• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Det är nog influensan som är här o härjar som värst... Känns som jag hostar ur mina lungor just nu... Vad kan man ta för hostdämpande som gravid?

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-02-25 10:32:59 följande:
    Det är nog influensan som är här o härjar som värst... Känns som jag hostar ur mina lungor just nu... Vad kan man ta för hostdämpande som gravid?
    Ingen aning tyvärr...du får nog rådfråga på apoteket!
  • UnderbaraPojke

Jag väntar en pojke som har 150 hjärtslag !! Har varit och lyssnat två gånger och det ligger på 150 båda gångerna !!

Äntligen har min sambo fått känna riktiga sparkar ... sååå underbart. Han har varit lite disträ hela graviditeten och inte tagit mig på magen eller ngt men NU !!! Hans händer lever på magen ... =) sååå mysigt.
    Nu börjar man längta på riktigt. Går in i v26 idag Cool

• PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-02-25 10:53:29 följande:
    Jag väntar en pojke som har 150 hjärtslag !! Har varit och lyssnat två gånger och det ligger på 150 båda gångerna !!

Äntligen har min sambo fått känna riktiga sparkar ... sååå underbart. Han har varit lite disträ hela graviditeten och inte tagit mig på magen eller ngt men NU !!! Hans händer lever på magen ... =) sååå mysigt.
    Nu börjar man längta på riktigt. Går in i v26 idag Cool
    Då är vi rätt lika, med hjärtslagen och BF antar jag om du går in i vecka 26 idag?! Det gör jag med Får sparkar mycket högre upp idag, på vänster sidan precis nedanför revbenen
  • UnderbaraPojke
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 10:58:00 följande:
    Då är vi rätt lika, med hjärtslagen och BF antar jag om du går in i vecka 26 idag?! Det gör jag med Får sparkar mycket högre upp idag, på vänster sidan precis nedanför revbenen
    Har BF 8 juni så enligt FamiljeLiv går jag in v26 idag =)

Min pöjk håller sig i nivå med navlen haha ... men sparkar både framåt och på båda sidor !! Har varit väldigt lugn i typ 2 veckor nu men sista veckan så är det ett himla liv där inne !! Härligt men samtidigt är det lite scary hahaa när man ser hur magen helt plötsligt sticker ut i ena sidan då det kommer en kick !!! Solig
    Jag är glad så länge han håller sig ifrån revbenen
  • Havsjungfrun
    tomisamat skrev 2012-02-25 11:01:21 följande:
    I morgon är det bara hundra dagar kvar till start av förlossning ( igångsättning).
    100 dagar för mig till BF idag :)
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 10:15:44 följande:
    Dessvärre är jag rätt allergisk och tål i princip ingen frukt! Katrinplommon fungerar dock om jag inte äter för många. Sen var det där med vikten också, är så nojjig över den! Har försökt sluta med godis, glass och läsk och att äta mindre portioner, har därmed gått ner lite grann vilket jag är glad för. Men idag hade det gått upp igen, fuskade lite igår. Kan inte gå upp så många kilon som sist, då kommer jag få ett helvete!

Usch vad negativ jag låter hela tiden när jag skriver här, förlåt! Känner mig konstigt nog oväntat positiv denna graviditet jämfört med förra. Är ju egentligen en glad person
    Det var ju typiskt då för det brukar hjälpa. Har du testat Pajala-gröt?
  • UnderbaraPojke
    Havsjungfrun skrev 2012-02-25 11:17:11 följande:
    100 dagar för mig till BF idag :)
    104 dagar för mig !!! Inte klokt vad tiden har gått fort .... Kanske dags att börja njuta av graviditeten ?? =)
  • Havsjungfrun
    UnderbaraPojke skrev 2012-02-25 11:18:51 följande:
    104 dagar för mig !!! Inte klokt vad tiden har gått fort .... Kanske dags att börja njuta av graviditeten ?? =)
    Glad