• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Då behöver era bebisar kalium denna vecka/period så hade jag med min förra grav fast jag harar mjölk och de vet min kropp så den va sjukt sugen på oboy! Tycker att de är coot, de gick över sen. Jag trodde att de va ett gravbehov, men min barnmorska sa att bebisen gör att du blir sugen på de du behöver och i detta fallet va de mjölk:)

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-02-08 21:04:38 följande:
    Då behöver era bebisar kalium denna vecka/period så hade jag med min förra grav fast jag harar mjölk och de vet min kropp så den va sjukt sugen på oboy! Tycker att de är coot, de gick över sen. Jag trodde att de va ett gravbehov, men min barnmorska sa att bebisen gör att du blir sugen på de du behöver och i detta fallet va de mjölk:)

Det har jag också hört. Så denna och förra graviditeten har jagförsökt lysna på kroppen 
  • lycka 4

Godmorgon tjejer !
    Har varit dålig på att skriva ett tag nu men det är lite rörigt här för tillfället.
    Vi köpte ju som sagt var hus i Motala å flyttade ner från stockholm i höstas, men saker å ting blev inte riktigt som vi tänkt å nu har vi bestämt oss för att flytta tillbaka. vi väntar på svar ang lägenhet och tro att vi kommer hyra ut huset ett par år .
    Blir helt kluven ang om vi ska flytta innan Ärtan kommer eller efter ? Jag snittas ju och även om jag alltid varit på benen fort och inte brukar ha ont så är det ju ändå totalt bärförbud ett tag efter snittet , Om vi flyttar innan så kommer vi flytta i Juni när skolorna slutar å det betyder att jag måste få ett snabbt nytt snitt datum i stockholm och även byta bm .

Jaja vi får se hur allt går men som sagt var det är lite rörigt =)

• AAEV

Lycka4: Vi flyttade till vårt hus när vår äldsta var 4 veckor. Jag blev också snittad. Jag rekommenderar inte en flytt så tätt inpå, jag hade ju bärförbud men kunde liksom inte sitta och rulla tummarna direkt :) Jag målade 6 av rummen (på en vecka), jag bar, lyfte och skruvade möbler. Jag hade väldigt ont i mitt snitt efteråt, om det beror på flytten eller inte det vet jag ej :)

Jag var också grymt sugen på oboy när jag var gravid, dricker aldrig det annars (inte mjölk heller). Drack säkert två tre glas per dag.  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • emma78

Då var man sjukskriven på halvtid.....Foglossningen vill inte ge sig:((Blir bara värre och värre.....Var hos sjukgymnasten igår och blev remiterad vattengympa!! Nästa panik,badkläder!!Hittade en fin baddräkt på Jollyroom tillslut:) Ska bli sååå skönt !!

Ska överraska min man i helgen!
    En kompis till mig har varit och fotograferat sig hos en fotograf.Det hela gick ut på att dom sminkar och fixar iordning personer för att sedan fotografera dom! Hon hade nämnt mitt namn som en person som hon ville skulle få vara med om detta....så igår ringde dom! Berättade att jag var gravid,och då kom de fina tankarna upp i mitt lilla huvud att jag ska ta med min make på fotograferingen och så ska vi fotas tillsammans,han,jag och magen!! Måste ju bli ett underbart minne av denna graviditet!!Å vilken grej för lilla bönan att få se när h¤n växer upp och få titta i sitt album och se all denna kärlek!!
    Så mitt i all elende med foglossning dok det upp en riktigt fin "kärleksgrej":))

Har oxå fått hem min nya vagn!!!!Är sååååååå   supernöjd!!    

• IdaElinLivia040611

Här är det apelsin juice som gäller. och vanligt vatten. Går aldrig hemifrån utan min vattenflaska.

Min man e på om att jag måste äta omega 3 tabletter då han läst många artiklar om att det är superbra  för bebis och för mamma. Visserligen får bebis det den behöver ändå då den tar det från mamman men det kan resultera i att mammans hjärna tar stryk och dom har sett samband mellan förlossningsdepression och brist på omega 3. 
    Så ska pallra mig till apoteket snart å köpa en burk. 

Annars äter jag ACO vitaminer för gravida kvinnor och järntabletter.

När jag var hos specmvc igår så sa hon att om allt fortfarande ser bra ut i v 28 så kan jag börja leva lite mer som vanligt....wiiiii hoppas det betyder att sexförbudet upphör och att jag kanske kan ta en yoga klass eller två Hjärta, längtar. Bara 6 veckor kvar. Hoppas det går fort!!!!!

Kan inte sluta tänka på hur jäkla skönt det ska bli att få träna efter grav. Få slita på riktigt ordentligt 5 dar i veckan. Börjar redan planera i huvudet hur jag ska lägga upp det....love love love.....

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • RocketQueen

Hur tänker ni om det här man läser att man bara ska sova på vänster sida för annars finns det risk för fosterdöd? Mitt sunda förnuft säger mig att det är överdrivet och bara löjligt att försöka styra över hur man sover (man ska ju vara glad om man sover överhuvudtaget!) men jag kan ändå i tid låta bli att tänka på det på nätterna...

• Anne Lisa

Oj, det har jag aldrig läst. Hur skulle det vara en risk? Bebisarna ligger ju olika o rör på sig hela tiden att jag skulle vara i en viss ställning kan väl inte påverka tycker jag? Däremot hjälper det lite mot halsbränna att sova på vänster sida. Något med hur magsäcken sitter i kroppen. Tycker att det funkar, fast jag sover mest på rygg.

• Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-09 09:46:09 följande:
    Här är det apelsin juice som gäller. och vanligt vatten. Går aldrig hemifrån utan min vattenflaska. Min man e på om att jag måste äta omega 3 tabletter då han läst många artiklar om att det är superbra  för bebis och för mamma. Visserligen får bebis det den behöver ändå då den tar det från mamman men det kan resultera i att mammans hjärna tar stryk och dom har sett samband mellan förlossningsdepression och brist på omega 3.  Så ska pallra mig till apoteket snart å köpa en burk.  Annars äter jag ACO vitaminer för gravida kvinnor och järntabletter. När jag var hos specmvc igår så sa hon att om allt fortfarande ser bra ut i v 28 så kan jag börja leva lite mer som vanligt....wiiiii hoppas det betyder att sexförbudet upphör och att jag kanske kan ta en yoga klass eller två , längtar. Bara 6 veckor kvar. Hoppas det går fort!!!!! Kan inte sluta tänka på hur jäkla skönt det ska bli att få träna efter grav. Få slita på riktigt ordentligt 5 dar i veckan. Börjar redan planera i huvudet hur jag ska lägga upp det....love love love.....   
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Tänk på att fråga personalen om rätt sorts omega 3-tabletter bara. Fiskleverolja får du absolut inte ta som gravid och många tabletter innehåller det!
  • MissFörstånd

Emma78 - jag har varit på en sån fotografering och vill bara upplysa dig om att vi var fyra stycken som fotades i samma "studio" samtidigt. Om du inte vill visa magen för mycket tänkte jag .