• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • ja88

Här är det samma frekvens på BM besöken oavsett först/omföderska. Inskrivning runt vecka 12 sen inget förrän vecka 25. Sedan var 4e vecka fram till vecka 36 tror jag, sedan varannan. De kollar heller INTE alla värden varje besök trots att det är såpass sällan. Endast bltryck varje gång. Urinsticka kollar de endast vid inskrivningen så länge man har normalt blodtryck. Blodsocker och hb vid två besök vill jag minnas. Och i detta län sätter de heller inte igång en överburen förrän vid 42+6 så länge inga medicinska problem föreligger... Tycker det är konstigt att det är så väldigt olika beroende på vilket landsting man bor i!

• gammelmamma

Jag var på inskrivning, sen u-ljud sen nu i V 20, nästa i V 24. Massor med flytningar, trodde jag läckte vatten, det luktar lite mysko också

• PojkarnasMamma85

Tack för alla tips! Blir nog att försöka inskaffa en sån där spruta eller att försöka hitta något att blanda med som gömmer smaken.

• MissFörstånd

Pojkarnasmamma - ja den sprutan var helt underbara här iaf, hoppas verkligen den funkar för er. Om han dricker saft kan du kanske försöka muta lite att om han tar medicinen så får han saft eller kanske en kaka eller något efteråt. Kanske inte helt rätt, men ibland är alla sätt bra

• Elvis Mamma

Skönt å höra att jag inte är den enda med massa flytningar, ibland blir man ju lite orolig å förvånad över dess mängd men antar att det är fullt normalt!

Å ang. besöken på MVC så verkar de vara mer eller mindre standard att det inte är något mer besök efter inskrivningen förens runt v24-26. Tycker de är lite märkligt att man ska gå mindre som omföderska, förstår inte riktigt varför för varje graviditet är ju unik å jag som har 6 år mellan mina graviditeter har ju glömt massor å har tusen frågor känns det som. Som tur är kan jag mejla min BM å får oftast svar samma dag Men tror ändå jag ska be om en tid för att kolla HB eftersom jag hade extrem järnbrist för några veckor sedan så vill jag gärna veta om medicinen hjälpt något, just nu känns det inte så då jag fortfarande är lika trött :-/ å jag har inte tid förens i slutet på Mars, känns som en evighet dit

Pojke född 060409. BF Flicka 120702.
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-02-05 21:49:31 följande:
    Pojkarnasmamma - ja den sprutan var helt underbara här iaf, hoppas verkligen den funkar för er. Om han dricker saft kan du kanske försöka muta lite att om han tar medicinen så får han saft eller kanske en kaka eller något efteråt. Kanske inte helt rätt, men ibland är alla sätt bra
    Får försöka på alla sätt imorrn, annars skiter jag i det. Var ju inte livsviktigt enligt läkaren, trumhinnan ska väl spricka oavsett.

Ikväll fick han dessutom en allergisk reaktion av kiwi. Han åt flera stycken och vi tyckte det var bra då han knappt ätit nåt på ett par dagar. Men efteråt skrek han som en gris och pekade på tungan. Det gjorde verkligen skitont på honom stackaren! Vi försökte göra allt för att lindra, vatten, läsk, glass etc. Efter 1 timme lugnade han ner sig och sen har han inte visat några andra symtom på allergi som tur var.
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 21:51:14 följande:
    Skönt å höra att jag inte är den enda med massa flytningar, ibland blir man ju lite orolig å förvånad över dess mängd men antar att det är fullt normalt!
    Det är verkligen MASSA flytningar här också! Ibland så mycket att jag nästan tror att vattnet gått...
  • Elvis Mamma

Idag har jag mått illa å varit super känslig hela dagen, känt konstiga lukter å spydde när jag skulle plocka i diskmaskinen har inte mått illa alls sen vecka 9, märkligt att de kan komma tillbaka bara sådär., någon mer som varit med om det? Säkert bara för att jag säger till alla att jag mår så bra å knappt mått illa denna graviditet tji fick jag!

• Elvis Mamma

Pojkarnasmamma85: va skönt å höra för jag får också ofta för mig att vattnet plötsligt börjat gå men antar att det är normalt då alltså så himla äckligt bara! Känns som man inte vill göra annat än att duscha

• PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 22:04:27 följande:
    Idag har jag mått illa å varit super känslig hela dagen, känt konstiga lukter å spydde när jag skulle plocka i diskmaskinen har inte mått illa alls sen vecka 9, märkligt att de kan komma tillbaka bara sådär., någon mer som varit med om det? Säkert bara för att jag säger till alla att jag mår så bra å knappt mått illa denna graviditet tji fick jag!
    Jag fick så för några veckor sedan (är i vecka 23 (22+1) idag). Helt plötsligt spydde jag flertalet gånger under dagen, men som tur var försvann det redan dagen efter. Dock satt det lätta morgonillamåendet kvar några dagar. Sen dess har jag inte lidit av något illamående alls!