• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    Zvartaliljan skrev 2012-02-23 08:09:07 följande:
    Ja hu för mig låter det som en mardröm med svärmor...hoppas ni inte har ihjäl varandra ^^ här har jag sluppit träffa den elaka manipulativa häxan sen i oktober o lär väl slippa henne tills bebisen är född iaf...om inte längre, beror på om mannen tillåter henne komma hit på besök eller inte...han vill inte veta av henne.

Låter som min föredetta svärmor :( riktigt hemsk och framför allt elak människa! Tyvärr blev jag inte av med henne då fadern var mammas lilla pojke! Dok vägra jag prata med henne efter hon råka tappa glöd från cigg rätt ner i linningen på min dotters klänning och brände stort hål i i bröstkorgen på hennes 4 års dag och kärringen bara kollar på henne och säger åt henne "sluta grina har så ont i huvudet för så farligt är de inte" den gången hade jag kunnat göra dumma saker med henne!!!
  • gizmolarson

Idag ska man till mvc för första gången sen inskrivningen.. Sen invigning på en habiliteringscentret å sen fira pappa .. Tur man är ledig imorgon för läre va rätt så trött efter denna dag..

• LillaGrynet

Hej! Idag går jag in i v.25.. Tycker att tiden springer iväg. Ska till läkaren idag och se om jag kan bli sjukskriven.. Har stora sömnstörningar och har haft sen okt-nov.. Kan ligga vaken en hel natt och inte somna. Tror mkt beror på mitt jobb med långa arbetspass och varierande tider.. Antingen 12 timmar vaken natt eller 12 timmar dag arbetar jag. Det stressar mig när jag jobbat natt och inte kan komma till ro och sova å sen när jag börjar tidigt så kan jag inte somna pga att jag är rädd att försona mig. Detta har medfört att det känns som jag går i en egen värld och inte med för 5 öre.. Känner sån stress vilket gjort att jag fått ökade sammandragningar.. Har ingen ork till något.. Känner mig som en dålig mamma o sambo! Hoppas såklart på att grahiditetspennignen går igenom från mitten på april.. Skulle vara sån lättnad!

• PojkarnasMamma85

Usch vilka tråkiga svärmödrar ni verkar ha! Jag har världens bästa! Här är det nämligen min mamma som vi känner lite så inför, som ni beskriver med era svärmödrar, fast inte riktigt lika illa. Jag älskar min svärmor!

• PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-23 07:34:43 följande:
    Har sovit jätte dåligt. Har haft som växtvärk i magen hela natten. Men ibland känns det som det e tarmarna och ibland inte så jag vet inte. Kan man ha växtvärk i v 24?
    Har man inte växtvärk under hela graviditeten men mer eller mindre?
    Jag har haft ordentlig växtvärk de senaste dagarna och är i vecka 24+5 idag.
  • Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2012-02-23 08:19:48 följande:
    Låter som min föredetta svärmor :( riktigt hemsk och framför allt elak människa! Tyvärr blev jag inte av med henne då fadern var mammas lilla pojke! Dok vägra jag prata med henne efter hon råka tappa glöd från cigg rätt ner i linningen på min dotters klänning och brände stort hål i i bröstkorgen på hennes 4 års dag och kärringen bara kollar på henne och säger åt henne "sluta grina har så ont i huvudet för så farligt är de inte" den gången hade jag kunnat göra dumma saker med henne!!!

Här har svärmor fått mig till randen till självmord...o tryckt ner mannen rejält med så han blivit deprimerad så han har brutit kontakten nästan helt...hon är mästare på att få alla runt omkring henne att känna sig totalt värdelösa men hon inser det inte själv, hon tycker alla är så otrevliga och respektlösa mot henne men ser inte hur hon själv beter sig o behandlar andra...lever i sn egen lilla bubbla som mannen brukar säga...
  • Zvartaliljan

Tycker framförallt det är tråkigt att svärisarna inte sagt något alls om denna bebisen...de fick veta för ungefär en månad sen via vår dotter som berättade...men de bytte snabbt samtalsämne o har inte kommenterat det alls...men lika bra det än att få höra elaka ord m hur vi förstör våra liv (eller rättare sagt hur JAG förstör min mans liv, för han kan ju inte varit med på detta utan det måste ju varit jag som tvingat honom!)

• Uddabus

Zvartaviljan.. Tvingade du honom till sex oxå???

Helt ärligt... Blir såå trött på alla utomstående som lägger sig i o har åsikter om det inte är något positivt...

Det är vi kvinnor som bär barnet, väljer vad dom känns bäst...

• Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-02-23 09:59:16 följande:
    Zvartaviljan.. Tvingade du honom till sex oxå??? Helt ärligt... Blir såå trött på alla utomstående som lägger sig i o har åsikter om det inte är något positivt... Det är vi kvinnor som bär barnet, väljer vad dom känns bäst...

Nej knappast...han fick övertala mig till ett barn till...men det tror väl knappast de på. Om min man beslutar något som går emot vad de tycker så är det inte för att han har en egen vilja, det är för att jag manipulerat honom. Japps, precis så är det för en vuxen man kan ju inte ha en egen fri vilja när man är gift med en hemsk kvinna som jag... (och jag är hemsk för att jag vågar höja rösten o säga emot o inte lyder svärmor = respektlös!)
  • JennieJ
    Zvartaliljan skrev 2012-02-23 09:51:08 följande:
    Här har svärmor fått mig till randen till självmord...o tryckt ner mannen rejält med så han blivit deprimerad så han har brutit kontakten nästan helt...hon är mästare på att få alla runt omkring henne att känna sig totalt värdelösa men hon inser det inte själv, hon tycker alla är så otrevliga och respektlösa mot henne men ser inte hur hon själv beter sig o behandlar andra...lever i sn egen lilla bubbla som mannen brukar säga...

Fy vilken människa :( farligt med människor som är sådana! Mycket av de de som gjorde att mitt ex mamma hata mig var att jag var inte värdig hennes son då vi hade två olika statusar i samhället! Själv uppvuxen från en vanlig arbetar familj medans dom är lite bättre än alla andra! Tex dopet av min son passade de inte ens att sitta vid samma bord som min släkt å vänner så dom dela upp långbordet till två större grupper! Och de var droppen från min gamla mormor som skällde ut dom efter noter som tur var efter middagen och fikat! Mycket pga detta som gjorde att jag gick ifrån sonens pappa då han inte kunde klippa navelsträngen med sin älskade mamma!