• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Min svärfar bor i Thailand på vintern och super bort sitt liv. På sommaren är han i Sverige och super.. Dock vill han inte inse sina problem så vad gör man? Honom gillar jag dock bättre än svärmor ändå konstigt nog..

• UnderbaraPojke

Usch vilka jobbiga förhållande många av er har med svärmödrar !?!
    Själv har jag UNDERBARA svärföräldrar .... OCh egna föräldrar som också är helt underbara. Känner mig väldigt lyckligt lottad och dem "bråkar" redan om vem som ska passa när, var och hur =)

Måtte dessa 15 veckor som är kvar gå fort för nu är jag trött på att vara gravid =) Vill ha tillbaka kontrollen över min kropp och jag vill ha bebisen utanpå magen istället för innanför !!!!!

till skillnad från alla andra här känns det som har jag typ INGA sammandragningar ?? Har kanske en varannan dag.... är det normalt ?
    Börjar undra då det känns som alla andra har riktigt många dagligen ...

• IdaElinLivia040611

Jag har inte heller några......har mer bara molvärk och ligamentsmärtor. Och så satans ont i blygdbenet, fast det blir bättre nu när jag knappt rör mig.

Upptäckte en åder innanför yttreblygdläpparna också. Inte så konstigt att jag kännt en sån tyngande smärta neråt då. Mina krämpor har nog inte alls med tappen att göra börjar jag tro utan mer att jag blev gravid extremt tätt och att kroppen får kämpa på lite extra.

En sak jag e lite orolig över e att jag e så törstig. Skrev det förut men nu e det extremt. Och det känns inte som att det hjälper att dricka. Hur kollar BM om det e nått med sockret??? Ska jag ringa och säga att jag vill att hon kollar det. Om det är det vad händer då??? och e det farligt för barnet???

Oro oro.....sorry om jag tar ner stämmningen... 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • UnderbaraPojke
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-23 16:02:53 följande:
    Jag har inte heller några......har mer bara molvärk och ligamentsmärtor. Och så satans ont i blygdbenet, fast det blir bättre nu när jag knappt rör mig.

Upptäckte en åder innanför yttreblygdläpparna också. Inte så konstigt att jag kännt en sån tyngande smärta neråt då. Mina krämpor har nog inte alls med tappen att göra börjar jag tro utan mer att jag blev gravid extremt tätt och att kroppen får kämpa på lite extra.

En sak jag e lite orolig över e att jag e så törstig. Skrev det förut men nu e det extremt. Och det känns inte som att det hjälper att dricka. Hur kollar BM om det e nått med sockret??? Ska jag ringa och säga att jag vill att hon kollar det. Om det är det vad händer då??? och e det farligt för barnet???

Oro oro.....sorry om jag tar ner stämmningen... 
    Jag är också fruktansvärt törstig ... onormalt törstig känns det som. Bara nattetid dricker jag nog lätt en liter. Då jag samtidigt gått upp 15 kg redan ska jag göra glukosbelastning om 2 veckor för att säkerställa att jag inte har graviditetsdiabetes.

Inte fel att ta upp det med din BM så kan hon avgöra.

Lycka Till
  • Dancia

Här är en till som inte har en bra relation med sin svärmor. Hon kastade ut min man från hemmet när han var 14 år och han fick bo i olika fosterfamiljer. Sedan har de försonats och hon fanns med i bilden men var inte speciellt närvarande i ett par år. Sedan har gamla och nya sår rivits upp och i höstas bröt de kontakten. Jag tycker det känns jobbigt att mina barn inte har någon kontakt med sin farmor, men min man anser att de har det bättre utan henne, och på den punkten kan jag väl faktiskt hålla med eftersom hon är väldigt självupptagen och aldrig riktigt brytt sig om sina barnbarn ändå, hon har inte ens gjort minsta lilla försök att försöka ta upp kontakten med oss igen, inte ens efter att hon fick veta att hon ska få ett till barnbarn.

Som tur är så har vi mina föräldrar som är helt underbara :). De ställer upp i vått och torrt och de älskar sina barnbarn och har en riktigt nära relation till min man också :). Förutom dem har vi syskon och nära vänner omkring oss, så även om det känns jobbigt med en bruten relation till svärmor/farmor så är det inget vi går miste om :) 

• Dancia

Min man åkte förresten iväg till IKEA för en stund sen för att köpa en Vyssa skönt spjälsängsmadrass så får vi en Hensvik spjälsäng på köpet. Jag blev överlycklig när jag såg erbjudandet eftersom det är just den spjälsängen jag vill ha så det är ju verkligen inte fel att få den gratis ;).

Känns riktigt underbart och konstigt nu när man börjar bunkra upp med lite saker till bebisen :). Har fortfarande väldigt svårt att fatta att jag ska bli 3-barns mamma :).

• Zvartaliljan
    Dancia skrev 2012-02-23 16:11:10 följande:
    Min man åkte förresten iväg till IKEA för en stund sen för att köpa en Vyssa skönt spjälsängsmadrass så får vi en Hensvik spjälsäng på köpet. Jag blev överlycklig när jag såg erbjudandet eftersom det är just den spjälsängen jag vill ha så det är ju verkligen inte fel att få den gratis ;). Känns riktigt underbart och konstigt nu när man börjar bunkra upp med lite saker till bebisen :). Har fortfarande väldigt svårt att fatta att jag ska bli 3-barns mamma :).

Men det erbjudandet börjar ju inte gälla förrän imorgon enligt hemsidan.
  • Dancia
    Zvartaliljan skrev 2012-02-23 16:45:41 följande:
    Men det erbjudandet börjar ju inte gälla förrän imorgon enligt hemsidan.

Det har du helt rätt i. Jag fick helt för mig att det stog den 23, men tydligen den 24 så min man fick betala fullpris :(.
  • MarieG81

Det erbjudandet ska jag också nappa på! Men såg också att det börjar gälla imon. Ska ha min feberfria dag hemma imon så jag måste nog helt enkelt åka in till Kalmar kl 10 imon så att det verkligen finns =)

Tack för tipset! 

• Zvartaliljan
    MarieG81 skrev 2012-02-23 17:28:36 följande:
    Det erbjudandet ska jag också nappa på! Men såg också att det börjar gälla imon. Ska ha min feberfria dag hemma imon så jag måste nog helt enkelt åka in till Kalmar kl 10 imon så att det verkligen finns =) Tack för tipset! 

Du får gärna kolla om det finns så du tror det räcker till oss också om vi är där på lördag, vill inte köra 10 mil i onödan :-/