• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Jaghar hört att randen ska sluta vid naveln om det är en pojk och hela magen om det är flicka, men det verkar ju inte stämma då;)

• IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-02-08 13:32:31 följande:
    Så nu var jag klar och jag hade en lång helt sluten tapp på mer än 50 mm så hon tyckte jag kunde helt pusta ut! Hon skämta även och sa "kan lova dig att du kommer inte födda innan vecka 35 och skulle du detta får du gärna strypa mig för så säker är jag" sicken härlig bm på 50+ ;)
    Åh va skönt, jag är själv hemkommen från specmvc och min tapp är också helt normal än så länge.....Hejja oss, det här kommer gå bra.

Har ingen rand alls än. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Cataleya

Jag väntar flicka, och har sett randen sedan v 19 ungefär och har bara till naveln :)

• RocketQueen

Jag har ingen rand alls, men det kommer väl antar jag. Vecka 24 idag! Idag har vi varit hos bm och lyssnat på hjärtljuden som slog så starkt och tydligt

• Aikotakara

Jag har en jätteliten rand som inte går hela vägen till naveln ens. Men det är en rand iaf. Vet inte vad det ska bli för något, men h*n är väääldigt livlig i magen. Vaknade klockan 4 av sparkar och buffar. Första gången jag har fått störd nattsömn utav bebisen. Det kändes mindre roligt då jag skulle upp en timme senare för att åka till jobbet :P

Har fått en riktig bebismage nu och känner mig helt plötsligt väldigt ovig då jag böjer mig eller kliver ut ur bilar med min vintermundering på. Jag längtar såå tills midsommar då bebis är beräknad.

På fredag blir första besöket hos BM sen inskrivningen! Känns som väldigt längesedan nu :O

• Elvis Mamma

Med sonen fick jag rand upp till naveln runt vecka 14, ingen rand ännu denna gång men nu blir det ju en tjej