• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Dancia-När ja blev inlagd för några veckor sen pga sd och värkar så va de förlossningen ja fick ringa till o åka till direkt. Va då i v 17 lr 18. Så det är nog olika vart man bor. Dom sa att om de va ett missfall på gång i dom veckorna så sätter det igång som en förlossning så därför blev ja inlagd där. O som tur är så stannade ju bebisen i magen :)

• Baby1112

Trött... Funderar på att ringa bm imon för att se om man kan få en tid och kolla värdena, speciellt järnet. Har läst att man kan bli trött och få mycket huvudvärk av lite järn.

Ni som har lite järn, hur kom ni på det? Eller var det rutinkoll hos bm?

Sådär ja
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-02-07 17:48:57 följande:
    Tänkte hålla de som vill uppdaterade. Min dotter har fått bekräftat havandeskapförgiftning, i morgon fårhon veta vilken grad hon har. De ska även göra u-ljud för att kolla vikten på barnet. Troligtvisblir det i gångsättning. Är det någon sóm haft det?

Jag fick det men behövde aldrig sättas igång, startade av sig självt. Men allt gick bra iaf, de höll noga koll på blodtrycket under förlossningen. Hoppas allt går bra för henne!
  • gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-02-07 20:15:06 följande:

Jag fick det men behövde aldrig sättas igång, startade av sig självt. Men allt gick bra iaf, de höll noga koll på blodtrycket under förlossningen. Hoppas allt går bra för henne!

Tack, ja jag håller tummarna. Detta är jobbigare än när man själv ska ha
  • fyrklöver81

Jag  hade ok hb men var trött nedstämd, helt håglös. Jag tog ett blodprov på mitt järn (vilket inte är samma som hb ) Mitt järn låg på 5 vilket inte är bra! Började med dureferon , du kan även äta hemofer, men själv tycker jag dureferon är bättre då de höjer järnet fortare.
    Tog om blodprovet några dagar senare och det hade redan ökat och jag är MYCKET piggare.

Ibland räcker det inte kolla hb o ferretin utan man ska även kolla järn.

Du kan ju även testa börja med järn och se om du blir piggare!

Hoppas det ordnar sig.

Baby1112 skrev 2012-02-07 19:55:10 följande:
    Trött... Funderar på att ringa bm imon för att se om man kan få en tid och kolla värdena, speciellt järnet. Har läst att man kan bli trött och få mycket huvudvärk av lite järn.

Ni som har lite järn, hur kom ni på det? Eller var det rutinkoll hos bm?

• Baby1112

Fyrklöver: Finns det där dureferon att köpa på typ apotek? Kan man äta för mycket järn, om jag nu skulle testa såna utan att ha järnbrist alltså? Men måste testa något, jag funkar snart inte längre...

• LillSnurr82

Om kroppen inte behöver järn så åker det ut i avföringen, därför man ofta bajsar mörkbrunt/svart vid järnintag...överflödigt järn som kommer ut igen..

• Zvartaliljan
    Baby1112 skrev 2012-02-07 21:55:06 följande:
    Fyrklöver: Finns det där dureferon att köpa på typ apotek? Kan man äta för mycket järn, om jag nu skulle testa såna utan att ha järnbrist alltså? Men måste testa något, jag funkar snart inte längre...

Fexim brus finns receptfritt och är mycket snällare mot magen än duroferon.
  • RocketQueen

Har ett paket novaluzid hemma efter rekommendation från bm så så ska jag testa dom, vågade inte ens prova efter jag fick såna kväljningar av gavisconet...