• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 10:00:16 följande:
    Är det inte tvärtom?
    Min son låg aldrig under 150 slag per minut och lillen i magen nu ligger också på 150 slag per minut.
    Hög hjärtfrekvens anses som tjej och låga som kille. Stämde på mina barn.
  • PojkarnasMamma85

Vilken skojig lördag...underbart vårväder ute och maken och sonen gick alldeles nyss upp på stan för att shoppa med sonens farmor och farfar. Själv sitter man här och är lite deppig då jag inte kan göra ett skit!

Magen börjar krångla också, hård som bara den och det gör ont att sitta för länge på toan. Det stramar och svider i mina gamla ärr från förra förlossningen (partiell sr grad 3-4).

Måste försöka tänka positivt och njuta av min lilla sprattelgubbe i magen istället

• tomisamat
    Havsjungfrun skrev 2012-02-25 10:02:27 följande:
    Hög hjärtfrekvens anses som tjej och låga som kille. Stämde på mina barn.
    Det stämde på mina oxå. Tjejen var högre än killarna.
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 10:02:55 följande:
    Vilken skojig lördag...underbart vårväder ute och maken och sonen gick alldeles nyss upp på stan för att shoppa med sonens farmor och farfar. Själv sitter man här och är lite deppig då jag inte kan göra ett skit!

Magen börjar krångla också, hård som bara den och det gör ont att sitta för länge på toan. Det stramar och svider i mina gamla ärr från förra förlossningen (partiell sr grad 3-4).

Måste försöka tänka positivt och njuta av min lilla sprattelgubbe i magen istället
    Be maken köpa med sig lite goda dadlar och fikon till dig. Gott och nyttigt att smaksa på och hjälper till att hålla magen igång.
  • LillSnurr82

Finns så klart undantag när det gäller hjärtfrekvensen. Men hög hjärtfrekvens sägs som sagt vara tjej och låg kille..

• PIO

Åå vilket härligt väder :) idag ska vi ta en sväng o åka o köpa babyskydd. Hittade ett superfint på blocket som vi ringde på i veckan så idag blir det vårt :) så kul att fixa lite till bebisen. Önskar att ja kunde vara lite mer rörlig så man kom iväg för att köpa lite bebiskläder men de får ja vänta med några veckor till. Idag blir de ju bara att sitta i bilen. Ååå va ja längtar till juni nu!!!!

• PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-02-25 10:10:22 följande:
    Be maken köpa med sig lite goda dadlar och fikon till dig. Gott och nyttigt att smaksa på och hjälper till att hålla magen igång.
    Dessvärre är jag rätt allergisk och tål i princip ingen frukt! Katrinplommon fungerar dock om jag inte äter för många. Sen var det där med vikten också, är så nojjig över den! Har försökt sluta med godis, glass och läsk och att äta mindre portioner, har därmed gått ner lite grann vilket jag är glad för. Men idag hade det gått upp igen, fuskade lite igår. Kan inte gå upp så många kilon som sist, då kommer jag få ett helvete!

Usch vad negativ jag låter hela tiden när jag skriver här, förlåt! Känner mig konstigt nog oväntat positiv denna graviditet jämfört med förra. Är ju egentligen en glad person
  • PojkarnasMamma85

Nu spammar jag lite Drömmer

Går in i vecka 26 idag (25+0), tiden går allt fortare och om ca 14 veckor kommer bebisen! Förhoppningsvis tidigare om jag får mitt snitt

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-02-25 10:15:31 följande:
    Lycka 4- vad skönt att dina sd lugnat ner sej!
    Säger detsamma! Aldrig kul med sd, så jätteskönt att det lugnat ner sig! Hur känns det nu?