• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Suck fick återbud från BM då hon var hemma med vård av sjukt barn! Prata med en sköterska och hon rekomenderar att ringa "fungera" i gbg angående mina foglossningar i blygbenet och att jag har ont i blygläpparna. Ska ditt på onsdag för akupunktur för de är visst de enda som hjälper för foglossningar som sitter så.

• Kristal

någon som vet varför det kliar nästan heeela tiden under naveln och ovanför "hår området"

håller mig ren och fin regelbundet där nere så det är inte det som kliar hehe. 

• lycka 4

På mig kliar det också med det är i mitt ärr kliar så jag blir tokig

• Uddabus

Ska in o kolla upp min hosta nu... Fy fan vad jag mår ur uselt just nu... Har inte sovit ordentligt på flera dygn på grund av hosta o att inte kunna få luft... Sjukt ont i revbenen av hostan så var gång börjar jag nästan gråta o får hålla emot runt revbenen...

• Polarlantis

Såg här att det var ngn mer som har ont i nedre delen av magen, precis som jag. Fler? Det gör ont när man rör på sig, antar att det är ligamenten fortfarande och jag tycker mig kunna känna när den lille kurat ihop sig längst ner och på tvären, tryck och ömhet, för att det sen släpper igen. Tröttsamt att gå gör ont bara...har iof också ont i forgen fram så det är ju inte så konstigt men detta är liksom olika smärtor. Känns som om man vill hålla in magen när man går, med ett stödband eller ngt...

Egentligen är det ju otroligt vad det ska göra ont överallt när man är gravid! Hade man ju inte direkt ngn aning om! Som sambon sa: det här med att vara gravid är inte så enkelt va? Han är för söt!

• Kristal
    Uddabus skrev 2012-02-27 08:16:11 följande:
    Ska in o kolla upp min hosta nu... Fy fan vad jag mår ur uselt just nu... Har inte sovit ordentligt på flera dygn på grund av hosta o att inte kunna få luft... Sjukt ont i revbenen av hostan så var gång börjar jag nästan gråta o får hålla emot runt revbenen...
    Det hade jag också, och drogs med en infektion i ca 3månader.
    rinnande näsa, täppt näsa, hosta hosta tills mina revben fick sprickor.
    Gå till doktorn och hoppas du får hjälp snart.

När man väl fått sprickan då gör det ont att ens prata högt.

håller tummarna 
  • RocketQueen

Är det någon annans hår som har förändrats? Mitt är mycket tjockare men det är ju inte så ovanligt. Sen igår så upptäckte jag dessutom att det har blivit lockigt! Stora skruvlockar! Har alltid haft lite självfall men såna här lockar har jag inte haft sen jag var fem. Konstigt.

• Polarlantis
    RocketQueen skrev 2012-02-27 08:46:54 följande:
    Är det någon annans hår som har förändrats? Mitt är mycket tjockare men det är ju inte så ovanligt. Sen igår så upptäckte jag dessutom att det har blivit lockigt! Stora skruvlockar! Har alltid haft lite självfall men såna här lockar har jag inte haft sen jag var fem. Konstigt.
    Brukar ju kunna hända sådant med alla hormoner och så, att man byter färg eller får eller blri av med lockar. Mina är också fler och jag har jättetjockt fint hår nu, bara att njuta!
  • PojkarnasMamma85

Jag kan ju inte säga att det är direkt skönt med sparkar....det är ju självfallet mysigt men det är rätt obehagligt när de är hårda!

RocketQueen skrev 2012-02-27 08:46:54 följande:
    Förra graviditeten blev mitt hår väldigt rött, har ljusbrunt/mörk blont hår i vanliga fall, och sen dess har håret skiftat i rött. Denna gången märker jag dock ingen förändring än så länge.
  • Uddabus

Fick cocilana utskrivet o dem tog något äckligt näsprov som jag får svar på onsdag.. Sen ville hon inte sjukskriva mig helt för foglossning...

För det kommer inte fk att godkänna iaf... Enligt henne