conda skrev 2012-02-08 09:31:36 följande:
Tänkte bara uppdatera lite. Har påbörjat min slutpraktik på högstadiet nu så jag åker hemifrån 7 och är hemma vid 17, fullt upp med andra ord. Eftersom jag står upp i princip hela tiden så har jag fått ont av ichiasnerven, börjar i ryggen och går över rumpan ner i knät, lite segt faktiskt....
Beställde vagn förra veckan, känns lite olustigt att köpa hem den så tidigt men jag vill ju ha en ny vagn så då måste man ju vara ute i god tid. Vet ju att det inte finns några garantier men samtidigt måste man våga hoppas på att allt går bra. Sockret svänger mycket nu när jag jobbar, oftast så hinner vi inte äta ta någon paus innan lunchen vilket gör att jag inte få i mig mitt mellanmål. Detta gör att sockret sticker iväg vid middagen vilket inte alls är bra. Fick erbjudande om att bli sjukskriven men det går inte då jag gör min slutpraktik och inte kan ta igen denna efter våren...
Idag är jag hemma med sonen som inte mår bra alls i magen, misstänker gluten och ska på läkarkontroll idag. Han vaknade vid 23 igår och var vaken en gång i timmen hela natten, stackarn...
Trodde också att jag fått besvär med ischias men när jag läste om ischiasbesvär och graviditet visade det sig att de flesta fall med ischiassymtom beror på foglossning. Stämmer i och för sig med när det gör ont på mig när jag tänker efter. Testa ett stödbälte. Brukar sitta på katedern med fötterna på papperskorgen när jag har genomgångar för att avlasta ryggen.
Du måste planera in så att du kan få något i dig något under förmiddagen så att du mår bra. Förklara situationen för din handledare. Förstår att du vill göra klar din slutpraktik...