• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Jag e med det...heltids sjukskriven alltså. Och riktigt uttråkad. Kan inte heller göra för mycket. Och jag kan säga att det kliar i fingrarna. Men som PIO sa det e ju för bebis skull. Och som jag idag när jag fick åka in till förlossningen så tänkte jag att jag gör vad som helst bara han inte kommer nu.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Dancia
    lycka 4 skrev 2012-02-23 19:35:15 följande:
    Nä jag vet men det som oroar mig är att jag led av sd och förvärkar från en tidig del av grav förra gången och jag vet ju att gbs kan medföra för tidig förlossning och det är mest det jag oroar mig för. Tycker dessutom att sd är riktigt obehagliga :(

Ja precis :(. Förstår att det är oroande. Har själv oroat mig mycket då jag trodde att GBS orsakade mina SD eftersom de är så smärtsamma och kommer väldigt ofta. Men jag hade ingen gbs i varken urin eller på livmodertappen. Nu när du bevisats haft GBS under graviditeten så ska de koppla in antibiotikadropp under din förlossning va? Har BM sagt något om det? Håller nu tummarna för att kåvepeninen tar bort skiten :).
  • Pepita
    zenoble skrev 2012-02-23 20:00:14 följande:
    Hej å hå.. Vilka hemska svärföräldrar några av er har!! Inser att man är lyckligt lottad då som har världens bästa. Jag är helt slut såhär en dag innan sista jobbdagen på veckan. Rullat kroppkakor på jobbet hela dagen, ajaj för ryggen! Kommer inte jobba fler helger nu bara måndag-fredag vilket känns skönt. Har också skickat in ansökan för grav. Penning. Nån mer som gjort det eller hört nåt? Sökte från 4 april.
    Härligt med fredag imorgon för övrigt :)
    Jag har sökt men fick det nekat jobbar på förskola med barn i åldrarna 1-5. Så nu får jag helt enkelt bitta ihop och jobba. Hoppas dock på att få en sjukskrivning sista månaden. För jag har ingen lust att börja ta ut föräldradagar innan bebisen har kommit.
  • lycka 4

Jag gör ju snitt å då behöver inte barnet få dropp. Förra grav åt jag kur efter kur utan att det försvann så jag hoppas att det försvinner men bakterierna hat ju en tendens att komma tillbaka!! Morr

• gammelmamma

Helt sjukskriven här också:( Längtar tills det blir lite varmare så att man kan vara ute lite.  

• Lina007

Här är en som nu smått börjat vanka som en anka märkte jag tidigare ikväll pga de hemska fogarna, blygdbenet och att magen är som en kanonkula. :-P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • LillSnurr82

I dag har jag börjat läcka ur brösten märkte jag.. Fortfarande ingen tid till bm fast jag går in i v25 (24+0) på måndag.. Är det inte den veckan man ska? Eller är det v25+??

• snuppis
    Lina007 skrev 2012-02-23 21:08:23 följande:
    Här är en som nu smått börjat vanka som en anka märkte jag tidigare ikväll pga de hemska fogarna, blygdbenet och att magen är som en kanonkula. :-P
    min mage är också som en kanonkula ikväll, de känns som om den lilla tänker ta sig ut genom magen, tror den ligger och trycker med en fot eller nått. ont gör de ibland =) hur starka är de små liven? =) 
  • AgnesGN

Inte sjukskriven... än, tillägger jag nog, eftersom läkaren när jag gjorde UL i v 18 sa att eftersom jag har tvillingar i magen och jobbar med det jag gör (förskollärare med barn i 1-2 år) så kommer jag bli sjukskriven men frågan är bara från när...

Jag ska och göra UL och träffa läkare igen nu på onsdag, är då i v. 24+3. Har börjat få sammandragningar och riktigt ont i ryggen när jag jobbar nu på slutet så jag hoppas att jag inte behöver kämpa på länge till... Sammandragningarna gör ganska ont ibland och håller i sig nästan hela eftermiddagarna till och från tills jag kommer hem och får lägga mig ner och vila... Jag blir riktigt orolig ibland. Har ett ganska obehagligt tryck neråt mot slidöppningen oxå när jag står och går, så jag hoppas inte det är något allvarligt... Men ska prata med läkaren om min oro på onsdag.