• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    Ange8608 skrev 2012-02-23 11:18:22 följande:
    försöker tänka på pojknamn som passar till Ebba har ni några förslag??
    Nu är jag rätt partisk men jag tycker att Ebba och Oscar klingar fint
    Annars passar Erik, Max, Olle, Frej...finns massor, frågan är bara vad ni vill ha för sorts namn.
  • Ange8608

ett rätt ovanligt  namn men ändå lätt å säga.. Innan har vi varit inne på memphis men jag vill inte ha de tycker inte de passar..

• lycka 4

Sweet life min förra svärmor va också helt underbar. Hon va lite som en extra mamma för mig känns konstigt att efter 11 år så har vi ingen direkt kontakt :( min nya svärmor är dock väldigt gullig hon me å jag gillar henne mycket

• JennieJ

Måste berätta att min lilla kille där inne har hicka ca en gång i timme och varje gång är han nära "snipan" och känns så grymt konstigt när de "vibrerar" till då och då! Fler som känner samma sak?

• IdaElinLivia040611

Svärmor var ett hett ämne Flört, min e alldeles underbar och jag e så tacksam att hon kommer hit och hjälper mig. 
    Har precis kommit hem från förlossningen. Kännde att jag inte orkar liga hemma å nojja mer efter den här natten med molvärk. Blev undersökt med UL utanpå magen och allt såg fint ut. Tack gode gud. Hon trodde att det kunde vara ligamenten som spökade nu när man börjar bli lite tyngre, samt fogarna fram kan ju ge en ihållande smärta. Men tappen e över 3 cm och sluten, att den lukrat upp sig lite var ingenting som pekade åt att det var farligt på nått sätt.

Så vila mycket och inga tunga lyft. Ingen bebis i sikte än alltså. Phu, jag orkar inte med mer oro, känner mig nästan lite smått deprimerad och vill bara ha det här överstökat nu.

Fick utskrivet nån ny tablett också som slappnar av livmodern, så slipper jag bricanylen. Blir ju helt spattig av dom, darrar som värsta asplövet i fler timmar, 

Pojkarnasmamma: bra att man har växtvärk genom hela, då e nog min helt normal. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85
    Ange8608 skrev 2012-02-23 11:38:35 följande:
    ett rätt ovanligt  namn men ändå lätt å säga.. Innan har vi varit inne på memphis men jag vill inte ha de tycker inte de passar..
    Då kommer jag bara spontant på Didrik, efter det underbara barnprogrammet när jag var liten :-P
    JennieJ skrev 2012-02-23 11:49:28 följande:
    Måste berätta att min lilla kille där inne har hicka ca en gång i timme och varje gång är han nära "snipan" och känns så grymt konstigt när de "vibrerar" till då och då! Fler som känner samma sak?
    Ja, det är grymt obehagligt! Min lille envisas med att vara därnere och greja hela tiden, framförallt när jag sitter ner.
  • MarieG81

Vad tråkigt med så många som har hemska svärmödrar :( Jag har världens bästa svärmor som ställer upp i alla lägen. Hon ringde precis för att kolla hur jag mådde (ligger hemma i influensan), vi pratade nästan en timme. Min mamma är likadan så vi har tur i vår familj.

• PIO
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-23 07:34:43 följande:
    Har sovit jätte dåligt. Har haft som växtvärk i magen hela natten. Men ibland känns det som det e tarmarna och ibland inte så jag vet inte. Kan man ha växtvärk i v 24?

Ända sen UL:et igår har jag gått å kännt efter för minsta lilla. Och helt plötsligt tycker jag magen känns spänd hela tiden och att det känns konstigt. Ska ringa BM idag för jag tycker att det känns långt att vänta 2 veckor till nästa kontroll. Skulle gärna vilja kollas om en vecka.

På söndag kommer svärmor från Linköping och bor med oss till bebis kommer. Då kan jag i alla fall vila mig hela tiden. Nu gör jag det ju så mycket det går men det e svårt med en 9 mån som inte alltid e nöjd.......

Hoppas det kommer kännas bättre efter jag pratat med BM. 
    Förstår din oro! usch detta är hemskt att behöva oroa sej för minsta lilla. Jag är lika nojig ja. Även om min tapp fortfarande är stängd. men så fort ja får en sd så blir ja livrädd o det är säkert däför ja får så många så ofa.
    Fråga din BM om du inte kan få kontroller varje vecka. Jag går på kontroll varje tisdag o det är väldigt lugnande o veta att de har koll så ofta på mej.

Idag är ja i vecka 24+1 o bebisen ligger fortfarande i magen o sparkar. För ca 5½ år sedan när ja va i den här veckan låg ja inne på förlossningen o hade värkar o kl 23.37 på natten föddes vår son. så det känns väldigt skönt att den här lilla bebisen fortfarande inte verkar vilja komma ut...men jag tar en dag i taget. vågar inte tänka längre in i framtiden för man vet aldrig. Ingen vet ju varför vår son kom så tidigt..utan helt plötsligt fick ja åka in till akuten för att det kom blod när ja kissade o när ja kom in på akuten så va ja öppen 2 cm. helt sjukt! Så det känns väldigt skönt nu med alla extra kontroller o att bebisen fortfarande ligger i magen. Idag är en känslomässig dag! har bävat för den här dagen men oxå längtat efter att få gå förbi v 24+1
  • FiaA87

Jag har också världens bästa svärmor! Aldrig några problem, vi är "ofta" (någon gng i veckan) hemma hos min sambos föräldrar och dom är super trevliga och hjälpsamma. Känns som att jag har haft tur!!:) Första gången jag träffade min svärfar bröt han isen genom att säga "tjena bönan" (det är sådan han är helt enkelt). Därefter gick det hur bra som helst!

Mina föräldrar fullkomligt älskar min sambo. Pappa och sambon renoverar vårt hus för tillfället och de pratar i telefon under dagen fast att vi bor hemma hos dem för tillfället (kan helt enkelt inte prata tillräckligt mycketGlad). Så tur är vad jag har haft:) 

Innan jag blev gravid pratade vi rätt mycket om barn namn, men nu känns det som att vi hela tiden skjuter det framför oss. Vi har lite alternativ, men det känns som att vi vill träffa honom/henne innan vi bestämmer oss. Det är svårt att föreställa sig om namnet och bebisen passar ihop!!  

• snuppis

min svärmor bryr sig inte alls..hon drog 50 mil bort från oss för att få supa bort sitt liv och de 11 barnbarn hon har 12 med våran lilla plutt som väntas i sommar. men hon vill inte ha våran hjälp heller, kan ju inte tvinga henne heller =/