersom vi flyttat. Efter att ha suttit i kö i 20 minuter kommer jag äntligen fram och förklarar att jag vill kolla järnvärdet men även de andra värdena. Då säger en snoffsig röst att jag får ringa till vc för de gör minsann inte sånt där... Sen la hon på! Bestämde mig återigen för att ta tag i vårdvalet och uppsöka privat klinik. Går till privat tandläkare och Gyn, dock inte MVC. Men ska leta upp en nu... Hatar sjukvården, de är så snofsiga!

• Baby1112

Visst ja, bestämde mig även för att gå till Apoteket istället och rådfråga dem. De brukar ändå ha koll...

• gammelmamma

Tack Conda, ibland behövs det verkligen.
    1112 stackare vilken otur du har. Här är MVC helt underbara. Tar sig alltid tid att lyssna, man får alltid komma dit om man är orolig och de ringer alltid och kollar upp hur det har gått. Jag känner inte igen något av det flera förklarar. Synd att det ska vara så olika 

• gizmolarson

Ni med pojkar i magen, har ni fått någon rand ? Jag har inte fått, fick rätt tidigt med mina två flickor, iof hade inte randen försvunnit riktigt mellan grav.

• PojkarnasMamma85
    gizmolarson skrev 2012-02-08 12:10:31 följande:
    Ni med pojkar i magen, har ni fått någon rand ? Jag har inte fått, fick rätt tidigt med mina två flickor, iof hade inte randen försvunnit riktigt mellan grav.
    Ingen rand här än så länge, med första sonen fick jag en synlig rand nedanför naveln i vecka 22. Får se om/när jag får någon denna gången.