• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Nu kan jag gå och försöka sova igen. Bebisen var helt blickstilla sist jag försökte trots att det brukar vara den mesta aktiva tiden på dygnet, brukar vara full rulle när jag lagt mig ner. Nu blev jag riktigt oroligt när den inte vaknade till trots att jag buffade och tryckte på magen. Testade med kallt vatten, Mars-bit (sötsaker brukar pigga upp och den är ju supersöt) och tillsist juice. Efter mycket om och men började den i alla fall röra på sig lite smått så den måste ha sovit superhårt, trött efter dagens städande kanske. Var väldigt nära att väcka maken och ringa förlossningen för att be om en koll, skönt att jag slapp. Blev otroligt orolig!

• lycka 4

Godmorgon ! Sammandragningarna har gett med sig men jag är trött har knappt sovit en blund på hela natten =(

Känns dock underbart att titta ut genom fönstret 4 + klarblå himmel å sol =)

• MissFörstånd

Igår kväll blev det en tur till förlossningen för vår del. Fick en liten blödning/slemmig rosa flytning så de ville att vi skulle komma in om vi var oroliga och kolla bara. Allt såg bra ut! Hjärtljuden låg på 123-140, dottern var aldrig under 140

• MissFörstånd

Halva inlägget försvann .

Moderkakan och tappen var helt opåverkade och bebisen sprattlade och mådde toppen. Bldtr var bra också. Hade dock en svampinfektion som ska behandlas och blödningen kan komma från den.

Visst var det ngn mer som börjat må illa? Jag mådde illa igår på dagen och inatt kräktes jag men sen inget mer. Inget magsjukeliknande. Kan man verkligen börja må illa i v.26?!

• LillSnurr82

Låter som du väntar en pojk efter hjärtljudet att döma. De sägs ju att pojkar har lägre än flickor. Min dotters hjärtljud låg alltid mellan 145-150 så även om vi inte kolla kön så var jag hela tiden säker på en flicka. Denna gång har jag ju än så länge inte fått lyssna på hjärtljudet.

Skönt att allt såg bra ut och att blödningen antagligen kom från svampinfektionen.

• gizmolarson

Missförstånd- jag har mått illa å är i vecka 25..

Med mina flickor har hjärtljuden varit olika så det där med hjärtljud och kön stämmer inte

• conda

Så har andra veckan av slutpraktiken gått, hopplöst när barnen och jag har varit konstant sjuka. Idag och imorgon blir det bara vila då jag inte kan vara hemma mer de kommande tre veckorna. Ibland är det inte smidigt att vara student, man kan helt enkelt inte vara sjuk för då får man inget betyg.

Stormtrivs i alla fall på högstadiet, ungarna är toppen och lektionerna roliga. Trots att jag i veckan bara kunde kraxa fram det jag ville säga så höll de sig lugna trots att de i vanliga fall kan vara rätt pratiga. I veckan blir det repetition inför nationella i både matte och fysik, lite labbar också såklart! =)

Bebben sparkar som bara den, upp i revbenen mest. Så fort jag tar av mig tröjan för att se så ligger den blixtstilla, funderar på om det är för att det blir ljusare då.

Har suttit och sorterat och gjort i ordning yngste sonens babyalbum, gud så man börjar längta efter att snufsa bebis...

Hoppas ni alla mår gott!

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-02-25 08:46:05 följande:
    Halva inlägget försvann .

Moderkakan och tappen var helt opåverkade och bebisen sprattlade och mådde toppen. Bldtr var bra också. Hade dock en svampinfektion som ska behandlas och blödningen kan komma från den.

Visst var det ngn mer som börjat må illa? Jag mådde illa igår på dagen och inatt kräktes jag men sen inget mer. Inget magsjukeliknande. Kan man verkligen börja må illa i v.26?!
    Skönt att bebisen mådde bra och att de hittade orsaken till blödningen.
  • PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-02-25 09:01:10 följande:
    Låter som du väntar en pojk efter hjärtljudet att döma. De sägs ju att pojkar har lägre än flickor. Min dotters hjärtljud låg alltid mellan 145-150 så även om vi inte kolla kön så var jag hela tiden säker på en flicka. Denna gång har jag ju än så länge inte fått lyssna på hjärtljudet.

Skönt att allt såg bra ut och att blödningen antagligen kom från svampinfektionen.
    Är det inte tvärtom?
    Min son låg aldrig under 150 slag per minut och lillen i magen nu ligger också på 150 slag per minut.
  • MarieG81

Kl är 10 o jag är helt trött! Dels har jag legat hemma med influensan hela veckan o så råkar jag vara gravid....ibland tror jag att min sambo glömmer det. Vi ska ha visning på huset i dag o fixar o städar för fullt o han hittar bara fler saker att göra. Så nu sa jag att jag var tvungen att sätta mej ner, då bara fick jag en suck. Ska bli så jävla skönt när huset är sålt. Att det skulle va så mycket jobb med att sälja ett hus ;) Längtar till mitt nya fina hus :)