• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Mina sd börjar bli riktigt dryga, dom är som värst när jag sitter framför tvn på kvällarna. Tror inte att denna kur m atibiotika kommer hjälpa :(

• MarieG81
    Zvartaliljan skrev 2012-02-23 17:34:17 följande:

Du får gärna kolla om det finns så du tror det räcker till oss också om vi är där på lördag, vill inte köra 10 mil i onödan :-/

Man kan kolla på nätet hur många som finns kvar. Jag kollade nyss och då var det många kvar. Men självklart kan jag kolla när jag är där imon =)
  • Hemmamorsan

Åhå,, Nu när gubben kom hem från jobbet stod jag startklar för att åka i väg och kika lite på Ikea, bara för att komma ut en sväng hemifrån. Maken jobbar helgen sen, så d brukar vara gott med lite miljöombyte.
    Men fastnade i köket.. först tittandes på söötaste barnen som spelade memory (på deras vis) Sedan pratade jag lite med maken.. poff så gick bara luften ur mej. URknas. Ligger på soffan å surfar istället medan gubben lagar kvällsmat. Tänk hur snabbt tröttheten bara anländer just nu. Dagarna går finfint men kvällen blir jag såå sjukt trött!!

• Uddabus

Önskar så att jag hade haft kryckor nu... O ovanpå smärtan i fogarna så har jag åkt på feber, hosta osv

• Dancia

Skönt att några får nytta av ikeas supererbjudande iaf :).

Usch, jag mår riktigt kasst. Åt bröd innan idag som jag först efterår upptäckte var mögligt :(. Nu mår jag extremt illa och känner att jag behöver göra nr 2 helatiden. Har frossa och en hemsk huvudvärk samtidigt så jag är säker på att det är möglet som gjort att jag mår så här. Men det som oroar mig är om det kan skada barnet? Är det någon som vet?

Lycka 4: Hoppas att det hjälper iaf även om det inte känns så. Förstår att det känns jobbigt att ha gbs. tyvärr är det inte säkert att SD försvinner även om GBS gör det däremot. Men vi håller tummarna för det :).

• lycka 4

Nä jag vet men det som oroar mig är att jag led av sd och förvärkar från en tidig del av grav förra gången och jag vet ju att gbs kan medföra för tidig förlossning och det är mest det jag oroar mig för. Tycker dessutom att sd är riktigt obehagliga :(

• zenoble

Hej å hå.. Vilka hemska svärföräldrar några av er har!! Inser att man är lyckligt lottad då som har världens bästa. Jag är helt slut såhär en dag innan sista jobbdagen på veckan. Rullat kroppkakor på jobbet hela dagen, ajaj för ryggen! Kommer inte jobba fler helger nu bara måndag-fredag vilket känns skönt. Har också skickat in ansökan för grav. Penning. Nån mer som gjort det eller hört nåt? Sökte från 4 april.

Härligt med fredag imorgon för övrigt :)

• PIO

Pojkarnasmamma85- ja jag har varit helt sjukskriven sen ja va i vecka 12. Är vääääldigt uttråkad om dagarna. Ligger mest i soffan o vilar. Gör ja lite för mycket en dag så får ja jätte mycket sd. Läkarna har sagt att ja kommer vara helt sjukskriven tills bebisen kommer... Så de e bara att hålla ut o tänka att det är för bebisens skull även om fe är väldigt tråkigt o nästan deprimerande att inte kunna vara som vanligt.

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-02-23 20:18:46 följande:
    Pojkarnasmamma85- ja jag har varit helt sjukskriven sen ja va i vecka 12. Är vääääldigt uttråkad om dagarna. Ligger mest i soffan o vilar. Gör ja lite för mycket en dag så får ja jätte mycket sd. Läkarna har sagt att ja kommer vara helt sjukskriven tills bebisen kommer... Så de e bara att hålla ut o tänka att det är för bebisens skull även om fe är väldigt tråkigt o nästan deprimerande att inte kunna vara som vanligt.
    Jag har varit sjukskriven sen början på januari, hade 2 veckors semester innan det. Oftast tycker jag att det går riktigt bra men ibland blir jag totalt nere. Jag kommer också vara sjukskriven fram till förlossningen, känns ibland psykiskt tungt. Känns ännu värre nu när vårsolen börjar komma fram och jag inte kan ta sonen till lekparkerna. Men men, drygt 3 månader kvar.

Kommer ju bli en bebis till slut