• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-02-22 17:55:27 följande:
    På väg hem från Gbg och ultraljudet gick till 90% jättebra ;)) ingen läpp å gomspalt utan han växte och var hel överallt! Fick även se hela hans ansikte på 3D bild å han var JÄTTE fin min lilla prins och helt perfekt! Tyvärr när bild skulle tas var han inte velig att vara med :( men helt perfekt och liten kopia av hans bror Oliver ♥ dok ett litet oros moment och det är att min moderkaka ligger fel och blockerar vägen ut och kan göra att jag måste göra kejsarsnitt när han kommer ut men det vet jag mer om 4 veckor då en ny koll ska göras! Men lillkillen är iaf helt perfekt och världens sötaste ♥

Vad skönt att allt var bra med lillkillen. Håller tummarna för att det andra också ordnar sig
  • gizmolarson

Har börjat mått illa på kvällarna.. Så surt, har aldrig mått illa i någon grav. Å så börjar det nu i v 25??!?

• JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-02-22 18:13:26 följande:
    Vad skönt att allt var bra med lillkillen. Håller tummarna för att det andra också ordnar sig

Tackar ;)
  • lycka 4

Nu ska jag äta varma mackor med massor av mögelost på mums

• Ensortsmamma

Det är svårt med namn tycker jag, men jag vill gärna att de ska klinga ihop med Maja. Killnamn är klart - Hampus men tjejnamn är svårare denna gång, vi har pratat om Julia..

• Baby1112

Gravidförsäkring: Kommer välja Folksam då vi har våra andra försäkringar där. Är inte alls insatt, så finns säkert bättre...

Namn: Enligt RUL så är det en pojke och då har vi valt namnet Maximilian. Skulle det ändå bli en tjej så gillar jag Ester. Dottern hette Ester i en halv dag, sen insåg jag att Olivia passade bättre, vilket var sambons namnval...

Idag har vi farit runt i affärer för att köpa en köksbänk. Vi köpte hus i november och håller på att fräscha upp med färg, golv osv. Det stora som kök väntar vi med. Men behöver en bänk så vi får lite yta.
    Efter tre timmars shopping kom vi hem med en bäddmadrass till dottern och tre blommor. Ingen bänk. Fick beslutsångest... Sånt slöseri med tid.... Blä! Blir trött på mig själv...

Sådär ja
  • Dancia

Stjärnfrukt: hoppas att det går igenom. Jag pluggade också i höstas när jag blev gravid och mådde så fruktansvärt dåligt att jag inte fixade studierna. Jag blev sjukskriven och då räknar csn bort de veckorna och kraven på uppnådda poäng minskar. Därför fick jag som tur var inga problem att söka nytt på vårterminen.

Håller tummarna för att det löser sig för dig.

• Dancia

JennieJ: grattis och vad skönt att allt såg så bra ut med lille killen :).

• Hemmamorsan

Här blir det nog en liten Charlie..- syskonen har röstat! Å vi tycker ju med att det är gulligt ;) Men hua va svårt att komma på mellan namn.. vi har ju tagit slut på våra släktnamn nu..iaf de som e fina =S
    Tycker om Tim med. Charlie Tim...ahh gud vet inte! Men som sagt de e ju lite tid kvar!.. Fantastiskt ändå va många som verkar veta vad det blir för liten knodd trotts allt! Finns det nån som "bara" gjort RUL på Östra och fått veta kön där??? Vi fick veta där nämligen.. vet ju inte hur säkert men tror ju att det blir en kille! =)

• Uddabus

Charlie gillar jag skarpt men sambons kompis barn heter det så det det fick jag glömma