• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Haft en del sd under dagen men inte så farligt, har inga när jag rör mig utan dom kommer i lugnt läge hmm

• Aikotakara

Vecka 23 idag. Bilder kommer senare. På måndag blir det flygresa till skåneland och är borta till nästa helg.. funderar på att använda mina stödstrumpor under flygresorna. Dom är helt underbara!

Magen växer, måste kissa ofta.. jobbigt då bebis bestämmer sig för att sparka loss på kissblåsan. Får sammandragningar då och då, inte så vidare skönt.

• gizmolarson

Missförstånd- har inte mått dåligt i nån grav.. Så konstigt att man börjar nu.. Men tror nog att Sigge ligger å drycker på nån "må illa" nerv

• Uddabus

Finns det något naturligt sätt att lindra hosta o trånga luftvägar?

Förutom honungsvatten, andas vatten ånga o halstabletter...

• Hemmamorsan

Nu blev jag ju med tvungen att räkna dagarna... 97 dar kvar!!!Glad

• Ice Age

Inte varit inne å läst på länge, min dator har varit en sväng på lagning och sitta å läsa text på storbildsskärmen har jag inte orkat. Nu är dock min raring tillbaks.
    Vi har nu beställt vagn, mina planer var att köpa en i andra hand på blocket alternativt beställa en utomlands, annars skulle det bli så mycket pengar för den vagn vi ville ha. Men så säger svärmor att de vill betala vagnen och det spelar ingen roll ingen hur mycket det kostar. Så då gick vi till närmaste babyproffsen och beställde den. Lycka!!
    Just nu tycker jag det är helt ok att vara gravid, har inga större krämpor är inte för stor än för att det ska bli för tungt heller så jag försöker njuta av magen. Men guh vad jag längtar efter juni nu, är så nyfiken på vem det är som rör sig där inne. 

• RocketQueen

Fy för att vakna efter bara fyra timmars sömn. Speciellt när man vaknar av att man har ont :-/ Jag har varit så löjligt extrasnäll mot fogarna nu i flera dagar men det spelade visst ingen roll. Aj, det kommer att bli en tuff flygresa hel idag... Kul att sitta först på ett plan och sen en timmes kollektivtrafik för att ta sig hem... Sämsta starten på dagen...

• Baby1112

Sambons 30-års firande avklarat... Hela helgen har varit fullmatad med firande! Väldigt kul och så, men kroppen har tagit stryk av allt fixande! Idag blir det vila... Så mycket dottern nu tycker vi ska vila förstås.... :)

• LillSnurr82

Fy fan så ont i pattarna jag fått :/ vakna flera ggr i natt av att jag lagt mig för mycket på sidan så det gjorde ont :( det värker och sticks typ.. Vill inte minnas att jag kände så förra grav..

• MissFörstånd

Inatt var det tredje natten irad som jag vaknar av att jag har Jätteont i magen och i ländryggen. Måste snabbt upp på toaletten och göra nr 2, sen kan jag lägga mig och sova igen! Vad är detta?! Sd eller värkar har jag inte haft så jag vet inte om det kan vara det men varför måste jag då snabbt iväg på toaletten?!?! Jag förstår ingenting, något förslag?