• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Lillsnurr- har du ringt o bokat tid?? När vi va på ul i v 18 så sa hon som gjorde ul att ja själv skulle ringa o boka ny tid hos min bm. Kanske gäller där du oxå bor.

• LillSnurr82

Nej sist jag var (inskrivningen) sa hon att hon skulle skicka en tid eller ringa..

• Elvis Mamma

LillSnurr82: Jag har inte fått tid förens 15 mars å kommer då va runt 25-26 så de kanske är olika, jag fick min tid för nån vecka sen via mejl så du kanske ska ringa å påminna din BM

• Elvis Mamma

På tal om att läcka, såg precis att jag också börjat göra de. Kanske därför brösten spänt å haft sig hela dagen

• Sweet life

Måste bara tipsa om att som Ikea Family medlem just nu i helgen (så långt lagret räcker) får en Hensvik spjälsäng på köpet om man köper en Vyssa skönt spjälsängsmadrass...

Glöm inte att ta med Familykortet bara!

• lycka 4

Morrn !! Sovit som en kratta, det börjar bli tungt å jag får så satans ont i höfterna . Nu blir det kaffe i sängen , idag kommer alla barnen myyyyys

• LillSnurr82

Har oxå sovit skit i natt. Sambon har jobbat natt och dottern har gråtit massa i natt :( tror tänder eller mardrömmar.. Jobbigt att ta sig upp och ner i sängen varje gång hon gråter så hon har fått sova hos mig. Mysigt men trångt , då hon ska ligga så nära och mysa. Sen ligger hon inte still för fem öre så man vaknar flera gånger/natt av att hon sparkar på en eller kryper i väg i sömnen eller liknande.. Suck :( även natten som kommer jobbar sambon . Tredje natten nu och jag är såååå trött :(

• PojkarnasMamma85

När jag skjutsade sonen till förskolan och skulle kliva ur bilen så fick jag grymt ont i ischisasnerven i höger baksida lår. Kunde knappt gå! Tur man har kryckor Tungan ute Men nu har det fasiken blivit ännu värre, gör jätteont även när jag sitter ner. Att resa sig upp går knappt...Gah!

Kan det inte bli juni snart, eller åtminstone maj!

• Dancia

Här är en till som sovit riktigt uselt inatt. Dottern har vänt och vridit på sig och gnällt en hel del inatt och jag har bara legat på helspänn för att vara beredd ifall hon skulle kräkas. Det går magsjuka på dagis nu så man vet ju att risken är stor, och med min fobi för denna sjukdom går jag och tror att det är på G helatiden :(. Men inatt sov hon nog bara oroligt *peppar peppar*.

Pojkarnasmamma85: Usch, vet hur det känns :(. Ett tips när du går i och ur bilen är att svänga med båda benen samtidigt och ställa dig upp med knäna ihop. Det underlättar lite.

• MarieG81

Yes! Jag lyckades köpa mej en spjälsäng idag =) Men jag kan säga att dom gick åt väldigt snabbt. Jag var nr 2 att ta en och de rök snabbt bakom mej. Såg roligt ut när vi var tre gravida kvinnor som gående mot kassorna med samma sak på vagnen haha! Tack för tipset Dancia!